Drank op de motor

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Dacht dat de meeste motorrijders iets slimmer waren :(

Ik drink dus gewoon helemaal niets. Blijf wel slapen als ik perse wil drinken.

Dronkaard rijdt broer dood

Uitgegeven: 13-9-2001 10:10

DEDEMSVAART - Door een motorongeval is woensdagavond in Dedemsvaart een 32-jarige man uit Hardenberg om het leven gekomen. Het slachtoffer zat als duopassagier op de motor bij zijn 36-jarige broer, eveneens afkomstig uit Hardenberg. De motorrijder had te veel gedronken.

Door onbekende oorzaak kwam hij in de rechterberm terecht en botste tegen een boom. Zijn broer was door de klap op slag dood. De motorrijder is met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht waar na een ademanalyse bleek dat hij te veel alcohol had gedronken. Hij was bovendien niet in het bezit van een rijbewijs.

Na behandeling in het ziekenhuis is de man aangehouden. Hij wordt donderdag voorgeleid.
 
Ik drink vrijwel nooit, dus ik heb makkelijk praten.

Als ik moet rijden, drink ik dus echt helemaal niets. Wat ik ook niet doe als ik de volgende ochtend moet rijden me de avond tevoor te buiten gaan aan veel drank. Die is de volgende ochtend nl. nog lang niet allemaal verdwenen uit je bloed. Bovendien is je concentratie toch altijd minder na zo\'n avond.
 
ik las dit bericht net ook.
- Erg dom als je dronken gaat rijden;
- Nog dommer om dronken op je motor te stappen;
- Het domste is dan nog om iemand achterop mee te nemen.

Die kerel zal nu wel een flinke kater hebben:
- Broer dood;
- Motor weg (niet echt belangrijk gezien het vorige puntje, maar toch);
- verzekering zal niet uitkeren, ook niet voor rechtsbijstand e.d.;
- Flinke straf waarschijnlijk.

|( |( |(
 
Er is geen excuus voor drank in het verkeer.
Sim-pel

Hoeveel mensen borrelen niet gezellige met collega\'s op vrijdag middag om het weekend gezellig te beginnen? Stelletje knuppels. Helaas heeft Blik op de Weg bewezen dat je met 10 glazen vaak niet strafbaar bent. Zolang je geen boet krijgt is er toch niets aan de hand |(
 
Hij heeft iig \"levenslang...\"
Zijn eigen broer doodgereden... Het mooiste is, hij moet er zelf nog de rest van zijn leven mee leven.

Drank en verkeer gaat niet samen... :(
 
Hoeveel mensen borrelen niet gezellige met collega\'s op vrijdag middag om het weekend gezellig te beginnen? Stelletje knuppels. Helaas heeft Blik op de Weg bewezen dat je met 10 glazen vaak niet strafbaar bent. Zolang je geen boet krijgt is er toch niets aan de hand |(

Is onderzoek naar geweest. Toen bleek dat er op zakenborrels heel wat meer werd gezopen (en daana dus gereden) dan bijvoorbeeld in voetbalkantines.

Zelf vaak genoeg in detacheringsland gezien: even borrelen op het werk en daarna met je zatte kop in de dikke leasebak (met airbag) stappen. wat mij betreft moeten die lui tegen zichzelf beschermd worden, dus geen alcohol meer bij zakenborrels.

Dan krijg je de opmerking: \"ja maar iemend die maar 1 drankje neemt kan dan ook niet meer drinken.\"
Interesseert me niet. Ook van 1 drankje gaat je reaktievermogen achteruit. Kortom geen alcohol meer tijdens bedrijfsborrels.
 
Op Donderdag 13 september 2001 12:26 schreef Fastcruiser het volgende:

Dan krijg je de opmerking: \"ja maar iemend die maar 1 drankje neemt kan dan ook niet meer drinken.\"
Interesseert me niet. Ook van 1 drankje gaat je reaktievermogen achteruit. Kortom geen alcohol meer tijdens bedrijfsborrels.

Ben ik het helemaal mee eens. Wat mij betreft mogen ze wel een totaal verbod op alcohol in het verkeer instellen. Ik heb niets tegen alcohol (ik zie er zelf met enige regelmaat op zaterdag avond zo :+ uit), maar wel tegen mensen die anderen in gevaar brengen. Waarom zou je 2 biertjes drinken als je nog moet rijden? Die kan je dan toch ook wel laten staan? Maarja, daar zullen velen het vast wel niet mee eens zijn.
 
Voor het de auto neem ik nog wel eens 1 biertje, maar op de motor absoluut helemaal niks.
 
Die overleden broer is ook wel dom hoor, je stapt toch niet bij iemand op de motor als je weet dat ie geen rijbewijs heeft? Ik weet precies van m\'n broer en zussen wat voor rijbewijzen ze hebben, en bij wie ik moet instappen en bij wie niet.
Misschien waren ze samen ladderzat, en dan maakt het natuurlijk niet uit, dan stap je zo op een motor.

Maargoed, die broer heeft z\'n hele leven een grote schuld met zich mee te dragen, denk dat de rest van z\'n familie niet blij met \'m zal zijn.

En ik blijf er nog steeds voor om geen alcohol in het verkeer te gebruiken, dus gewoon 0 glazen, en niet 1 of 2. Drink maar cola of water ofzo, je bent niet minder stoer als je een keer niet drinkt hoor ;)
 
Hier zijn bij verjaardagen s\'middags vaak een kleine lunch, *met* prosecco/sekt/champagne.

Ik hou het echter wel bij een sinaasappelsapje.

Drank en verkeer, is niet goed!

Overigens drinken veel kollega\'s wel 1 of 2 glazen, en stappen na vijven in de auto. Ik accepteer dat, alhoewel ik het zelf niet zou doen.

1 terugritje = 115 km, kan teveel gebeuren (zeker met mijn gemiddelde snelheid van 105 (lang leve autobahn)( en mijn pan european))
 
En ik blijf er nog steeds voor om geen alcohol in het verkeer te gebruiken, dus gewoon 0 glazen, en niet 1 of 2. Drink maar cola of water ofzo, je bent niet minder stoer als je een keer niet drinkt hoor ;)

En dit staat op z\'n site
beerchug.gif
 
Ik drink alleen fris als ik nog moet rijden, motor of auto maakt dan niet uit.
Alcohol en rijden = :j

Maar (voor mijn nieuwsgierigheid) waar zijn die mensen die op de poll gestemd hebben op 1 a 2 glazen? Hier zegt bijna iedereen dat hij/zij niet drinkt en rijd.
 
Op de motor drink ik in principe niet maar het gebeurt wel eens dat het heel warm is ofzo dat je echt trek hebt in een biertje of dat er stom weg in een kroeg gewoon een voor je neus wordt gezet.
Laat me dus wel eens verleiden tot een biertje maar ik weer dat ik op moet passen want ik weet hoe het er met de auto is ingeslopen. Bijv. inderdaad de zakenborrels of ff door de weeks langs wat vrienden of natuurlijk de kroeg onder het motto: ach het is toch nog maar een klein stukje. Wel een paar keer in de auto gezeten met het idee dat het toch niet zo heel lekker ging.
 
Ik drink dus echt geen druppel alcohol als ik moet rijden. Als je toch al ergens komt met de motor (of de auto) dan weet je dat je niets gaat/mag/moet drinken. En als je vrienden je dan een watje vinden, fijne vrienden heb je dan! En ik word altijd een beetje misselijk als iemand zegt, ach één of twee kan wel, NEE kan niet. So what, gezellig, een colaatje is ook heel gezellig!
 
En dit staat op z\'n site
beerchug.gif

ssssssstttttttttt dat is appelsap met schuim.
Nee maar serieus, als ik moet rijden op de motor drink ik geen druppel, en in de auto AF EN TOE 1 glaasje. Ben gelukkig geen alcohol- en rookverslaafde ;) Ik hou me geld wel in de pocket voor benzine :)
 
Wat een gemoraliseer plotsklaps! We geilen allemaal op lekker hard rijden, wheelies, kneedowns etc. Ook niet altijd allemaal superveilig zou ik zo zeggen. En als het dan om alkohol gaat, al is het maar 1 druppel, zijn we plotseling allemaal roomser dan de paus.

Don\'t get me wrong, ook ik ben tegen teveel alkohol in het verkeer, maar het contrast dat ik hier aantref is opmerkelijk.
 
Maar (voor mijn nieuwsgierigheid) waar zijn die mensen die op de poll gestemd hebben op 1 a 2 glazen? Hier zegt bijna iedereen dat hij/zij niet drinkt en rijd.

I confess, ik ben een van die onverantwoordelijke eikels die wel eens 1 a 2 glazen drinkt en dan ook nog achter \'t stuur/op de motor stapt. })
Shoot me !
Ben het er helemaal mee eens dat meer dan 1/2 glazen absoluut niet kan, zoals je zoveel mensen dingen op de motor ziet doen die niet kunnen.
Aanpakken die lui !
Maar als je 1 glas bier neemt is er echt niets aan de hand. :]
Verder zie je hier regelmatig lui bezopen op de motor/motorscooter stappen en als je zoals ik het resultaat daarvan meerdere keren van dichtbij hebt meegemaakt, ga je echt wel nadenken. :?
 
Wat een gemoraliseer plotsklaps! We geilen allemaal op lekker hard rijden, wheelies, kneedowns etc. Ook niet altijd allemaal superveilig zou ik zo zeggen. En als het dan om alkohol gaat, al is het maar 1 druppel, zijn we plotseling allemaal roomser dan de paus.

Don\'t get me wrong, ook ik ben tegen teveel alkohol in het verkeer, maar het contrast dat ik hier aantref is opmerkelijk.

Nou mijn antwoord is toch echt eerlijk hoor :)
Ik zuip ZEER ZELDEN !
 
Wat een gemoraliseer plotsklaps! We geilen allemaal op lekker hard rijden, wheelies, kneedowns etc. Ook niet altijd allemaal superveilig zou ik zo zeggen. En als het dan om alkohol gaat, al is het maar 1 druppel, zijn we plotseling allemaal roomser dan de paus.
Ik ben het opzich wel met je eens ja, het komt vooral denk ik omdat alcohol en verkeer maatschappelijk wordt gezien als \'not-done\', vroeger deed men er veel gemakkelijker over en gebeurde het ook veel meer.

Maar het is wel waar ja, als je zegt dat je te hard rijdt, dan vindt (bijna) niemand dat erg ofzo maar als je zegt dat je met teveel drank achter het stuur bent gestapt, dan ben je ineens een misdadiger, iets waar ik het overigens wel mee eens ben.
 
Wel eens gehad met campingtrip... 2 (kleine) glaasjes Jagermeister, een straalkacheltje, een vermoeiende dag en kou buiten... Stap de tent uit (voortent caravan) & heb opeens een erg vaag zicht... Geen moeite met evenwicht, maar wel draaiend voor m\'n oogjes...

Wist dat ik niet meer zou rijden die dag, dus nothing a/h handje, maar sindsdien drink ik dus echt geen druppel alcohol meer voor het rijden... (Daarvoor trouwens ook al niet...) Trouwens ook het ergste effect dat ik ooit heb gehad van drank, dus blijkt wel dat ik brave muis ben :P

Alcohol op de motor zou bij mij trouwens gelijk aan zelfmoord zijn, met 2 dagen rijbewijs & een zeshonderdje met veel power... En ik wil nog lang genieten van m\'n aanwinst....
 
Alcohol op de motor zou bij mij trouwens gelijk aan zelfmoord zijn, met 2 dagen rijbewijs & een zeshonderdje met veel power... En ik wil nog lang genieten van m\'n aanwinst....

als het nou alleen zelfmoord was was het niet erg...ik ben ook niet bang om mezelf dood te rijden....maar ik wil niemand meenemen....dus alcohol op de motor is moord met voorbedachte rade...
 
Nou mijn antwoord is toch echt eerlijk hoor :)
Ik zuip ZEER ZELDEN !

Ik twijfel absoluut niet aan jullie eerlijkheid. Het is alleen zoals Rev zegt dat in onze maatschappij op bepaalde veiligheidsaspecten (bijv. alkohol) meer nadruk wordt gelegd dan op andere. Al dan niet terecht, want de aandacht staat niet altijd in verhouding tot de nuchtere ;) cijfers. Het is aardig om te zien dat ook de motorforummers een aardige afspiegeling van de maatschappij zijn.

Keep driving fast and safe!
 
Terug
Bovenaan Onderaan