Dragstar rijders

Ik heb eerst alles ontvet 2x daarna met een scotchbrite pad overal eens langs en dan met soda de hardnekkigste troep weg gespoten, verf is vht wrinkle plus, en heb eerst de blok voorverwarmd met een heteluchtpistool en daarna 3 dikke lagen verf en daarna met het heteluchtpistool nageblazen om de structuur te krijgen
 
Ik heb wel classic voorspatbord op custom.bevestiging overgezet en klein stukje weg slijpen van spatbord.vind het niet misstaan ook al is wielmaat anders.

idd, ik heb ook een ander spatbord wat bedoeld was voor de classic...stuk afgeslepen en afstandbussen gebruikt met de spatbordhouder/stabilisator, zie project hierboven...

@bert thx voor de info
 
Ik heb wel classic voorspatbord op custom.bevestiging overgezet en klein stukje weg slijpen van spatbord.vind het niet misstaan ook al is wielmaat anders.

Heb je misschien een foto??
Ben wel benieuwd hoe dat staat dan? Foto van voor- en zijkant als het kan :)

Beste wensen allemaal! Dat er maar mooie kilometers gemaakt mogen worden! *O*
 
Laatst bewerkt:
Zo staat hij er nu bij.

1918966_10208347795672068_5184816004532280547_n.jpg


Knopkes voor de toeter en te starten:
993838_10208263252278536_6685200870392009960_n.jpg
 
Ziet er goed uit mooi details, hoe heb je het dragstar-logo van je tank gekregen zonder beschadiging? Veronderstel je de kilometerteller/afdekking gaat terugplaatsen. Ik ga de mijne dit jaar opnieuw spuiten met vlammen netjes afplakken en zo. Mss doe ik de motorblok ook...
 
Laatst bewerkt:
Thx, die logo's heb ik er af gekregen door met flosdraad tussen het logo en de tank te "zagen", de lijm die dan blijft zitten kan je met nagellakremover weg krijgen, daarna de boel even waxen en het ziet er ok uit, tank zou normaal deze maand gespoten worden maar ik heb mijn madam hare auto vorige week opgefrommeld dus daar gaan voorlopig de centen naar toe.

Km teller komt idd terug, maar moest nog een lampke vervangen.

Pinkershakelaar ziet er trouwens zo uit =>
12549056_10208399083154223_5302920051068933724_n.jpg
 
Dat matzwarte onder je cilinders en op versnellingsbak is wel mooi. Ziet er meteen wat moderner uit eigenlijk
 
M'n meissie gaat Op 2e pinksterdag mee met d'r Dragstar 650 naar een circuit bochtentraining op het Midland Circuit. Ik zou daarvoor eigenlijk in plaats van de heerlijk luidruchtige slash cuts tijdelijk een setje originele uitlaten gemonteerd hebben voor die dag. Wie heeft er nog een werkloos in de schuur liggen ?
 
Hallo,
Ik rij een Dragstar 1100 Classic, totaal niet het gevoel dat ik meer vermogen nodig heb, ben geen harde rijder, lekker rustig op me dooie gemakkie. maar zo af en toe een keer de hendel opendraaien is wel lekker.
hij staat nu trouwens bij EPS uitlaten service in Kiel-Winneweer, krijg er nieuwe pijpjes onder wie op maat worden gemaakt, nieuw spatbord en koffers zijn ookal binnen via Franky`s Motorcycles in Sneek (super service trouwens)
ben hem aan het verbouwen tot een Bagger !
 
https://www.google.nl/search?q=koop...rear+light+modification&imgrc=Lev-nrF2xIanhM:

Weet iemand hoe deze achter knipperlichten heten en waar je ze kunt krijgen?

Ook zou ik graag een ander achterlichtglaasje hebben. Niet een LED of een wit glas, maar gewoon wat strakker vormgegeven en niet zo lomp rond/blokkig als dat het nu is.


Ik heb ze eraf gehaald. Vond ze te slecht zichtbaar van achteren. Zal eens in de schuur kijken of ik ze bewaard heb of heb weggegooid.....

Edit: Helaas weggegooid, maar zonder dollen: Ik heb ze eraf gehaald omdat ik ze puur onveilig vond.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij een costum uit 97 xvs650, en vraag mij af of ik hier een sissybar en een bagagerekje van een xvs650a op kan monteren
 
Zijn er nog specifieke voorkomende problemen van een Dragstar 1100 Classic bouwjaar 2000?
Rij nu Virago en sta op het punt om de Dragstar te kopen, heb al een proefrit er op gedaan, hij rijd naar mijn weten prima. Maar wellicht moet ik ergens nog op letten volgens de Dragstar kenners?
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb een 650 custom en naar mijn weten zijn zowel de 650 als de 1100 probleemloze motoren.
Wél heb ik gelezen dat bij de 1100 de bouten v/d startmotor nog weleens willen scheeftrekken oid.

PS: Iemand die een digitaal werkplaats handboek heeft vd dragstar 650 custom (1998) die ik kan downloaden of een link ergens? Wil binnenkort onderhoud uitvoeren en dan is bepaalde info wel handig :)
 
Ik heb wat gevonden:
http://www.starmotorcycles.com/assets/service/manuals/2003/LIT-11626-16-05_22.pdf
In de link staat 2003, dus ik ga uit van bouwjaar 2003 waarvoor deze manual bedoeld is. Kan ik deze manual dan ook voor mij dragstar 650 custom uit 1998 gebruiken? Volgens mij zijn deze jaargangen allemaal hetzelfde?

Gaat mij er vooral om dat waardes voor het kleppenstellen kloppen en niet dat ik straks de verkeerde specificaties gebruik.

MVG
 
Profielfoto moet nog aangepast worden maar sinds afgelopen vrijdag ook trotse bezitter van een 1100 Dragstar Classic.

Paar korte vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden.

1. Ik lees her en der XVS 1100 en XVS 1100 A, waar staat die A voor en wat is het verschil, kon het zo 123 niet vinden.

2. De Dragstar die ik gekocht heb was al inclusief tassen en sissybar. Als ik alleen een tour wil maken, haal ik de tassen en sissybar er af maar dan heb ik de originele ... nodig (zie foto). Hoe heet dit en waar kan ik eventueel nog 2e hands een kopen, kon niks vinden in de catalogus van bv. Highway Hawk of op Marktplaats.
2bzgip.jpg
 
De ''A'' staat voor American en duidt op de classic uitvoering (grotere spatborden, dikkere wielen, dikkere voorvork etc.)

Die sierlijst die je rood omcirkelt weet ik niet precies hoe dat heet.. Ik zie dat het ook wel spatbord 'stutten' wordt genoemd.
 
Aaaah ok dus de A staat eigenlijk voor wat men in de volksmond Dragstar Classic noemt. Duidelijk.

Verder moet ik dus 2 originele Fender Strut Covers kopen ergens, bedankt beide!
 
Ik heb wat gevonden:
http://www.starmotorcycles.com/assets/service/manuals/2003/LIT-11626-16-05_22.pdf
In de link staat 2003, dus ik ga uit van bouwjaar 2003 waarvoor deze manual bedoeld is. Kan ik deze manual dan ook voor mij dragstar 650 custom uit 1998 gebruiken? Volgens mij zijn deze jaargangen allemaal hetzelfde?

Gaat mij er vooral om dat waardes voor het kleppenstellen kloppen en niet dat ik straks de verkeerde specificaties gebruik.

MVG

De dragstar werd gemaakt van 1997 tot 2003 of zo dacht ik
 
Even wat geupload voor je....want kleppen specs/instellingen ga je volgens mij niet tegen komen in een user manual.

https://we.tl/pQHYXdKAo7

Succes :)

Edit: Het bestand wordt door wetransfer automatisch verwijderd op 12 april 2016
Dat dacht ik ook.
Heb het pdf je geopend, staat er wel in :)

Verbazing alom, bij MotorService Tilburg :+


Nog wat anders, hoewel het niet 100% is, dus slechts één van de referentie databases; louis.eu heeft motobase online staan.

Louis.eu -service-all aboutbikes-bike database

Klepspeling
Stand pilot screw
Oliehoeveelheid vorkpoot, blok, cardan
Etc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan