Dragstar rijders

Yamaha XVS 650 Dragstar '99 :

Wat moet er allemaal afgesleuteld worden om uiteindelijk bij het te vervangen lager van de 5de versnelling te komen en idem voor de koppelingsplaten ?
(het zal toch niet zo zijn dat het héle blok uit elkaar moet om erbij te kunnen komen ? )

Graag reactie van de echte kenners ajb.
 
Laatst bewerkt:

Bedankt, en ik heb me al geregisteerd daar, maar kennelijk moet de 'secretaris' van die club eerst je aanmelding goedkeuren en dat is nog steeds niet gebeurt, wacht nu al twee dagen :X

En dan nog...moet je daarna 18 euro lidmaatschap betalen en éénmalig 10 euri....en dan pas (en niet eerder) kun je überhaupt op het technische gedeelte van dat forum komen........
Gaat me niet om die 28 euri, maar is wel heel omslachtig.

Dacht echt dat in dit draadje er wel één te vinden zou zijn die op die (als je wél sleutelervaring met de Dragstar hebt) simpele vraag een knap antwoord zou hebben...

Ik blijf nog even verder hopen en hoop ondertussen eindelijk op het DDC forum te kunnen inloggen...
 
Laatst bewerkt:
Ook als forum lid en dus niet betalend kun je in het technische gedeelte.

En aan de andere kant, wat is nu 18 euro voor goede technische hulp?
 
Ook als forum lid en dus niet betalend kun je in het technische gedeelte.
En aan de andere kant, wat is nu 18 euro voor goede technische hulp?

Bedankt voor jouw reactie, maar je informatie over toegang tot technische gedeelte is niet juist.

In onderstaand draadje óp dat DDC forum staat het zelfs expliciet benoemd. Als niet betalend lid kun je juist niet meer bij het technische deel.
Dat is recent gewijzigd, je kunt daar als niet-betalend forum lid alleen nog bij:

Vragen over de site
Verzoeken
Voorstellen forum leden
gezocht
verkoop door forumleden
Ride outs algemeen
treffens
en accesoires

Zie : http://www.dutchdragstarclub.nl/forums.asp?ForumId=21&TopicId=12721

Je hebt wel gelijk v.w.b. goede technische hulp.
En dan maakt dat bedrag ook niks uit, heb ik ook verteld.
Aan de andere kant : Sta op diverse forums ingeschreven (denk wel stuk of 8 á 9), en zou wat zijn als je daar overal "slechts" paar tientjes zou moeten betalen.

Ik wil liever niet éérst betalen en er dan wellicht achterkomen dat de technische info (voor mij) niet 'je van het' is, begrijp je ?
Het liefste zou ik eerst even rondneuzen, en zodra ik dan het gevoel heb : Dit is dé plek voor mij, dan (en niet andersom) is /zijn die paar tientjes ook het probleem niet natuurlijk.
 
Heb mij ook vorig jaar aan gemeld bij het DDC forum maar je kunt wel de technische gedeelte inkijken als forum lid. Dat staat helemaal onderaan, meen dat je een mailtje terug kreeg wat je moet activeren om op het forum te komen.
 
Ik ben als ex Dragstarrijder nog steeds forum lid en kan het technische gedeelte gewoon bekijken en beantwoorden.

Het is inderdaad enige tijd afgesloten geweest maar inmiddels weer opengesteld voor forum leden.
 
@ bikkeltje en @ streetrod : Bedankt mannen :}
In dat draadje dat juist daarover ging stond jullie info niet vermeld namelijk.

...hoop dat die webmaster annex secretaris me überhaupt toe laat (wat zij kennelijk "verificatie"noemen) , want dat gaat me een partij langzaam... :Z
 
Als je inlogt staan onder het kopje bestuur alle mail adressen van bestuursleden.
Ik zou zeggen mail er even 1 daarvan.

De DDC bestaat uit allemaal vrijwilligers die ook nog gewoon een baan hebben.


Succes
 
Als je inlogt staan onder het kopje bestuur alle mail adressen van bestuursleden.
Ik zou zeggen mail er even 1 daarvan.

De DDC bestaat uit allemaal vrijwilligers die ook nog gewoon een baan hebben.


Succes


Heb inmiddels vernomen dat de enige man die de verificaties (lees : screening) doet van nieuwe aanmeldingen ....sinds dinsdag op vakantie is, en niemand anders kan de nieuwe aanmeldingen dan verder helpen :Z
Bestuur heeft mijn mail al.

Alle respect dat men uit vrijwilligers bestaat, tuurlijk, maar maak dan (juist daarom) het aanmelden wat gemakkelijker, dan voorkom je dit soort moeilijkheden.
 
Hallo dragstar rijders,

Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum.
Ik zit met een brandende vraag!
Ik wil mijn dragstar maar weer eens om laten bouwen.
Ik wil graag een 240 achterwiel en een sidemount kenteken.
Ik heb hier en daar gekeken en opgevraagd wat dat kost als ik alles nieuw laat doen,
En dan kom ik op 4500 euro. Da's een beetje veel vind ik.
Weet iemand waar dit allemaal gedaan wordt en of het tweedehands kan en wat het dan kost?
 
Deze man heeft een 240 band in zijn 650 gebouwd

http://www.cuzek.com/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=29&gid=27 (www.cuzek.com)

http://www.cuzek.com/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=59 (www.cuzek.com)
 
Laatst bewerkt:
Deze man heeft een 240 band in zijn 650 gebouwd

http://www.cuzek.com/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=29&gid=27 (www.cuzek.com)

http://www.cuzek.com/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=59 (www.cuzek.com)


Heb de foto's bekeken en vraag me af waarom hij zo'n veel te grote side license plate mount heeft gefabriceerd :?
Ik bedoel het kenteken zit er al op en dat ding kan rondom zeker hele centimeters kleiner.
 
Ik weet niet hoe je Duits is maar hier kun je ook terecht

http://www.dragstars.net/starbiker_org/index.php

Met een leuk topic, hoe klinkt je motor met welke uitlaat.

http://www.dragstars.net/starbiker_org/viewforum.php?f=6&sid=cb32b4bb265e4c09db72619a64657772
 
Goedendag,

Ik zit te denken om een Dragstar te gaan kopen, maar wie kan mij vertellen hoe hard de 650 gaat max. en hoe hard de 1100 gaat max. en op welke snelheid hij nog lekker rijd.

Alvast bedankt
 
Goedendag,

Ik zit te denken om een Dragstar te gaan kopen, maar wie kan mij vertellen hoe hard de 650 gaat max. en hoe hard de 1100 gaat max. en op welke snelheid hij nog lekker rijd.

Alvast bedankt
Als je wil kiezen tussen een 650 of een 1100, ga dan voor de 1100.
Rijd rustiger op de snelweg bij 120. Veel harder wil je ook niet op zo'n motor tenzij je een goed windscherm hebt.
 
Goedendag,

Ik zit te denken om een Dragstar te gaan kopen, maar wie kan mij vertellen hoe hard de 650 gaat max. en hoe hard de 1100 gaat max. en op welke snelheid hij nog lekker rijd.

Alvast bedankt
Mijn 1100 classic heb ik een keer tot topsnelheid getrokken op de snelweg. Gelukkig had ik er toen nog een windscherm op zitten, anders is dit echt niet leuk.
Maximum snelheid lag rond de 175 km/u.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik meestal maar tussen de 100 en 120 rijdt (meer dan genoeg).
 
Hier ook max 160 met een 650 maar dat was hard genoeg, doorgaans rijd ik tussen de 90 en 100 dat rijd het relaxed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan