Dragstar rijders

Nee dat lijkt mij ook niet, ga nog wel even terugkoppelen naar de verkoper dat dit niet helemaal netjes is :N maar het maakt voor mij niet zo heel veel uit aangezien ik de tassen alleen voor de vakantie erop hoef.

Thnx voor de link! Dat is vanuit Veldhoven niet zo gek ver dus misschien dat ik er op een mooie zaterdag gewoon een keer langs rijd :]
 
Nee slecht is het zeker niet, maar het ziet er ook niet super netjes uit. Ik heb de motor gekocht bij een garagebedrijf en expliciet aan de verkoper gevraagd hoe het zat met de tassen aangezien de “loze” ritsen mij een beetje vreemd leken. Hij verzekerde mij dat het zo uit de fabriek kwam en dat vind ik dan wel een beetje jammer.
 
Laatst bewerkt:
Mooi om te zien dat er weer volop mensen bezig zijn om zijn of haar motor te personaliseren. Ik kon het deze ‘winter’ ook niet laten en heb mijn dragstar 1100 ook ontdaan van zijn originele jasje :) dat gezegd hebbende, voor de gene die originele onderdelen zoekt kan contact opnemen. Tassen, sissybar, uitlaat, spatbord enz.... iedereen succes met de verbouwing en veel plezier voor degene die de dragstar alweer uit de schuur heeft gehaald met dit mooie weer ::)
688C728B-9CB0-4F12-A303-2F0303ECF794.jpeg
 
@Patrickbobber , heb jij de covers en kapjes gewoon over gespoten of heb jij nog een goed adresje voor dit soort onderdelen?
Ik twijfel nog om de kapjes die er nu opzetten zwart te spuiten, het ziet er allemaal nog zo netjes uit :$
Heb de dynamo en koppelingsdeksel laten stralen en poedercoaten. De overige ‘chrome’ plastic kapjes heb ik van zijn chroom ontdaan en gaan met de rest mee naar de spuiter. Tip: dikke bleek in lauw water, kapjes 24 uur weken en het chroom gaat er makkelijk af. Goede basis om te spuiten, lakken over chroom is gewoon niet optimaal
 
De motor rijdt overigens heerlijk, wat een verschil met de Suzuki savage en de Dnepr :P
Ik wilde de chromen kapjes die er nu op zitten eigenlijk origineel houden en op zolder leggen maar het is toch een stuk lastiger dan ik vooraf had verwacht om aan 2ehands afgeschreven kapjes te komen. Had gehoopt voordelig wat versleten kappen te vinden maar dat blijkt nu toch wat lastig.

Eerst maar eens even rijden en dan kijken of ik toch deze ga overspuiten of misschien loop ik nog ergens tegenaan.
Het scherm en de sissybar zijn in ieder geval al verdwenen, schermpje is wel hendig voor vakantie/langere ritten maar sissybar en buddy kunnen in een doos naar zolder. Nu nog kijken of ik een rekje kan vinden of dat ik zelf iets ga fabriceren.
 
De motor rijdt overigens heerlijk, wat een verschil met de Suzuki savage en de Dnepr :P
Ik wilde de chromen kapjes die er nu op zitten eigenlijk origineel houden en op zolder leggen maar het is toch een stuk lastiger dan ik vooraf had verwacht om aan 2ehands afgeschreven kapjes te komen. Had gehoopt voordelig wat versleten kappen te vinden maar dat blijkt nu toch wat lastig.

Eerst maar eens even rijden en dan kijken of ik toch deze ga overspuiten of misschien loop ik nog ergens tegenaan.
Het scherm en de sissybar zijn in ieder geval al verdwenen, schermpje is wel hendig voor vakantie/langere ritten maar sissybar en buddy kunnen in een doos naar zolder. Nu nog kijken of ik een rekje kan vinden of dat ik zelf iets ga fabriceren.
Ik zal eens kijken, misschien heb ik nog wel wat verweerde kapjes liggen van een 650. Als je zelf kunt fabriceren en lassen zou ik zelf een mooi rekje maken, heb je dez skills niet dan zou ik een mooi aftermarket rekje kopen. Het moet wel veilig zijn en vooral ook een lust voor het oog toch?! In ieder geval veel plezier met je dragstar. 🤟
 
Eindelijk gisteren de eerste meters kunnen maken. Dragstar deed het geweldig!! Job done!! Zijn er hier nog meer creaties van de afgelopen winter die nu klaar zijn voor het seizoen? Ben benieuwd :)
1395100
 
Dag mede-Dragstarrijders! Vanmiddag al even een apart topic geopend in het techniekforum, maar ik bedenk me net dat er tussen de mensen hier misschien wel ervaringsdeskundigen zitten. ;)
Dit is het geval; Yamaha XVS 1100 Dragstar startmotor - twisted bolts

Het lijkt erop dat mijn 1999 Custom ten prooi is gevallen aan de 'twisted bolts', en als ik een beetje geluk heb mag ik ook naar vervanging voor de starterkoppeling gaan kijken. Is er onder jullie toevallig iemand die hier ervaring mee heeft, dit al eens heeft meegemaakt, en eerder deze reparatie heeft uitgevoerd/laten uitvoeren? Met het oog op kostenbesparing wil ik namelijk toch eens gaan kijken of ik dit zelf uit kan voeren (alleen de onderdelen zijn via Nederlandse handelaren al enkele honderden euro's lijkt het, en ik moet de eerste garagehouder nog vinden die een Ali/Ebay/Amazon-setje erin wil hengelen...).
 
Zelf bouwen is zelfs nog leuker, weet ik uit ervaring. Voor mezelf, maar ook voor anderen. De uitdaging om er iets heel persoonlijks en uniek van te maken is de motivatie.
AWXb_LSOSvj4ZLCHw3ZSqW_Lxsm7bnNWzOJivJdS8RnynVABt5LyVAWLXGivuvTdZydynqKCyVIwtuWOwl0Frfhh8jmEqfuDaXeCiGzK5Nrs24OOTCoaI8S0wwundnBtCvmO6z0aiGp80pBoZTP3MuQkLfD3nDe9kwVNPKpQ25GfZX2aMV2gK7NxddMLoZHqOLePrtbQFRovYTS0FUAgltzPgdBpMVVHlfueiPqR9Sb2S1zQ8-XwAU4dS94OaD7axXT6E1XkiZP7AE6HItHC9xL2WlTBRX9YJwlfFdonlbi7tHI1YZ-ySaUCY8WTFjJKzZYpIOKkQjzMglp3SNV_uCmJEZRM-ZUDp2y_J1gpTvZLzru_O8bwsGbNIYMF31clgG7_cRjMvasmFXrkdvWxGkfGdVCtyfu4f7vF_ApT04kPeVicL0fLYcsYePlNS2pWhKcaLLbnbHzac3FiSyP6K9dapHSBsei40ljT3NOTzFu2vqnIMXYRGzV16eyakZ1pqVGH85u8EOEljYtAL5eRqghjYmT1bFnxFq9ZbZvXdokaAYSat4t5iC-YpXq9cV1dY88VSlQtgrtZL64rCzVRHlTWUHSppKcXirwECkKQrttKM0QFN4zn6ZTvD_UaiSuM2zQS5fUENkzzB6FiDxoEO2VZOMDznQVbxQPEtQT88M2re1vxYU3K5VRfYEl_8b3ab1aRbt9qd9L95Aa6ZUbloA37=w1511-h1008-no

Volledig zelfbouw, i clusief frame en acherrbrug.
F_8UqpXSb8sX9hzt9rLi62qBO1WAiElZ2cA19wob6oYjQYVe0L7PEjyCkrZiHBcrXTPcpsCLY-kIuXDbUWQvHe7r1MWKazkOyK96TzBO4bZmzwNmlIL9PGrb_QzfSdMG086PQgYfk3uKwJT8Qkuzg9C_3bD65XOuKqtK1aCqO1VxMLzlUOG9cNIOPvqXBPXwxAgvCSxV36p-xFl_H5xyHoPm8VX2J4LZhg_S__dYUGwoXxfOASwxRTxAqCJWa4m-Hv47KdNUtWwPn5V-5Z4vyovj3eBrmYNXmJPLiRPI_Fcn0--DcA67r-G07xsp80qdvbh5ndTvbZII-BlK_uS4SSHYu_Ukh57NbXSmLMMAm9V51dC2K22Z2a6h2Mf3niCmfKVsfx3Inh0M1cPX7MvD-Wn5kpkgepnL3OVyajZMNXjJWrNNq6X7rdFcmXMKhxyXmpykwhQ0slGaZlbxDwgzXojHiGMO6ipDoK-P7WosG_4bzyiZNWD6jsAikpa35sPR65EcgbcR6TJsWYpmDtFUR0q_XaaV-ONHhTMvpSOM2euKcSMWY43fS7KtoEXZdZXZtf_mfk2EOBeJ-8wfZAkygLByfTqIOdp5I0sDcxMbHReynSq1tg920DEBwRir0sp6sbs8nGRukru_l3AdBLhu9xC9pql23lRH5KtCtWrEmv8uCgOD9Fc_sXZeElmOYFrR4NPkDpFSkxW7GRHGBErXYupp=w1200-h900-no

Voor een maatje,Suzuki GSXR 600 achterwiel, verbreed naar 240 in een standaard Wildstar achterbrug.

Geeft enorm veel voldoening als dat allemaal lukt.
 
Dag mede-Dragstarrijders! Vanmiddag al even een apart topic geopend in het techniekforum, maar ik bedenk me net dat er tussen de mensen hier misschien wel ervaringsdeskundigen zitten. ;)
Dit is het geval; Yamaha XVS 1100 Dragstar startmotor - twisted bolts

Het lijkt erop dat mijn 1999 Custom ten prooi is gevallen aan de 'twisted bolts', en als ik een beetje geluk heb mag ik ook naar vervanging voor de starterkoppeling gaan kijken. Is er onder jullie toevallig iemand die hier ervaring mee heeft, dit al eens heeft meegemaakt, en eerder deze reparatie heeft uitgevoerd/laten uitvoeren? Met het oog op kostenbesparing wil ik namelijk toch eens gaan kijken of ik dit zelf uit kan voeren (alleen de onderdelen zijn via Nederlandse handelaren al enkele honderden euro's lijkt het, en ik moet de eerste garagehouder nog vinden die een Ali/Ebay/Amazon-setje erin wil hengelen...).
Kijk eens op het WSFH forum. Daar worden ook deze problemen van de Dragstar besproken.
 
ik heb hetzelfde gehad, nieuwe startmotor geplaatst en gekocht op Amazon. Starterkoppeling heb ik niks aan gedaan, voor nu geen last meer van twisted bolts. Mocht dat wel weer gebeuren dan idd de starterkoppeling vervangen maar dat zien we dan wel weer. Op Amazon zijn deze ook goed betaalbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan