Drama voor de motorsport in Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.

falerossi

MF veteraan
9 aug 2002
5.598
2
Drama voor de motorsport in Nederland ! ! !

Op grond van overschrijding van de geluidsnorm heeft de provincie Drenthe een boete van 10.000 euro opgelegd aan het TT-circuit. Het bestuur van het circuit heeft hiertegen bezwaar aangetekend bij de hoogst mogelijke instantie hiervoor, namelijk de Raad van Staten (RvS).

De RvS heeft de provincie in dezen in het gelijk gesteld. De provincie heeft vandaag (26 maart 2008) aan het bestuur van het TT-circuit aangegeven strikt te zullen handhaven. Dit noodzaakt het bestuur van het TT-circuit om de kalender van 2008 drastisch te strippen om hiermee te voorkomen met exorbitante boetes te worden geconfronteerd. Consequentie is dat zo'n 20 circuitdagen uit de kalender vooralsnog geschrapt moeten worden waaronder de KNMV Cupraces.

De eerste Cuprace die gepland staat voor 5 april as. zal dan ook geen doorgang vinden en alle rijders zullen hierover door CRT per mail van in kennis gesteld worden.

De KNMV, CRT en het TT-circuit zetten alles op alles om uit deze afschuwelijke situatie een oplossing te creëren voor de ruim 400 Cuprijders. Men zal betrokkenen hierover uiteraard informeren zodra er ontwikkelingen zijn.

De huidige situatie is voor alle betrokkenen onverkwikkelijk omdat dit onrecht doet aan zowel breedtesport als talentontwikkeling en een streep is door de rekening van hen die zoveel plezier beleven aan het beoefenen van motorsport.


Bron: Racesport.nl
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor praten is over, tijd voor actie aangebroken. We moeten ons als motorrijders eensgezind gaan verenigen en een tegenactie voorbereiden d.m.v. een manifestatie/demonstratie!
 
Tijd voor praten is over, tijd voor actie aangebroken. We moeten ons als motorrijders eensgezind gaan verenigen en een tegenactie voorbereiden d.m.v. een manifestatie/demonstratie!

maar jij bent dus 15?
kom jij met de brommer dan? _O- :z
 
Laatst bewerkt:
Die gedachte gingen bij mij ook al. Denk dat een petitie ook niet helpt.
Ik snap de provincie niet. de Superbikes en TT trekken volgens mij 10.000'den mensen naar Assen.
 
:?

...ehh.....ik bennum ff kwijt!!!


.om te voldoen aan de provinciale geluidseisen,....worden de geluidsarme races uitgesloten!


:/

dat betekent dan toch juist dat we MÉÉR herrie mogen maken? :)

*O* *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan