Dragstar rijders

Hee hallo allen zag dit toppic te laat
maar ben na verschillende motoren ook sins twee jaar in het bezit
van een dragstar 1100 uit 2000
heb er zelf nu zo een 14 k mee gereden en heb er geen spijt van
ben hem wel een beetje aan het aanpassen voorkant
kleine spadboard er af en een ander er op zetten
vind hem een beetje kaal van voren
de floorboards zijn binne die worden ook aangepast
daar de oude goed versleten zijn vergeet dat ik op een cruser rijdt
neem de bochten nog al diep laatst ook nog in Luxenburg
daar kan je heerlijk rijden is die in ze element

geen moeite met zijn vermogen neemt het goed op in de bergen
wel laatst na 80.000 de koppeling laten vervangen
merte het wel bij weg rijden dat die ging doorslippen
voor dat ze helemaal kaal zijn kan die weer een aantal km rijden

een vraag me blok aan de voorzijde is kaal kan je dat met specialle verf bij werken
of werkt dat niet is een beetje verweerd (moet dat hettebestendige verf zijn)

gr Mart
 
Hosternokke, vanmiddag m'n eerste motor gekocht, een dragstar 1100 classic uit 2000.... Donderdagavond ga'k um halen. Er staan pas 11500 km op. Nog speciale tips waar 'k verders op moet letten?? En bestaat er ergens op het internet een handleiding waarin je kunt vinden hoe je onderdelen uit elkaar haalt en vooral ook weer in elkaar zet??

groeten Arjan
:] :]
 
@ arrrrrrrrr: Op de site van Yamaha kun je iig een gewone handleiding downloaden, maar voor een werkplaatshandboek moet je idd ff bij wildstarfan.nl of dutchdrastarclub.nl kijken

@ dengo: ik weet niet waar je woont, maar ze hadden die banden iig bij Motorcity Apeldoorn. Verder zou je ieder ander dealerbedrijf kunnen checken waar ze cruisers/choppers verkopen. Daar verkopen ze vaak ook wel whitewall-tires. En wat die verf betreft zou ik iig geen spuitbussenverf gebruiken. Voor het spuiten moet je speciale verf gebruiken, spuitbussenverf word namelijk nooit hard genoeg, en kras je er makkelijk af. Gewoon iem. met een spuitcabine opzoeken, das vaak t beste.
 
@ mlaroi
cheers for the advise,
komzelf uit breda, bij motorport kunnen ze ze ook bestellen.

neem ook je advies over het verven,

thanks, foto's komen zodra het klaar is
 
weet iemand een adresje waar je een eigen benzine tank kan laten ontwerpen, en hoe ik aan een andere snelheidsmeter voor de dragstar kan komen?
 
weet iemand een adresje waar je een eigen benzine tank kan laten ontwerpen, en hoe ik aan een andere snelheidsmeter voor de dragstar kan komen?


een andere snelheidsmeter is zo gefixt, via Motorcycle Storehouse (op hun site www.motorcyclestorehouse.nl kun je alles bekijken met prijzen erbij) of via Highway Hawk.
Een eigen benzinetank laten ontwerpen? Er zijn een aantal customshops die een tank naar je motorfiets kunnen verbouwen, maar je zit wel met een probleem; de tunnel van de Dragstartank is nogal breed en diep, dus die moet je sowieso overzetten. Je kunt een nieuwe stretched/o.i.d. tank kopen en de tunnel overzetten.
 
Hier nog enkele links voor de Dragstar rijders:

Yamaha Star Cruiser Custom Parts and Accessories - Schitterende custom onderdelen voor verschillende Star en andere Yamaha modellen

http://www.acid-bikes.de/parts.htm - Enkele mooie onderdelen voor de 650

http://www.sscustomcycle.com/ - Ook weer enkele mooie onderdelen

R.S Design - Accueil - Maken polyester onderdelen voor meerdere motoren

Thunderbike Harley-Davidson | Custom Motorcycles, Parts & Online Shop - Ik denk niet dat deze site nog uitleg nodig heeft?

Metzeler | Motorcycle products and Tyres - kijk voor de ME880 White Wall voor de banden met witte rand...
 
Ik ben ondertussen aan mijn "project" begonnen.
Heb een ape van Highway Hawk genomen, alsook de gas en koppelingskabel. Alles past perfect.
Heb ook stalen remleidingen op maat laten maken en de choke kabel aangepast.

De ape staat erop en alles past. Ik ben nu bezig met de motor zwart te spuiten.

Dingen die nog op het verlanglijstje staan: white walls, andere uitlaat (Hard-Krome of Highway Hawk) en de achterkant verbouwen (andere fender)...

@Kasperrr: hoe valt ie mee?
 
Ik ben ondertussen aan mijn "project" begonnen.
Heb een ape van Highway Hawk genomen, alsook de gas en koppelingskabel. Alles past perfect.
Heb ook stalen remleidingen op maat laten maken en de choke kabel aangepast.

De ape staat erop en alles past. Ik ben nu bezig met de motor zwart te spuiten.

Dingen die nog op het verlanglijstje staan: white walls, andere uitlaat (Hard-Krome of Highway Hawk) en de achterkant verbouwen (andere fender)...

@Kasperrr: hoe valt ie mee?

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden :+
 
Vooruit dan maar :D

Zo was ze toen ik haar kocht:
origineel1.JPG

origineel2.JPG


Ondertussen staat ze er zo bij (ze staat nu op een lift):
kaal.JPG


Een foto met het nieuwe stuur erop:
vanvoor.JPG



Ik moet nog wat nieuwe fotos maken, ondertussen is alles terug aangesloten op het nieuwe stuur en zijn de eerste onderdelen al zwart gespoten...
 
Vooruit dan maar :D

Zo was ze toen ik haar kocht:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ondertussen staat ze er zo bij (ze staat nu op een lift):
[afbeelding]

Een foto met het nieuwe stuur erop:
[afbeelding]


Ik moet nog wat nieuwe fotos maken, ondertussen is alles terug aangesloten op het nieuwe stuur en zijn de eerste onderdelen al zwart gespoten...

Een voordeel: Deze motor kun je niet verknallen, alles is beter als wat het was :P
 
Ik ben ondertussen aan mijn "project" begonnen.
Heb een ape van Highway Hawk genomen, alsook de gas en koppelingskabel. Alles past perfect.
Heb ook stalen remleidingen op maat laten maken en de choke kabel aangepast.

De ape staat erop en alles past. Ik ben nu bezig met de motor zwart te spuiten.

Dingen die nog op het verlanglijstje staan: white walls, andere uitlaat (Hard-Krome of Highway Hawk) en de achterkant verbouwen (andere fender)...

@Kasperrr: hoe valt ie mee?

gewoon lekker voor de Double Wall uitlaten van Highway Hawk gaan. Kwaliteit van die pijpen is goed (Duitse makelij) en ze klinken lekker :9~
 
Zijn er overigens Fishtail uitlaten te koop voor de 1100?

je kunt de universele slip-on fishtails van Highway Hawk proberen, moet je wel vantevoren even kijken of de diameters overeen komen. Ze worden geleverd met vulbussen, maar dan moet je even kijken of jouw maat er bij zit. Je kunt ook even kijken of je lokale motorzaak niet toevallig passende pakkingen heeft liggen, de zaak waar ik altijd heen ga heeft een hele rits liggen en past+meet meestal eventjes voor me :)
 
Hallo allen,

Ik heb pas mijn eerste dragstar gekocht na een maxim en een fzx fazer te hebben gereden.
Ik wilde gewoon eens lekker rustig toeren en dat kan nu.
Wel is er 1 vraag ontstaan namelijk hij is nog origineel en moet dus worden gepimpt.
Hebben jullie goede adressen waar ik mooie spullen kan kopen bv breed stuur enz.

groeten Marcel.
 
Hallo allen,

Ik heb pas mijn eerste dragstar gekocht na een maxim en een fzx fazer te hebben gereden.
Ik wilde gewoon eens lekker rustig toeren en dat kan nu.
Wel is er 1 vraag ontstaan namelijk hij is nog origineel en moet dus worden gepimpt.
Hebben jullie goede adressen waar ik mooie spullen kan kopen bv breed stuur enz.

groeten Marcel.

je hebt BR Customs, daar is altijd veel op voorraad. En anders kun je me ff mailen, ik kan ook met een boel helpen, zoals een aantal hier al weten!

mpielkenrood at hotmail dot com
 
Ik heb even kort op een dragstar gezeten, ik heb er 1 gehuurd op kreta. Heerlijke fiets :)
DSC03106.jpg

Vond alleen wel dat het voorwiel snel blokkeerde bij remmen maar dat kan ook aan de wegen liggen daar... Het asfalt is daar wel iets anders als hier...
Ik kan niet echt veel toevoegen aan het topic maar vond het leuk om het even te laten weten.
P.s. je kan er wel lekker bochtjes pakken
DSC02884.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan