Draraces waar nog in Ndl??

Peter Eindhoven

Die hard MF'er
10 nov 2002
578
0
Eindhoven
Weet iemand waar je in Nederland nog illegaal kunt dragraces kijken/meedoen?
Wordt in in Rotterdam nog weleens gedragged? Zo ja, waar?
Groet Daphne
 
Was bijna elke Zondag op de hemweg...maar daar hebben ze camera's opgehangen (nee geen snelheid maar toezicht) dus helaas..
 
Helaas moet ook ik concluderen dat het aantal dragraces dat in nederland verreden wordt dramatisch laag ligt, waarschijnlijk komt dit omdat (bijna) niemand weet hoe verschrikkelijk bruut en mooi dit is, de tt van assen lijkt hierbij op een meeting van snorscootertjes die verwoed proberen om het toch al lage vermogen een beetje op te schroeven door op het rechte eind wat onnozel met de vlotter te spelen om eea fatsoenlijk aan 't lopen te krijgen..... ( dragrace nitro motor +/- 1000-1500 pk, 500cc gp racer +/- 160 pk :Z ), alleen wordt er meer ophef over de tt gemaakt :X
 
Bommen zijn dat idd.
Ik kwam eens naar het Westelijk Havengebied om naar het crossen te kijken en later bleek dat ze op de Hemweg met vrij gewone motoren sprintjes aan het trekken waren. Hoop nationaliteiten, ontspannen sfeer. Op een gegeven moment stoute schoenen aangetrokken en ook een sprintje gewaagd. Ik vond het wel een beetje brutaal en raar van mezelf om het als nieuwkomer op zo'n klein motortje doodleuk naar voren te stappen om het tegen die opgevoerde beesten op te nemen..
Maar het was héél erg spannend; maximale concentratie, adrenaline en m'n tweecilinder met 67 pk; daar word je wel wakker van!
Een motorgevoel wat ik niet vaak meer meemaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan