Dragstar rijders

Ze kosten momenteel 288 Euro. Ik heb ze gisteren besteld dus hopelijk zaterdag in huis. Volgende week laat ik wel weten hoe het bevalt
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook aan het kijken voor betaalbare forwardcontrols, heb de Tech Glides die jij besteld hebt ook gezien maar vind 19cm "forward" toch wel teveel van het goede. Ik ben iig ook erg benieuwd naar jou bevindingen!
 
Kan iemand mij vertellen waar die 19 cm vandaan komt. Als je deze foto bekijkt valt dat wel mee volgens mij.
controls.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt, verschilt per model. Voor elk type motorfiets zit er namelijk een ander setje beugels bij. Ik rijd een XVS 1100, en als je op de tech-glide forwards zoekt voor een XVS 1100 staat er +19cm, kijk je bij de XVS 650 staat er +15cm. Verschilt dus per model...
 
Een week later en geen forward controls. Waren niet voorradig bij BR-Custom en komen pas over enkele weken of maanden weer binnen. Gezien het feit dat hun webshop alleen op donderdag tot ene met zaterdag open is (vreemd) heb ik vandaag pas weer bericht. Ze hebben me het volgende voorstel gedaan ter vervanging en voor dezelfde prijs. Ben er op in gegeaan en als het goed is heb ik ze morgen in huis. Zondag rijden en dan zal ik de ervaringen hier neer zetten. Ze komen overigens ook 14,5 cm naar voren.

Deze zijn het
11432103-rechts.jpg
 
Heren,

Na jaren op sportfietsen te hebben rondgevlogen is nu de tijd aangebroken voor wat rustigers, ik zie zelf een dragstar 1100 wel zitten.

ben echter 1.97 lang, zijn er meer lange mannen hier met ervaring op een dragstar?

en dan met name de benen, gaat dat allemaal een beetje?
 
Ben zelf 1.95 m, en rijd op een XVS 1100, Ben er rete-blij mee en zit prima. Is wel afhankelijk van of je floorboards of gewone stepjes hebt. Als je floorboards hebt zit je sowieso gebakken, en als je stepjes hebt moet je misschien nadenken over forwards, maar misschien is dat niet eens nodig... ik heb zelf stepjes en zit er prima op, forwards komen er nog wel, zodat ik net iets beter nog zit...
 
Wat is overigens de maximum breedte voor de achterband van een XVS 1100? Ik heb er nu een standaard 170 op liggen, maar m.i. moet dat breder kunnen. Heeft iemand zoiets al geprobeerd???
 
Ik ben in het bezit van de digitale versie van het werkplaats handboek voor de xvs650 en de xvs1100.

Als je interesse hebt meld je maar......
 
Meteen een reply voor beide; volgens Highway Hawk komen ze ongeveer 19cm naar voren. De nieuwprijs was 300 euro, ze zijn nog compleet nieuw, alleen uitgepakt geweest, dus doe een matchend bod. Foto's volgen vanavond, zodra ik weer thuis ben!
 
toen ik gisteravond foto's wilde nemen bleken de batterijen van mijn camera niet leeg maar kapot te zijn, foto's volgen dus vanavond pas, helaas...
 
Ik rij zelf op een 1100A. Die heeft floor boards, en persoonlijk vind ik dat het meest comfortabel.
Heb zelf ooit een Intruder 1400 gehad, waar ik zelf forward controls op heb gezet. Voor die motor zat het veel meer 'relax'. Het enige wat ik vond was dat het minder stabiel aanvoelde. Als je erop doortrapte, voelde de shifter en rem iets minder 'stabiel' aan. Kwa zithouding was het zeker vooruitgang (ben zelf ergens rond de 1m90).
 
Om het even over iets anders te hebben dan forward controls ;)
Heeft iemand al eens een Dragstar gezien met een ape hanger? Ik wil zelf zo'n stuur monteren, maar het is ontzettend moeilijk te vinden voor een Dragstar.

Plan A was gewoon via Highwayhawk. Daar hebben ze een Ape van 40 cm hoogte. Maar alle kabels (gas, koppeling, ...) zijn enkel te vinden met een verlenging van 15cm (dus standaard+15cm). Nu voor zover ik mijn stuur meet, is het een 26cm hoog (gemeten vanaf de onderkant). Gaat die +15cm lang genoeg zijn?

Plan B is via een custom bouwer. Ik ben langs een custom bouwer in de buurt geweest en die man heeft mij een prijs gemaakt voor een Ape en alle bekabeling (hand gemaakt). Dat kwam neer op zo'n 580 euro. Nu heb ik niks tegen die prijs, alleen vertrouw ik hand gemaakte kabels niet zo. Als zo'n koppelings loodje los schiet tijdens het rijden heb je wel een probleem....


Liefst zou ik bij Plan A blijven, maar wat denken jullie, die 15cm, is dat genoeg, of zijn er nog andere oplossingen? Thunderbike heeft trouwens ook enkel kabels +15cm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan