Drank en motorrijden

Motorrijden met drank op?

  • Drink nooit.

    Stemmen: 232 79,2%
  • Drink 1 á 2 glazen.

    Stemmen: 48 16,4%
  • Drink 3 á 6 glazen.

    Stemmen: 4 1,4%
  • Drink meer dan 6 glazen.

    Stemmen: 9 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    293
Als ik moe ben ga ik al beroerd rijden, laat staan met alcohol op. Weleens een paar uur nadat ik een biertje had gedronken/jointje gerookt gereden maar zelfs dan voel ik me niet prettig op de motor. Geen alcohol en rijden voor mij dus. Ook rijden na een nachtje feesten vind ik niet fijn.
 
Motor geen druppel
Auto geen druppel



Het gaat niet alleen over hoe je evenwicht oid dan is, maar ook hoe snel je dat kleutertje de straat over ziet rennen, en hoe lang jij dan nodig hebt je rempedaal/hendel in te knijpen.

Als ik dan 's avonds laat of 's nachts (wanneer het meeste gedronken wordt) een kleutertje aanrijdt op straat , mogen die ouders van dat kleutertje eerst maar eens uuitleggen wat dat klein klein kleutertje nog zo laat op straat deed. :P
 
Ik rijd alleen maar ontspannender met een paar (4-6, daarna niet meer) glazen wodka op }) Echt eenzame klasse op de motor dan :Y







Alsof mensen hier gaan schrijven dat ze wel eens met 6 glazen op de motor gaan rijden -O-

Krijgen ze meteen heel MF over zich heen :Y
 
Als ik dan 's avonds laat of 's nachts (wanneer het meeste gedronken wordt) een kleutertje aanrijdt op straat , mogen die ouders van dat kleutertje eerst maar eens uuitleggen wat dat klein klein kleutertje nog zo laat op straat deed. :P
Kans dat ge een boom raakt zal idd groter zijn :X
 
ik drink geen druppel als ik moet rijden(motor,auto of vrachtwagen).

helaas heb ik in me werk verleden al te vaak dat soort lamlullen van de weg af mogen schrapen die wel hadden gedronken en gewoon in de auto of op de motor waren gestapt. :(
drinken en rijden gaat niet samen!
 
Je gaat echt niet beter rijden met alcohol op, zoals sommigen hier zeggen....
Dat LIJKT alleen maar zo.
Drinken en rijden is geen combinatie, als je het wel doet ben je dom bezig.
 
Motor: nooit
Je moet op de motor al extra alert zijn en snel kunnen reageren, dan moet je mijns inziens geen alcohol drinken voor of tijdens de rit.
 
Drink zowel op de motor als op in de auto. Maak voor mijzelf wel uit wanneer het genoeg is geweest en wanneer ik niet meer kan rijden. Vanaf dat ik voel dat er motorisch ook maar iets anders is t.o.v. wanneer ik perfect nuchter ben rijdt ik niet zelf meer. Dat geldt ook voor dingen zonder drank. Te moe om te rijden is ook not done
 
Drink zowel op de motor als op in de auto. Maak voor mijzelf wel uit wanneer het genoeg is geweest en wanneer ik niet meer kan rijden. Vanaf dat ik voel dat er motorisch ook maar iets anders is t.o.v. wanneer ik perfect nuchter ben rijdt ik niet zelf meer. Dat geldt ook voor dingen zonder drank. Te moe om te rijden is ook not done

De meeste die drinken en achter t stuur stappen denken allemaal dat ze motorisch NIKS last hebben
Tot ze es aan de simulator mogen laten zien hoeveel minuten t duurt eer ze crashen
Drank en rijden B| :N
Ooit gaat t mis , en als t mis gaat is t meestal heel erg mis
Ik hoop dat je dan ook de KLOTEN heb om alle aansprakelijkheid te aanvaarden, na een noodlottig ongeval met onschuldige fietsers die niets vermoedend door een personage als JOU die DENKT met drank PERFEKT te rijden , van hun fiets worden geramt
Maar ik blijf HOPEN smeken dat DIT nooit gaat gebeuren en ze jou ,VOOR t ongeval geschied , es aan gaan pakken B| :(
.
. Ik ben blij da ik mn meetings steevast ZONDER drank verzorg

Zuipen doen ze thuis maar of op de camping
Maar niet vanuit MIJN huis met drank op
 
Laatst bewerkt:
De meeste die drinken en achter t stuur stappen denken allemaal dat ze motorisch NIKS last hebben
Tot ze es aan de simulator mogen laten zien hoeveel minuten t duurt eer ze crashen
Drank en rijden B| :N
Ooit gaat t mis , en als t mis gaat is t meestal heel erg mis
Ik hoop dat je dan ook de KLOTEN heb om alle aansprakelijkheid te aanvaarden, na een noodlottig ongeval met onschuldige fietsers die niets vermoedend door een personage als JOU die DENKT met drank PERFEKT te rijden , van hun fiets worden geramt
Maar ik blijf HOPEN smeken dat DIT nooit gaat gebeuren en ze jou ,VOOR t ongeval geschied , es aan gaan pakken B| :(
.
. Ik ben blij da ik mn meetings steevast ZONDER drank verzorg

Zuipen doen ze thuis maar of op de camping
Maar niet vanuit MIJN huis met drank op

1 pintje ad vundum reken ik al als een verschil in waarwording. Dan wacht ik al een uur voor ik terug rijdt... Als ik ooit bij blazen positief test krijg jij je gelijk...
 
1 pintje ad vundum reken ik al als een verschil in waarwording. Dan wacht ik al een uur voor ik terug rijdt... Als ik ooit bij blazen positief test krijg jij je gelijk...



;) Ik hoef mn gelijk niet

Ik wil je alleen waarschuwen dat t vaak anders loopt dan je zal verwachten

Drank is gewoon een gevaarlijk goedje
Maarja.. je bent zelf grote vent , dus zelf verantwoordelijk
;)
 
Alcohol & Traffic... That's so totally NOT DONE! :(

Heb helaas wel een aantal mensen in mijn (naaste) omgeving die er (heel) wat soepeler over denken. Ik zou dus ook nooit bij iemand in de auto stappen die gedronken heeft. :N Achterop de motor stappen doe ik sowieso niet.
 
Ik drink echt geen druppel alcohol als er een kans is dat ik nog moet rijden, auto of motor. Ben simpelweg als de dood voor alcohol en verkeer. Toen ik nog niet zelf motor reed maar achterop moest, dronk ik ook zeker niet meer dan twee glazen. Veel te bang dat ik me misschien niet meer goed vast houd of in slaap val...
 
Ik drink echt geen druppel alcohol als er een kans is dat ik nog moet rijden, auto of motor. Ben simpelweg als de dood voor alcohol en verkeer. Toen ik nog niet zelf motor reed maar achterop moest, dronk ik ook zeker niet meer dan twee glazen. Veel te bang dat ik me misschien niet meer goed vast houd of in slaap val...

Ik heb al geslapen vanachter op een motor. Is toch niks aan. Mijn vriendin is ook ooit achterop in't slaap gevallen. Voor mij een compliment. Weet ik tenminste dat ze mij vertrouwd...
 
Waar ik drink zijn er trouwens altijd bezorgde vrouwen in de buurt die mij al 2 uur voor ik moet vertrekken van de drank afhouden :p
Dat je zelf de ballen niet heb om geen druppel te drinken, getuigt niet echt van een sterke zelfbeheersing... :N



Ik heb al geslapen vanachter op een motor. Is toch niks aan. Mijn vriendin is ook ooit achterop in't slaap gevallen. Voor mij een compliment. Weet ik tenminste dat ze mij vertrouwd...
Weet je dat wel zeker? Denk je niet dat ze in slaap gevallen is omdat je een ubersaaie rijstijl zou kunnen hebben? :z
 
Dat je zelf de ballen niet heb om geen druppel te drinken, getuigt niet echt van een sterke zelfbeheersing... :NWeet je dat wel zeker? Denk je niet dat ze in slaap gevallen is omdat je een ubersaaie rijstijl zou kunnen hebben? :z

Ik zal toen niet te gek gedaan hebben nee... Als je met een passagier achterop na een drukke dag 100km terug naar huis moet rijden. Ga je niet in bochten liggen of wheely's trekken... En ik heb deze zomer 3 maanden lang niet gedronken(nooit). Ik kan echt wel zeggen dat ik mijn grenzen ken ongeacht of ik wel of niet moet rijden.
 
0,00000000000000 Op de motor
In de auto ook inprincipe niet. Maar ik wil best nog wel rijden mocht het echt moeten na 1 glaasje. Maar meer ook niet. Moet er niet aan denken dat je een ongeluk krijgt dan, ookal ben je misschien wettelijk gezien dan nog niet strafbaar, blijft toch tussen de oren zitten.
ik net zo....
 
als je weet dat je lever 2 uur nodig heeft om 1 glas alcohol te kunnen verwerken; 1 a 2 glaasjes moet kunnen mits je 2 uur voor je vertrekt niks drinkt!

en zo redeneer ik ook...

in principe drink ik 0,0 niks als ik moet motorrijden (geldt ook voor auto, alleen, bikkel die ik het ben, sinds ik de a-tje gehaald heb, heb ik geen auto gereden :O)
 
Ik heb al geslapen vanachter op een motor. Is toch niks aan. Mijn vriendin is ook ooit achterop in't slaap gevallen. Voor mij een compliment. Weet ik tenminste dat ze mij vertrouwd...

Weet niet op wat voor motor dat was... maar op R1 of R6, waar je toch al niet zo heel stevig zit, kan ik nog zo veel vertrouwen hebben in de bestuurder, ik zou gewoon mijn eigen evenwicht niet meer vertrouwen.
 
Weet niet op wat voor motor dat was... maar op R1 of R6, waar je toch al niet zo heel stevig zit, kan ik nog zo veel vertrouwen hebben in de bestuurder, ik zou gewoon mijn eigen evenwicht niet meer vertrouwen.

Ik heb geslapen op een ZZR 600 en mijn vriendin dat was vanachter op mijn suzuki gsx 400 (ziet eruit als alle gsx'n uit de jaren 90)
 
geen druppel op de motor

geen druppel in de auto

ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als ik een ander blijvende schade aan doen als ik alcohol op heb (al is het maar 1 glas)
 
Terug
Bovenaan Onderaan