Dragstar rijders

Hallo,
Ik heb een dragstar 650 uit 97. Nu heb ik mijn orginele uitlaat vervangen voor highway hawk fat pipes. Tijdens het rijden merk ik dat de motor bij laag toerental te weinig lucht krijgt en lijkt een beetje te verzuipen. Waarschijnlijk staat hij dus te arm afgesteld. De motorgarage waar ik ben geweest. Komt tot dezelfde conclusie en geeft aan dat een nieuwe lucht filter en een "dynna"???? setje voor de carburateur nodig heb (injectie) om het probleem te verhelpen. Vervolgens is het slim om meteen de carburateur te reinigen en dit alles zal mij 350 euro kosten.
Mijn vraag aan jullie:
Is het mogelijk om de motor fatsoenlijk af te stellen zonder deze onderdelen?
Prijs oke?
Ik wil niet gen**id worden namelijk aangezien mij ook meteen een grote beurt werd aanbevolen.
 
Even een kick :)

Heeft iemand nog een rugsteun voor de bestuurder liggen van een Yamaha dragstar 650 (custom)? Of iig iets wat erop past?

Ik wil het wel overkopen!

MVG
 
Beste forum-gangers,

Ik overweeg een Yamaha XVS Dragster 650 aan te schaffen, maar wil ook graag touren met mijn vriendin achterop. Nu vroeg ik me af of iemand mij (los van het vermogen) iets kan zeggen over het zitcomfort achterop de Dragster? Ik kan er namelijk weinig over terugvinden.
 
Beste forum-gangers,

Ik overweeg een Yamaha XVS Dragster 650 aan te schaffen, maar wil ook graag touren met mijn vriendin achterop. Nu vroeg ik me af of iemand mij (los van het vermogen) iets kan zeggen over het zitcomfort achterop de Dragster? Ik kan er namelijk weinig over terugvinden.
Zitcomfort is niet best, want met één persoon komt het ding al vermogen te kort :)
 
Zitcomfort is nihil,een marteling voor de passagier. Bovendien durven de spaken van het achterwiel dan loskomen. Beter ene kopen met mustang of corbinzadel en liefst de 1100 dan.
 
Ikzelf heb eigenlijk nooit met passagier achterop gereden, alleen een enkele keer klein stukje door de straat :P Wat mij toen al wel opviel, is dat het achterzadel vrij kort is, voor het mooie had het iets verder door moeten lopen naar achter heb ik het idee...

@Martell
Ik hoor jou vaak zeggen dat de dragstar 650 te weinig vermogen heeft, maar overdrijf je niet een beetje? Op de snelweg is iets meer power wel lekker, maar verder op de binnendoor weggetjes komt zo'n ding echt wel vooruit... Het zal wat langzamer gaan dan in je eentje, maar om het nu direct te weinig vermogen te noemen... Zolang je geen dikke 1000+ v twins gewend bent valt het wel mee
 
Vermogen is best oke als je solo rijdt;ik heb er een andere uitlaat opzitten voor een paar pk extra zodat je toch dicht bij de 50pk zit. In mijn optiek net genoeg voor een motor.enkel snelweg is wat hoogtoerig.
Ik heb nog een wildstar1600 fulloption voor toerreizen met duo toch hou ik de dragstar voor WW en plezierritjes sentimentele waarde enzo.
 
hallo, ik ben zelf nog op zoek naar een motor, maar heb het model dragstar altijd heel knap gevonden.

heb zonet een dragstar te koop zien staan van bj 2000 met 21000km op de teller voor 3300 euro.

kunnen jullie me zeggen, uit jullie ervaring met dragstars, of dit de moeite is om te kopen?

alvast bedankt!
 
wat voor een is het ?650 of 1100 classic of custom? Het zijn algemeen probleemloze motoren als ze enigszins onderhouden zijn.
 
Ik heb net een Dragstar gekocht met een volledige troon voor de bijrijder... Ik vind het er niet uit zien, de rugsteun gaat er sowieso af, maar wat zouden jullie doen: heel de buddyseat er af of nog wel het passagierszitje er op laten? Puur esthetisch gezien.
 
Ik rij ondertussen al aardig wat jaartjes op een 1100A, en ik heb als een van de eerste dingen het originele zadel vervangen door een Mustang seat. Zowel voor mij als achterop, aangezien mijn vrouw regelmatig mee gaat. Deze verandering was een regelrechte verademing. Ik ben persoonlijk er zelfs over aan het denken om een iets grotere sissybar erop te zetten zodat ze nog iets meer steun heeft.
Wat betreft uiterlijk .... dan zou ik liever geen buddyseat of sissybar willen.
 
Beste forum gangers,
Ik heb een Dragstar 650 aangeschaft en heb veel last van t zadel na een uur gereden te hebben.. hebben jullie enig idee of er meer mensen zijn die hier last van hebben? en misschien een oplossing voor mij hebben? heb gezocht op internet en iemand had het over een airhawk.. is er iemand die deze aangeschaft heeft en erover kan vertellen? de pijn zit voornamelijk in het stuitbeen bot.

hopelijk kunnen jullie iets adviseren

alvast mijn dank voor reacties
 
Heb weleens gehoord van 'Corbin' zadels. Kost wat, maar daarmee schijn je het uren uit te kunnen houden.
 
Airhawk helpt wel;evenals corbin of mustangzadel of panzadel als je graag solo rijdt. De originele zadels zijn kut.
 
Hallo, ik ben sinds gisteren trotse bezitster van een dragstar 1100, heb ook een proefrit gehad op de 650 maar qua rust vond ik de 1100 lekkerder. Blij dit forum te hebben gevonden, heb ff 2 uur zitten lezen.....
Zo te lezen goede keuze voor een dragstar, heb eerst gereden op een Vulcan EN 500, wat een verschil!'Hoop nog veel te lezen(leren) hier!
 
Wake up!

Vanaf volgende week mag ik mij ook een Dragstar rijder noemen, het is een 650 geworden. :) laat het mooie weer maar snel komen.

Nu heb ik een vraagje over het zadel, is deze speciaal erop gezet? Is dit origineel? Heb het niet eerder gezien, het is een apart patroontje.

5ur4ed.png

icv9ds.png


:]
 
Nou hoopte ik eigenlijk dat het hier zou losbarsten van de dragstar bezitters, maar helaas. Ben nl erg nieuwsgierig wie er één rijdt. Ik heb geen idee of het zadel origineel is, de mijne is totaal anders. Nou is die van mij wel uit 98.
 
is origineel zadel is alleen opnieuw bekleed denk ik. veel plezier met je dragstar. Leuke motors heb er altijd met plezier op gereden en zijn super om te customize
 
Ja jammer genoeg is het niet super druk hier, was anders leuk geweest.

Ik heb ook naar 2 97rs gekeken en daar was de bekleding vlak inderdaad.

De eerste kms zijn een feit, het rijdt heerlijk! Ben alleen de eerste rit het helm slot al verloren..
 
Aangezien ik toch niet met een passagier ga rijden, wil ik de duozit eraf halen. De motor wordt er alleen maar mooier van ;) . Ik denk dat ik er dan wel een ruggesteuntje voor mezelf op wil hebben. Heeft iemand hier die toevallig liggen voor een dragstar 650 classic uit 99?
 
Ik heb me een 1100 classic gekocht.
Deze ga ik naar NL BOBBERS in Berkel en rodenrijs brengen.
Om er een dikke bobbwr van te laten maken.
Nog meer mensen met een Dragstar Bobber of gecustomizde Dragstar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan