Dragstar rijders

OK, thnx voor de info, enige vraag blijf dan nog waar de sensor exact zit, waar je dat gaatje dan in moet boren. Zeker ergens midden in het carter? Want dan laat ik het lampje er gewoon lekker op los knipperen :P
 
Er loopt een draadje je blok in tussen het carter en de rechter motordeksel (onderin), ik denk dat als je dit deksel eraf haalt je de sensor te zien krijgt (heb je dus wel weer een nieuwe pakking nodig en moet je uiteraard eerst de olie uit je blok gooien).
Een andere optie is natuurlijk het betreffende lampje er uit halen of loskoppelen ;) ik houd zelf namelijk niet van knipperende lampjes
 
Laatst bewerkt:
ach, het is een rood lampje, net als mijn lak, dus dat kleurt wel bij elkaar... :P ;)
 
vannochtend btw wedstrijdje gereden tegen een VT 1100 C2, en dat verloor die mooi...
 
Hier nog een uit Emmeloord. Heb een xvs650 dragstar custom. Ik heb verschillende motoren gehad met veel meer vermogen maar kan nu niet zeggen dat dat iets is wat ik mis. Het ding rijdt gewoon lekker en is goed wendbaar. Heerlijke fiets. Dat van dat te weinig vermogen wordt je gewoon aangepraat. Een cruiser hoort ook geen strepentrekker te zijn. Koop dan gewoon een racer.
 
Ik zie hier eigenlijk alleen maar tekst. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de plaatjes van de dragstars. Kom maar op zou ik zeggen:

dragstar4_7.jpg
 
Tss. Tis toch wat. Vind het de mooiste kleurstelling van de dragstar. Al had ik liever dat het donkerblauw, zwart was geweest maar dat is iets wat nog gaat gebeuren. Inmiddels zitten er bij mij andere spiegels en lawaaipijpen onder.
 
Ja Gerben je hebt gelijk: Het ontbreekt ook niet aan power en je trekt natuurlijk de meeste autootjes er wel uit bij de stoplichten. Ik ben ook niet geïnteresseerd in hoge snelheden, rij vrijwel nooit harder dan 110. Maar toch is wat extra trekkracht geinig. Een standaard Harley heeft dat inderdaad ook niet maar daar is wel wat aan te doen. Ik weet dat er bij een Dragstar ook verschillende mogelijkheden zijn om vermogen en koppel te verhogen dus misschien ga ik daar ook nog eens naar kijken. Maar voorlopig heb ik de grenzen van de spaarpot weer bereikt met de montage van extra lampen en floorboards voor en achter. Nog even wachten dus...



euh... nog nooit op een HD gereden zeker? ;)



ik ben ook Dragstar rijder. Wat ik rij? Een 2001 XVS650 zonder A, zwart. Breed Beachbar stuur, Rizoma knipperlichten rondom, Rizoma deksels op luchtfilter en oliefiltercover, diep kuipzadel, open pijpen, spitse koplamp (origineel?). Hij bevalt me prima. Lekker sturen, lekker optrekken, vrij scherp remmen.
Wensen voor de toekomst? Een andere set uitlaten
(Vance&Hines shortshots
1800-0222.jpg
) en forward controls
 
Laatst bewerkt:
Ook iemand met forward controls? En wel type is betaalbaar en mooi.

betaalbaar èn mooi bestaat in fwc land bijna niet, dan boet je al snel veel aan kwaliteit in. Als je betaalbaar en mooi wilt moet je ze zelf (laten) maken (door een kennis) uit RVS. Bijna alles onder de 300 euro is crap, helaas.
 
toch is er een setje forward controls van Highway Hawk wat er wel mooi uit ziet, en wat net onder de 300 euri is (288 euro bij Motorcity Apeldoorn). De reden van de lage prijs is dat het geen aluminium is. Dus geen lichtgewicht, maar dat rot niet op n motor van toch al 270 kilo :P .
De forward controls zijn TÜV-geprüft, oftewel geen crap die zo ui elkaar lazert, en bovendien vind ik ze er veel beter uitzien als al die andere zooi die wel van aluminium is en wel meer als 500 euri's kost. Kijk maar ff op de site van Highway Hawk, partnumber 492-605...
full
 
opzich niets mis mee, maar ik begreep dat deze idd van alu zijn, en dat het op de draaibank gefabriceerd is. Op zich heel mooi, maar wel een dure manier van produceren. Daardoor zitten deze wel weer rond de 500 euro begreep ik. Persoonlijk vind ik ook die andere mooier, die zijn iets subtieler...
 
Nu even niet wat mooi is of mooier, ieder heeft wat dat betreft zijn eigen smaak gelukkig maar. Wat ik me afvraag is zijn er hier die deze forwardcontrols erop heeft of iets dergelijks, en wat zijn je ervaringen ermee. Ik zelf rij regelmatig mee met de club en dan gaan er gemiddeld een 40 a 60 motoren mee. Het parcour wat we rijden is vaak zo dat er vaak geschakeld moet worden(bochten, aansluiten, verkeerslichten en kruisingen) ik heb hierop mijn versnelling en voetrem iets omhoog gesteld waardoor ik makkelijker en sneller kan schakelen. Buiten dat het voor het oog ook mooier oogt is het ook effectief????
 
Ik zelf ben 1.85 lang. Bij mij zou het prettiger zijn als ik iets meer been ruimte heb. Heb nu het gevoel dat ik iets te kort kom. Ik zet ook meestal mn hak op de pedalen om iets relaxter te zitten.
 
XV-chopper, dat is ook de manier waarop ik nu op ritjes rijd. ik ben dan ook benieuwd of forwards controls een verbetering zijn, moet je dan ook niet je stuur veranderen??
 
opzich zorgen forward-controls voor een wat relaxtere zit. Volgens mij hoef je echt niet iets aan je stuur te veranderen. het enige waar je wel op moet rekenen is dat je iets minder makkelijk je motor de hoek om gooit. Je kunt n.l. stellen: Des te verder je voeten naar voren zitten des te relaxter de zit en des te lastiger het bochtenwerk. Die stofzuigers (racemotors) hebben niet voor niets de voetsteuntjes recht onder het zadel zitten...
 
btw, volgens mij is een chopper om relaxt te cruisen, dus zijn forward controls wel op zijn plaats, of wilde je het circuit op???
 
Ik heb het stuur wel veranderd maar niet hierom. Ik vind het standaard stuur te smal. Ik heb betere ervaringen met meter breed stuur. Het voelt alsof je de motor beter onder controle hebt.
 
met deze moet je wel prinsheerlijk zitten idd :]
Met deze forwards zitten de voetsteunen 19 cm verder naar voren,
wat erg veel is voor forward controls (14/15 cm is gebruikelijk), vet relaxed dus!!!
Ik ga deze zelf ook halen denk ik, moet alleen nog ff wat centjes bij elkaar schrapen :P .
Als je ze binnen hebt, vertel dan ff of ze bevallen, weet ik ook waar ik aan toe ben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan