Drank en motorrijden

Motorrijden met drank op?

  • Drink nooit.

    Stemmen: 232 79,2%
  • Drink 1 á 2 glazen.

    Stemmen: 48 16,4%
  • Drink 3 á 6 glazen.

    Stemmen: 4 1,4%
  • Drink meer dan 6 glazen.

    Stemmen: 9 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    293

-Extreme-

MF'er
11 apr 2008
33
0
M
Beste motorrijders,

Zoals jullie zien ben ik een topic gestart met drank op de motor.
Ik zat namelijk met sportgenoten in gesprek en we hadden het over alcohol in het verkeer.
IK drink zelf geen alcohol en heb zelf geen ervaring er mee hoe motorrijders zijn als ze een glaasje op hebben en of ze dan toch op de motor stappen.

Ik was overtuigd dat motorrijders niet op de motor stappen met veel alcohol op, dit omdat je veel kwetsbaarder bent en natuurlijk je balans nodig hebt om goed te kunnen rijden. heb wel eens vrienden dronken op een fiets gezien maar die vielen als ze probeerde op te stappen al op hun bek.

Mijn sportgenoten vonden het maar belachelijk dat ik zij dat koekeblikkers sneller met alcohol in een auto stappen dan een motorrijder op zijn motor.

Mijn sportgenoten zijn geen motorrijders zolas jullie al dachten :Y
Wat vinden jullie hiervan? en wat is je eigen ervaring met alcohol en motorrijden?
 
0,00000000000000 Op de motor
In de auto ook inprincipe niet. Maar ik wil best nog wel rijden mocht het echt moeten na 1 glaasje. Maar meer ook niet. Moet er niet aan denken dat je een ongeluk krijgt dan, ookal ben je misschien wettelijk gezien dan nog niet strafbaar, blijft toch tussen de oren zitten.
 
Op de motor :N

Met de auto toch wel sneller, maar ook dan binnen de normen.
 
0,00000000000000 Op de motor
In de auto ook inprincipe niet. Maar ik wil best nog wel rijden mocht het echt moeten na 1 glaasje. Maar meer ook niet. Moet er niet aan denken dat je een ongeluk krijgt dan, ookal ben je misschien wettelijk gezien dan nog niet strafbaar, blijft toch tussen de oren zitten.

:^

Helemaal mee eens.
 
1 of 2, meestal ga ik automatisch in de extra-defensief-rijden-modus omdat ik er dan van bewust ben dat ik wat op heb en waarschijnlijk minder goed kan rijden. Eigenlijk rij ik dan vaak nog het veiligst haha :P

Ik ben overigens zowieso al gene veel drinker dus meestal als ik het volgende biertje neem is de vorige al weer verdampt. En meestal is me laatste drankje voor ik ga rijden een cola ofzo.

In de auto hetzelfde eigenlijk, hoewle ik dat misschien nog wel gevaarlijker vindt met zo'n groot hok om je heen die je overal meot tussen manouvreren... maarja ik rij toch amper auto.
 
Laatst bewerkt:
Motor geen druppel
Auto geen druppel



Het gaat niet alleen over hoe je evenwicht oid dan is, maar ook hoe snel je dat kleutertje de straat over ziet rennen, en hoe lang jij dan nodig hebt je rempedaal/hendel in te knijpen.
 
In de auto hooguit als ik belangrijk etentje heb, hoort wijn bij he.
Op de motor nooit, maar dan ook nooit. Heb je volle concentratie nodig, geen airbags + gordel + kooi constructie :)
 
Laatst bewerkt:
In de auto hooguit als ik belangrijk etentje heb, hoort wijn bij he.
Op de motor nooit, maar dan ook nooit. Heb je volle concentratie nodig, geen airbags + gordel + kooi constructie :)

In auto dus niet :? en kun je gerust bellen/navigatiesysteem instellen/nog even snel tanden poetsen :?

Maar oké dat is jou mening. Mijn mening is dat je gewoon je kijkers op de weg moet houden, met de motor (200kg aan staal) en met de auto (1500kg aan staal). Alleen vergeten sommige mensen dat nog weleens (vooral in de oto).



Eigen veiligheid is belangrijk, I agree.. Maar niet net zo belangrijk als andermans veiligheid?
 
Laatst bewerkt:
1 of 2, meestal ga ik automatisch in de extra-defensief-rijden-modus omdat ik er dan van bewust ben dat ik wat op heb en waarschijnlijk minder goed kan rijden. Eigenlijk rij ik dan vaak nog het veiligst haha :P

Hooguit 1 glas wijn bij het eten, als ik aan het einde van de avond naar huis ga.

Ik merk in mijn omgeving dat vooral 50+'ers, of jong tuig alcohol drinken voor het rijden.


ow, wat zegt dat over mijn omgeving? :$ :+


In auto dus niet :? en kun je gerust bellen/navigatiesysteem instellen/nog even snel tanden poetsen :?

Spijker op de kop, de meeste motorrijders zijn stiekem doorsnee automobilisten.
 
Laatst bewerkt:
Rijd regelmatig met aardig wat bier op op de motor. Rijd alleen maar beter na een paar glaasjes. Gaat alles een stuk soepeler!
 
heb wel eens 8 blikjes op de motor :Y

past makkelijk in de tanktas :Y

heb er geen moeite mee, alleen klein beetje meer gewicht waar je rekening mee moet houden.
 
Laatst bewerkt:
Auto max. 2 glazen als ik zelf nog moet rijden (meestal meer omdat vrouwlief altijd terug rijd en die drinkt niet *D :} )

Als ik niet te ver op de motor moet, max. 1 glas (omvallen doe ik toch niet zomaar :P ). Anders liever niets.


In m'n 'wilde jonge jaren' wel eens behoorlijk beschonken een paar straten gereden, van de kroeg naar huis. Had ik achteraf wel iets over van'; 'Had ik beter niet kunnen doen' Wat wel weer lastig is omdat, als ik wat gedronken heb, ik vaak zin krijg om juist een rondje te gaan doen. :')
 
Ik werk bij Heineken en dan neem je aan het einde van de week wel 1 biertje.
Daar hou ik het overigens bij. Want meer dan 1 drink ik niet.
 
Het gaat niet alleen over hoe je evenwicht oid dan is, maar ook hoe snel je dat kleutertje de straat over ziet rennen, en hoe lang jij dan nodig hebt je rempedaal/hendel in te knijpen.
Net zo lang als nuchter.
Bij mij was het een hond.
 
Ik rij niet als ik moet drinken :N


met de motor geen druppel alcohol (of ik moet weten dat ik over een uur of 4 oid na avond eten pas weg ga).
 
Ik drink niet op de motor! tevens na het drinken stap ik ook niet op de motor :Y

Als ik met de auto ben wil ik nog wel eens tijdens het eten 1 of 2 biertjes nemen maar, dat is meestal voor het nuttigen van de maaltijd :Y

Alocohol hoort gewoon niet in het verkeer :N
 
Rijd regelmatig met aardig wat bier op op de motor. Rijd alleen maar beter na een paar glaasjes. Gaat alles een stuk soepeler!

:Y

Dat heb ik bij me zelf ook wel is gemerkt. Ik maak me bochtjes mooier vooral :Y
 
Net zo lang als nuchter.
Bij mij was het een hond.

Dus jij ontkent dat alcohol het reactievermogen beinvloed?

Kijk ik snap best dat je de ene keer wat minder reactievermogen hebt als anders, bijv als het al laat is geworden bijvoorbeeld, als je een drukke dag hebt gehad etc.

Maar dat je weet dat alcohol serieus je reactievermogen beinvloed, en dan toch gaat drinken. Daar kan ik met mn verstand niet bij.

Als je 1 wijntje drinkt bij het eten en pas 3 uur later weer naar huis gaat, oké dat kan ik nog snappen, al zou ik het zelf niet doen.
 
Met de motor helemaal niets...
Met de auto zelden of nooit, maar als ik wat drink dan is het hooguit 2 glazen en die dan geruime tijd voor ik weer in het blik stap... Alcohol en verkeer gaat in mijn ogen niet samen...
 
Op de motor geen alcohol voor mij en met de auto drink ik 1 a 2 glaasjes. Ooit eens gedaan met wat meer glaasjes. NOOIT meer! Godzijdank geen ongeluk veroorzaakt.
 
De kans dat je staande wordt gehouden is schandalig laag.
Maar wellicht rij ik niet op de tijden van de gemiddelde drinkebroer.

10 jaar rijbewijs > 1 keer blazen, geen rijbewijs / papier controle
 
Terug
Bovenaan Onderaan