Drama in Rotterdam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was er gister ook bij toen het gebeurde.
Het was iig de eigen schuld van die rijder, maar zo'n ongeluk wens je niemand toe hoe lomp dan ook.

Ik werk bij motoport den haag en daardoor heb ik vaak contact met zowel motoren als hun bestuurders en dit kwam ook als een shok bij me aan gister toen ik het zag gebeuren.

Ik vind het erg voor de porsche rijder maar ook voor de andere betrokkenen zoals bv. hans knoppers waarvan het busje ook zwaar beschadigd was.

Wat ik ook enorm nep vind is dat er mensen op deze wereld rondlopen die na een zwaar ongeluk (gister dus) onderdelen van de gecrashte motor meejatten, zoals het ruitje van die fireblade.. kk aasgieren!


Het ruitje is niet gejat, maar samen met een aantal andere losse onderdelen zoals de voorvork en voorwiel in een busje geladen en samen met het grootste stuk waar het motorblok nog aan vast zat gelost op de binnenplaats van moto-port.

Omdat ik niet van voetbal houd kwam ik tijdens de wedstrijd aanrijden. In koekblik want mijn vrouw loopt momenteel met krukken. Ik dacht eerst dat het niet doorging, want de hele wijk leek uitgestorven. Pas toen ik bij de winkel kwam zag ik voor het eerst mensen. Ik parkeerde recht voor de winkel.
Op dat moment zal de wedstrijd net afgelopen geweest zijn en werd er besloten te gaan wheelien. Ongeveer net toen we de straat over gestrompeld waren reden de eerste motoren al op idiote snelheid voor de winkel langs. Was ik dus een minuut later gekomen had ik zelf de veroorzaker kunnen zijn. En oh ja, ik had er van te voren geen idee van dat er zo hard over straat gereden zou gaan worden.

Na afloop van de wedstrijd besloten zeker heel veel mensen om naar motoport te gaan want het werd drukker en drukker. Op het moment van de crash stonden zeker vele honderden mensen toe te kijken, staken er voortdurend mensen de straat over, werd de doorgang waar de stuntmotoren tussendoor gingen smaller en smaller, want er stonden zeker tientallen mensen op straat. Daardoorheen reden stapvoets vele motoren en auto's die aankwamen.
De porche was niet de enige auto die er reed. Op het moment van de crash reden er nog minstens twee andere auto's tegelijkertijd in dezelfde straat, waarvan één er vlak achter. Ook in eerste minuut erna zag ik nog de auto aankomen, die hier al gereageerd heeft.

Lullig om te zeggen dat je een ongeluk ziet aankomen, maar in dit geval was het echt zo. Ik was bezig een medewerker van motoport uit te leggen dat er wat mensen gecharterd moesten worden om de hekken weer neer te zetten in de zijstraten etc. toen het gebeurde. Eerlijk gezegd was ik eerder bang dat er iemand van het publiek geraakt zou gaan worden, en dat zou dan best wel eens dodelijk geweest kunnen zijn, gezien de idiote snelheden waarmee gereden werd.

Ik zag dat de porche ging indraaien om te parkeren en hoopte eigenlijk tegen beter weten in dat hij de stunter nog zou opmerken. Als de stunter de auto had gezien zou hij op dat moment nog best wel hebben kunnen remmen. Aan het feit dat hij dat niet deed concludeer ik dat hij de auto ook niet gezien heeft. De impact was in elk geval met vrijwel dezelfde snelheid als waarmee hij voor de winkel langs kwam.

Omdat de gemoederen zeer verhit waren en zich richtten op de bestuurder direct na de crash heb ik geprobeerd de boel wat te relativeren en doen bedaren. Dat kwam mij dus zelf bijna op klappen te staan. Volkomen niet toedoende argumenten als dat het zeker geen lekkere jongen zou zijn etc. (niet uitgesproken) maar wel van de verkeerde huidskleur. Alsof hij het expres gedaan zou hebben.

Met alle respect en sympathie voor de gecraste motorrijder, bij deze dus een dikke middelvinger voor alle breinlozen die er automatisch van uitgaan dat een motorrijder nooit iets fout doet, zelfs als dat overduidelijk zoals hier het geval is.


Wat ik overigens gehoord heb later die nacht is dat hij beide armen en benen gebroken heeft. Maar misschien zijn er anderen die hier meer van weten.
 
Die gast met die porsche kwam gewoon ff popie jopie doen bij motoport.
Hij wist echt wel dat er daar gestunt werd, dan ga je daar toch gewoon ff tof doen met je porsche.
En ja, ik heb ook tegen die auto getrapt. Want die gozer was al gevlucht.
 
Die gast met die porsche kwam gewoon ff popie jopie doen bij motoport.
Hij wist echt wel dat er daar gestunt werd, dan ga je daar toch gewoon ff tof doen met je porsche.
En ja, ik heb ook tegen die auto getrapt. Want die gozer was al gevlucht.

Lees nou ff rustig de post boven de jouwe door....
 
@Gizzmo

Als je op deze wijze redeneert moet je de volgende keer ook niet meer klagen als je in de file een noodstop moet maken omdat een automobilist van rijbaan verwisselt. Je weet ook dat er van rijbaan gewisselt kan worden.

Op deze wijze kan je altijd de automobilist als schuldige aanwijzen.

De motorrijder was aan het stunten op de openbare weg dus hij moet dan ook uitkijken of hij het overige verkeer niet in gevaar brengt. Dat hij dat nu niet heeft gedaan heeft hij geweten.

Geen gezeik meer dat die automobilist schuldig is aan het voorval en de motorrijder alleen maar zielig.

De automobilist had beter moeten opletten. De motorrijder had niet moeten stunten op de openbare weg.

Groet

ELF76


Kut, ga ik toch weer reageren.

ten eerste hoor je mij niet klagen als ik een aanrijding maak in de file, klaar.
en volgende keer, is het al eens gebeurd dan???

ten tweede geef ik voor de 100.000 ste keer de automobiliest niet de schuld, ik heb gezegd dat die het had kunnen voorkomen door op te letten, zekers op die plek, op dat moment, terwijl er gestunt wordt.

We zeggen dus gewoon hetzelfde
 
Gizzmo,

Ik weet niet waar jij je gezonde verstand hebt gelaten. Het is in elk geval niet thuis. Je moet trouwen niet gaan klagen als je mooie motorfiets binnenkort is gejat. Had je maar geen motorfiets moeten kopen.

Ik :r van je.

Fijn om te horen dat je van me kotst, doe ik dat ook als jij op je bek gaat en ik sta ernaast, midden in je muil. *D Had je maar niet moeten gaan motor rijden.

Als me motorfiets gejat wordt terwijl die niet op slot staat op een listig plekje klaag ik niet, als die thuis veilig in de schuur staat wel (of niet, want daar ben ik voor verzekerd, omdat ik weet dat er bepaalde dingen gebeuren)


Toch vreemd eigenlijk dat als je motor gejat wordt, en je zelf niets fout gedaan heb, je verzekering niet betaalt als je niet de originele sleutels kan inleveren.
Dat de rechter je ook een stuk eigen schuld aanpraat omdat je je sleutel in het contact liet zitten, moet toch kunnen.
Ze moeten gewoon van je motor af blijven als die de hele nacht, met draaiende motor, met sleutesl midden in Rotterdam geparkeerd ztaat op zaterdagavond.
En toch geeft de rechter je niet gelijk.
WELCOME TO TE REAL WORLD.
 
Laatst bewerkt:
Uit zeer betrouwbare bronnen verkregen en wil dit met jullie delen om bep. onterechte ergernissen uit de weg te ruimen. Porscherijder reed 5km.per uur enkel om af te slaan, kort nadat hij door een van de zgn.verkeersregelaars seintje kreeg door te rijden. In alle drukte en rook e.d. komt er eentje(achteraf bekend gemaakt) met zo'n 180km p.uur op het achterwiel op de auto af.
Groetjes.
 
Uit zeer betrouwbare bronnen verkregen en wil dit met jullie delen om bep. onterechte ergernissen uit de weg te ruimen. Porscherijder reed 5km.per uur enkel om af te slaan, kort nadat hij door een van de zgn.verkeersregelaars seintje kreeg door te rijden. In alle drukte en rook e.d. komt er eentje(achteraf bekend gemaakt) met zo'n 180km p.uur op het achterwiel op de auto af.
Groetjes.


Reden genoeg om die klojo in de kreukels te rammen :X
 
Geen speculaties meer. Auto reed 5 en motor 180 op het achterwiel in de nacht.
En Toon van Motoport nog beweren dat het ieder jaar gebeurt en hij er niets aan kan doen.
 
En Toon van Motoport nog beweren dat het ieder jaar gebeurt en hij er niets aan kan doen.
:? wat moet hij eraan doen dan?
De SM show is afgelopen,buiten is er dus niks meer te doen,wij gaan eten en voetbal kijken,vervolgens neemt een stunter...notabene gesponserd door safe rotterdam het voortouw,en er onstaat een "show" van vrijwilligers die zomaar gaan burnen en wheelieen terwijl "wij" weer aan het werk zijn.
Ik begrijp dus niet wat Toon hieraan kan doen!?
"Hé jongens.....willen jullie hier weggaan?" |( :Z
 
:? wat moet hij eraan doen dan?
De SM show is afgelopen,buiten is er dus niks meer te doen,wij gaan eten en voetbal kijken,vervolgens neemt een stunter...notabene gesponserd door safe rotterdam het voortouw,en er onstaat een "show" van vrijwilligers die zomaar gaan burnen en wheelieen terwijl "wij" weer aan het werk zijn.
Ik begrijp dus niet wat Toon hieraan kan doen!?
"Hé jongens.....willen jullie hier weggaan?" |( :Z

:^
 
want?????


Jullie zijn een beetje naief, welkom in de echte wereld, waar ook dingen gebeuren die minder leuk zijn, en met een beetje overlevingsdrang kijk je uit je doppen.

Net zo iets als met je fiets van rechts komen, en van links een 40-tonner, lig je plat gereden op het asfalt.
" ja maar, het was niet mijn fout, ik had voorrang" yep, goed gedaan jochie |(


he gizmo volgens mij ben je niet groter dan 1.70 en een klein swengeldingetje .
en een gigantische minderwaardigheids complex.
 
ok, alles is zo'n beetje wel gezegd nu en het is alleen nog maar moddergooien en persoonlijke aanvallen heen en weer. Jammer dat mensen altijd met persoonlijke aanvallen moeten komen in plaats van een discussie met argumenten winnen.

Als je nog iets nuttigs toe te voegen hebt, doe het nu. Mochten er toch nog persoonlijke aanvallen komen, knikker ik hem lekker op slot.
 
ok, alles is zo'n beetje wel gezegd nu en het is alleen nog maar moddergooien en persoonlijke aanvallen heen en weer. Jammer dat mensen altijd met persoonlijke aanvallen moeten komen in plaats van een discussie met argumenten winnen.

Als je nog iets nuttigs toe te voegen hebt, doe het nu. Mochten er toch nog persoonlijke aanvallen komen, knikker ik hem lekker op slot.

Gooi het slotje er gewoon meteen op!
 
@frautie:


wel 'k moet eerlijk zeggen, dat als ik na vijf pintjes in de auto stap, ik de porche waarschijnlijk had zien aankomen. misschien een halve seconde later dan zonder de pintjes, maar door mij aan de snelheid te houden ruim voldoende om een ongeluk te vermijden.
Ik ben er dus zeker van dat ik op zo'n moment minder anderen in gevaar breng als iemand die op z'n achterwiel blind door de straten vliegt.

en hoe je't ook draait of keert, niemand anders dan de motorrijder zelf is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. En mag daar dan ook op afgerekend worden als anderen daar slachtoffer van worden. zij het nu motoport of de chauffeur.

en een verwijt meer of minder... die mens en ik kennen elkaar niet dus 't is duidelijk dat ik over zijn gedrag van die moment bezig ben.
 
Wie zijn schuld het is, is eigenlijk niet van belang, wel dat de motorrijder er bovenop komt.

Uit de geposte info blijken veel tegenstrijdigheden te zitten van de mensen die het gezien hebben.
Zal een aardige dobber zijn om de waarheid uiteindelijk op tafel te hebben.
 
Volledig mee eens,
dit eindeloze gezeik over de schuldvraag heb je niks aan.

Wat ik belangrijker vind is hoe het nu met de motorrijder is.

Is het alleen een bebroken been, om heeft die er meer aan over gehouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan