Dragstar rijders


Sorry, ik zie je bericht nu pas, ik heb 'm al verkocht

Een nieuwe foto van mijn Dragstar, ik heb de floorpads maar even gemonteerd.

1239523_490035397759246_1062844950_n.jpg


993723_490035354425917_2022494048_n.jpg
 
Die open pijpen hebben meestal een soort krul van voor, mijne was ook paars.
De originele zijn ook dubbelwandig, die worden dus niet blauw. (normaal)
 
Vraagje,

Ik heb mijn motor een halve dag op contact laten staan waardoor mijn accu leeg is gelopen. Ik weet waar de accu zit, maar ik krijg dat klepje er niet af. Het zit vast met één moertje en dat was het, doe ik iets verkeerd? Of weet iemand hoe het wel moet? In de handleiding staat niks in ieder geval.

Alvast bedankt.
 
Bij mn650 moet je die er gewoon aftrekken nadat je het boutje losgedtaait ,dat is met clipjes kan best wat vast zitten.
 
Hallo Oma,

Nog maar een vraag, ik merk sinds kort dat mijn contactunit los zit. Oftewel ik kan de motor gewoon starten met de sleutel, dus op on/off zetten. Maar pak ik het contactunit vast dan kan ik die zo 180 tegen de klok in draaien, dit duidt er volgens mij op dat hij niet maar vast zit aan de binnenkant. Iemand hier ook ervaring mee? Ik heb er even met de zaklamp op geschenen en volgens mij is er een bout uit gerammeld. Om er goed bij te kunnen dien ik de tank en het afdekkapje te verwijderen, is dit zelf een beetje te doen voor een amateur? Of zeggen jullie van breng dat ding maar weg :P
 
Lekker zelf doen, een handboek met exploded views downloaden zou handig zijn...en vooral je tijd ervoor nemen.
 
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een A1 rijbewijs en in principe als ik die helemaal uit ga zitten mag ik pas volgend jaar in de zomervakantie beginnen met A2. Nu vind ik het altijd wel leuk om te kijken wat eventueel mijn nieuwe motor zou kunnen worden en die dragstars vind ik toch ook wel erg mooi!
Alleen wat mij zojuist opviel: De yamaha virago 550 (550cc dus) heeft standaard 34kw.
En de dragstar 650 die gebaseerd is op de 550 maar alleen met een vergrootte cilinder dacht ik, heeft 29kw...?! Nu vraag ik mij af hoe dat kan en of er dan een begrenzing op zit?
Met a2 rijbewijs mag je max 35kw, en zou die 35kw dan ook wel willen hebben op die motor.

Een 1100 is wat groot en zwaar (alhoewel niet veel zwaarder), maar ook een stukje duurder dan de 650. Anders zou die tijdelijk begrenzen op 35kw misschien wel een optie zijn...

Ik hoor graag van jullie!
 
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een A1 rijbewijs en in principe als ik die helemaal uit ga zitten mag ik pas volgend jaar in de zomervakantie beginnen met A2. Nu vind ik het altijd wel leuk om te kijken wat eventueel mijn nieuwe motor zou kunnen worden en die dragstars vind ik toch ook wel erg mooi!
Alleen wat mij zojuist opviel: De yamaha virago 550 (550cc dus) heeft standaard 34kw.
En de dragstar 650 die gebaseerd is op de 550 maar alleen met een vergrootte cilinder dacht ik, heeft 29kw...?! Nu vraag ik mij af hoe dat kan en of er dan een begrenzing op zit?
Met a2 rijbewijs mag je max 35kw, en zou die 35kw dan ook wel willen hebben op die motor.

Een 1100 is wat groot en zwaar (alhoewel niet veel zwaarder), maar ook een stukje duurder dan de 650. Anders zou die tijdelijk begrenzen op 35kw misschien wel een optie zijn...

Ik hoor graag van jullie!

Je zal wel een XV535 bedoelen. Wijven motor. Ik vind het helemaal niks.

"op gebaseerd zijn"....
Ander frame, blok ook anders.

Een 1100 krijg je niet fatsoenlijk op 35 kw begrensd.

En ja, en kan veel verschil zitten in cc's tov kw's. :Y
 
de dragstar650 moet het vooral hebben van koppel, is idd een uitgeboord blok van de xv535...heeft zijn betrouwbaarheid bewezen.
Ik heb een onbeperkte A en rij met de 650, doe er ook reizen mee...alleen dan wel.
 
Maar hoe kan een grotere cilinderinhoud dan minder pk's hebben??!
Dragstar 650 vind ik prachtig, zeker met zo'n hypercharger erop waarvan ik filmpjes op youtube heb gezien :P *D

Ik geloof ook zeker dat de 650 voldoet om er de wereld mee rond te reizen. Ook met 2 personen moet dat makkelijk lukken lijkt me?

Ik had eerst een suzuki savage als project, en mis die motor af en toe wel. Heb er ook nooit op kunnen rijden en zou dat graag nog eens willen. Denk dat ik hierdoor ook wel graag een cruiser als volgende motor wil. Heeft toch wel wat, dat chroom. En een V-twin is helemaal prachtig, zeker met dragpipes! Ik zou dan wel de classic willen, vind dat echt mooi zo'n lang achterspatbord wat over je wiel heenvalt.

Naast die spatborden is de classic technisch toch identiek aan de normale??
 
Je zal wel een XV535 bedoelen. Wijven motor. Ik vind het helemaal niks.

"op gebaseerd zijn"....
Ander frame, blok ook anders.

Een 1100 krijg je niet fatsoenlijk op 35 kw begrensd.

En ja, en kan veel verschil zitten in cc's tov kw's. :Y
xv535 was het dan idd

Ik vind zo'n spatbord wat hoog boven je achterwiel hangt ook niks. En als de 1100 niet goed te begrenzen is, is de 650 ideaal. Qua gewicht schelen de 2 weinig heb ik gezien bij de specs, maar de 650 doet 0-100 in 7,5 sec dus ook nog redelijk snel.
 
Maar hoe kan een grotere cilinderinhoud dan minder pk's hebben??!

Ik zeg je toch dat er veel verschil in kan zitten?
En dat het niet rechtlijnig evenredig is?

Een harley met 1340cc heeft ong 55 pk.

Uit een 600cc kun je zonder al te spannende dingen 125 pk halen.


Vergeet gewoon wat je momenteel denkt over cc's en pk's :)
Dragstar 650 vind ik prachtig, zeker met zo'n hypercharger erop waarvan ik filmpjes op youtube heb gezien :P *D

Ik geloof ook zeker dat de 650 voldoet om er de wereld mee rond te reizen. Ook met 2 personen moet dat makkelijk lukken lijkt me?

Ik had eerst een suzuki savage als project, en mis die motor af en toe wel. Heb er ook nooit op kunnen rijden en zou dat graag nog eens willen. Denk dat ik hierdoor ook wel graag een cruiser als volgende motor wil. Heeft toch wel wat, dat chroom. En een V-twin is helemaal prachtig, zeker met dragpipes! Ik zou dan wel de classic willen, vind dat echt mooi zo'n lang achterspatbord wat over je wiel heenvalt.

Naast die spatborden is de classic technisch toch identiek aan de normale??

Een dragstar 650 stuurt beroerd en mist power. Je komt bij wijze van spreken met twee personen nl nog niet eens uit.
 
de dragstar650 moet het vooral hebben van koppel, is idd een uitgeboord blok van de xv535...heeft zijn betrouwbaarheid bewezen.
Ik heb een onbeperkte A en rij met de 650, doe er ook reizen mee...alleen dan wel.
Andere zuigers, andere cilinders, andere kop, andere ontsteking.

Er is geen enkel 535 blok opgeboord voor een 650. Zit niet eens genoeg vlees voor op de wand :)
 
Andere zuigers, andere cilinders, andere kop, andere ontsteking.

Er is geen enkel 535 blok opgeboord voor een 650. Zit niet eens genoeg vlees voor op de wand :)


Toch wel, boring en slag van de xv535 werden vergroot bron: Demotorsite.be ;)
En ik vind hem niet beroerd sturen, maar veeeel te weinig grondspeling hebben.Voor 2 personen mist hij idd power/comfort om verre reizen te maken.
 
Laatst bewerkt:
Die grondspeling is wel iets wat mijn zorgen baart idd.. ik wil toch wel enigzins knappe bochten kunnen maken zonder continue met floorpads of stepjes tegen het asfalt te schuren...

Maar hebben dit niet alle cruisers...? een xv535 heeft meer grondspeling volgens mij maar is dan ook geen cruiser te noemen..

En NL niet fatsoenlijk uit kunnen rijden met 2 pers. of slecht sturen is maar net wat je gewend bent denk ik.. ik rijd nu een honda cbr met 14pk, dus qua vermogen heeft de dragstar al 3x zoveel. Aan ruimte op de passagierszit ontbreekt het niet toch? de 650 oogt even groot als de 1100?
 
Grondspeling is echt kut, ik schraap regelmatig met stepjes tegen de grond nouja kan je mee leren leven, en standaard zadel houdt je vriendin geen 100klm uit. Als je ene koopt voor te touren zie dat er een mustang of corbin zadel en sissybar opzit. En dan het vermogen nog. Verschil met de 1100 is schijfrem vanachter en meer vermogen. Maar idd mooie machine en veel bekijks,leuk geluid met open uitlaat, voor hetgeen ze kosten.
 
Maar in principe gaat het puur om die stepjes die tegen de grond schrapen? Anders kun je er wel een stuk verder mee afschuinen volgens mij

Zou je niet gewoon die stepjes op een of andere manier wat hoger kunnen plaatsen??
btw: Klopt het dat de achtervering v/d dragstars verborgen zit voor het achterwiel ergens of hebben ze helemaal geen achtervering?

Wat een ellende... nog een jaar wachten
 
Grondspeling zal altijd wel een issue blijven, het is nu eenmaal een cruiser(lowrider-type), de monoveer zit verborgen achter het achterwiel(softtail). Je kan er best leuke bochten mee nemen maar beperkt dus. Ikzelf ben er tevreden mee, voor 2500e heb je al een mooie ,betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud dan een harley. Elk jaar filters,bougies en olien af en toe een bandje of remblokken verder geen omkijken naar. Ik zou zeggen ga eerst een proefrijden.

btw als je ene koopt, koop dan ene waar al opties opzitten...tourzadel,open uitlaten,... want met de originele uitlaten hoor je jezelf niet rijden.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als muziek in de oren dat proefrijden... maar heb nu bijna mijn A1 een jaartje in bezit dus mag volgend iaar pas op voor A2
 
Voor gegadigden heb ik nog een windscherm voor xvs 650 over gebruikt maar zeer netjes, zowel ruit als chroom voor foto's even pm en vraagprijs 125€
 
Ik rij zelf een compleet verbouwde 650. Voor wat meer power kan je open luchtfilter+stage 3 dynojet kit en open uitlaat monteren scheelt bijna 10 pk bij mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan