Dragstar rijders

Dat probleem met reserve kan aan je benzinekraan liggen.
*KNIP*[afbeelding]
Om dit onderwerp nog eens aan te halen, ik had een paar weken geleden een soortgelijk probleem. Elke keer als ik (voor mijn gevoel) over moest schakelen naar reserve kon ik nog enkele meters rijden, daarna deed de motor niets meer. Na een paar keer met een jerrycan in de zadeltas de weg op gegaan te zijn leek het probleem erger te worden. Na het bijvullen duurde het vaak nog een half uur tot een uur voor ik pas weer kon starten.
Ik heb de tank leeg laten lopen in de normale stand (in een jerrycan) en nadat deze niet meer verder ging de schakelaar over gezet naar reserve. Hier kwam geen stroom uit, maar druppelend. Kraantje verwijderd en schoon gemaakt met perslucht, hierna leek het euvel verholpen te zijn, er kwam weer benzine uit.
Echter de eerstvolgende rit gaf mij weer het zelfde probleem.
Na nog een grondige controle van de motor bleek dat de benzine gewoon niet op druk bleef. De enige manier waarop er dus benzine in de motor kwam was simpele zwaartekracht. Conclusie -> membraan van de brandstofpomp was kapot. Geen zin om moeilijk te doen, hele pomp meteen vervangen (ongeveer 190 euro). Nu blijft de benzine weer op druk (luister naar het ratelen linksonder als je het contact aan zet) en kan ik in ieder geval weer normaal rijden.
 
Nou, bij mij is het probleem opgelost om dat ik gewoon wat beter moet kijken. Ik heb voor de Dragstar op een Savage gereden, wilde je deze op reserve zetten dan moest je het kraantje naar beneden zetten, ik ging er gemakshalve vanuit dat dit bij de Yamaha ook zo was. Ik heb even mijn bril opgezet en zo kwam ik erachter dat je bij de Dragstar het kraantje naar boven moet draaien om deze op reserve te zetten, het is soms zo makkelijk haha. Voor de rest niks geen problemen met de Yamaha, dat kan je van die Suzuki's niet zeggen.
 
dag allemaal.

ik vroeg me af of er ook met de km stand word geknoeid.
want ik ben op zoek naar een 1100 dragstar en nu zag ik er een van 99 met nog geen 12.000 km er op. dat roept om ????. waar zou je dat kunnen zien of waar kan je dat aan de motor zien dat die ook echt zo zijn die km stand.
 
ik had mijn dragstar 2 jaar terug gekocht met 4000klm op van 2002. Toen de achterband werd vervangen zat de achteras vastgekoekt dus lang stilgestaan. Kijk naar de voetsteunen of ze slijtage vertonen. Veel mensen rijden maar 100km per jaar of zelfs dat niet en doen de motor uiteindelijk weg omdat de verzekering enz. te duur is. Ik verschiet er alleszins niet van zulke kilometerstanden. Natuurlijk kan het wel dat hij teruggedraaid is hé. Weinig kilometers is trouwens niet altijd beter, dingen zijn gemaakt om te rijden en niet om stil te staan.
 
Laatst bewerkt:
Toen wij deze zomer de dragstar 650 van Riet kochten uit 1998 met 15000 kilometer zat daar nog de originele achterband om. Levens gevaarlijk maar wel een bevestiging dat het nooit veel meer kilometers geweest kunnen zijn, Er zijn mensen die een motor kopen en er na 5 jaar nauwelijks rijden van besluiten hem te verkopen... kijk eens op de site van het RDW hoeveel eigenaars er zijn geweest. 12000 km met 4 eigenaars lijkt me stug. De status van het chrome zegt in ieder geval niet veel, dat ligt aan de plaats waar de motor gestald is. De onze heeft in een houten schuurtje gestaan en dat zie je aan het chrome op de kappen. Dat bladdert af. ( heeft iemand hier die wel eens opnieuw laten verchromen?) Vraag eens om de laatste factuur van de onderhoudsbeurt. Daar staat normaal gesproken ook een kilometerstand op.

Aan de andere kant is de Dragstar ook wel een erg betrouwbare recht toe recht aan motor. kan wel wat kilometers hebben denk ik, Als er nog de originele stepjes op zitten kan inderdaad de slijtage daarvan ook een beeld geven van de kilometers. Ook de remschijf vertelt je veel. Is die erg ingesleten, dan is 12000 onwaarschijnlijk. Als je het echt niet vertrouwt: Laat hem dan keuren door Erik van Lent. Koost je misschien 300 euro, maar dan heb je wel een perfect beeld van de status van de motor.
 
Vandaag gaan kijken om een Ape hanger te zetten op men Dragstar.
Het wordt een grote ape (41cm hoogte) , zwarte kleur.
De prijs vond ik goed meevallen? Al heb ik geen idee wat ze gemiddeld aanrekenen..
Voor het stuur + kabels verlengen + het werk vroeg ie 310€.

Jammer genoeg was het stuur niet op stock bij highwayhawk dus zal het voor ergens midden januari worden. To be continued ^^

De volgende plannen na het stuur , is om de tank + 2 spatborden mat zwart te maken, de originele lak wat er nu opzit is niet meer mooi op sommige plaatsen ( de vorige eigenaar heeft altijd de duoseat erop gehad, ik heb deze eraf nu maar er zijn van die lelijke/doffe plekken /krasjes ontstaan op de lak)


Nog iemand aan zen draggie aan het sleutelen deze winter?
 
De mijne staat er nu zo bij=>
10795_10205372385448672_8169295738173486174_n.jpg


Wat spullen naar de poedercoater gebracht en de pijpen ingepakt=>
10710923_10205105777583642_7450878643248671076_n.jpg


voor de rest ligt hier een mini ape te wachten en ga ik nog wat chrome opschuren met zo'n scotchbrite matje
 
Nice ,

Er werd mij verteld dat als je de pijpen inwikkeld , je veel sneller roestvorming etc zal krijgen?
Vind het zelf heel vet staan , maar ik heb 'bang' dat ik de uitlaatbochten ga vernielen na x aantal tijd..?
Dit zou zijn omdat er veel meer vuil in de tape blijft hangen , en niet zomaar kan wegvegen zoals op een chrome pijp..


Onzin verhaaltje geweest of niet? Ik zelf ben ook sterk aan het twijfelen om het te doen..
 
Nice ,

Er werd mij verteld dat als je de pijpen inwikkeld , je veel sneller roestvorming etc zal krijgen?
Vind het zelf heel vet staan , maar ik heb 'bang' dat ik de uitlaatbochten ga vernielen na x aantal tijd..?
Dit zou zijn omdat er veel meer vuil in de tape blijft hangen , en niet zomaar kan wegvegen zoals op een chrome pijp..


Onzin verhaaltje geweest of niet? Ik zelf ben ook sterk aan het twijfelen om het te doen..

Goh dat kan best zijn, als het zover is dan leg ik er wel nieuwe op als ik hem dan nog heb.
 
Nice ,

Er werd mij verteld dat als je de pijpen inwikkeld , je veel sneller roestvorming etc zal krijgen?
Vind het zelf heel vet staan , maar ik heb 'bang' dat ik de uitlaatbochten ga vernielen na x aantal tijd..?
Dit zou zijn omdat er veel meer vuil in de tape blijft hangen , en niet zomaar kan wegvegen zoals op een chrome pijp..


Onzin verhaaltje geweest of niet? Ik zelf ben ook sterk aan het twijfelen om het te doen..
Dat is idd waar.

Dat spul houdt vocht vast, wat dus langer kan inwerken.

Je kunt de uitlaten voorbewerken, met iets als fertan of zo.

Of gewoon accepteren.

vaak gaat het spul er omheen, omdat de uitlaten verroest zijn, of er aan gelast is, wat moeilijk netjes te krijgen was.
 
Nice ,

Er werd mij verteld dat als je de pijpen inwikkeld , je veel sneller roestvorming etc zal krijgen?
Vind het zelf heel vet staan , maar ik heb 'bang' dat ik de uitlaatbochten ga vernielen na x aantal tijd..?
Dit zou zijn omdat er veel meer vuil in de tape blijft hangen , en niet zomaar kan wegvegen zoals op een chrome pijp..


Onzin verhaaltje geweest of niet? Ik zelf ben ook sterk aan het twijfelen om het te doen..

De pekel trekt erin
 
Toen wij deze zomer de dragstar 650 van Riet kochten uit 1998 met 15000 kilometer zat daar nog de originele achterband om. Levens gevaarlijk maar wel een bevestiging dat het nooit veel meer kilometers geweest kunnen zijn, Er zijn mensen die een motor kopen en er na 5 jaar nauwelijks rijden van besluiten hem te verkopen... kijk eens op de site van het RDW hoeveel eigenaars er zijn geweest. 12000 km met 4 eigenaars lijkt me stug. De status van het chrome zegt in ieder geval niet veel, dat ligt aan de plaats waar de motor gestald is. De onze heeft in een houten schuurtje gestaan en dat zie je aan het chrome op de kappen. Dat bladdert af. ( heeft iemand hier die wel eens opnieuw laten verchromen?) Vraag eens om de laatste factuur van de onderhoudsbeurt. Daar staat normaal gesproken ook een kilometerstand op.

Aan de andere kant is de Dragstar ook wel een erg betrouwbare recht toe recht aan motor. kan wel wat kilometers hebben denk ik, Als er nog de originele stepjes op zitten kan inderdaad de slijtage daarvan ook een beeld geven van de kilometers. Ook de remschijf vertelt je veel. Is die erg ingesleten, dan is 12000 onwaarschijnlijk. Als je het echt niet vertrouwt: Laat hem dan keuren door Erik van Lent. Koost je misschien 300 euro, maar dan heb je wel een perfect beeld van de status van de motor.

Hier idem, ik heb mijn Dragstar vorig jaar september gekocht met nog geen 11000 op de teller. De motor komt uit 1998 en de originele banden zaten er nog op, volledig onder de haarscheurtjes, ik heb deze laten vervangen en hij loopt als een trein. Ook het chroom is tip top in orde, de machine heeft altijd in een verwarmde garage gestaan. het enige minpunt is het begin van de uitlaat, er zit vanaf het blok naar de uitlaat zelf een tussenstuk zeg maar, en deze is wel flink verroest, het zijn geen originele pijpen vandaar.
 
dag allemaal.

ik vroeg me af of er ook met de km stand word geknoeid.
want ik ben op zoek naar een 1100 dragstar en nu zag ik er een van 99 met nog geen 12.000 km er op. dat roept om ????. waar zou je dat kunnen zien of waar kan je dat aan de motor zien dat die ook echt zo zijn die km stand.

Nou uit eigen ervaring kan je er van uit gaan dat er niet mee geknoeid is hoor, zie mijn vorige post. Dit zijn volgens mij ook geen motoren waar op die manier mee geknoeid wordt.
 
Vandaag de Dragstar weer opgehaald, met nieuw stuur *O*
Hier al even een foto wat ik juist gemaakt hebt , straks degelijke pics maken..

Foto-TYPJZTLC-D.jpg

Foto-KFSVWBQ6-D.jpg



Het is een zwarte 16 inch ape van highwayhawk , ben best tevreden over het resultaat.
Nieuwe pinkers + spiegels moeten er sowieso opkomen, door een valpartij in de zomer zijn deze geschaafd. Maar dat is weer voor een volgende update ^^

:]
 
Laatst bewerkt:
tof 8-) waar heb je trouwens de verlengde kabels vandaan , en hoe heb je de elektriciteit gedaan( gewoon geknipt en stuk tussen gesoldeerd?)
 
Dit is het enige waar ik zelf (nog) niet aan durfde te beginnen , dus ik heb haar gewoon binnengebracht bij de lokale motorboer ( jacqmaer in munsterbilzen voor de Belgen/Limburgers)

Heb de dragstar nu ongeveer een 5 maanden, en het is ook mijn eerste motor. Veel sleutervaring heb ik dus nog niet achter de rug, al ga ik de rest wél zelf doen. (andere pinkers, nieuw kleurtje , spiegels, uitlaten enz.... )
 
Heel cool, gisteren mijn Dragstar ook weg gebracht om een apehanger te laten monteren. Er komt een chromen stuur op van 41 cm hoog. Ik heb nieuwe floorpads besteld en deze monteer ik er zelf even op.
 
Laatst bewerkt:
Allez, als het dan toch over apes gaat: deze week medium ape (30 cm) gemonteerd.

Was te doen met de originele kabels op de koppelingskabel na.


FJwGnU.jpg


6WbBKg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Had ik er voorheen ook al lang niet meer op staan. (Aangezien ik geen pinkers heb, is de bediening niet nodig)
 
In mijn zoektocht naar een onbeschadigd koppelings deksel voor de Dragstar 650 Custom vond ik dit donders handige filmpje ... koppelingsplaten vervangen.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan