DrBig 750 grote beurt

Freubeltje

MF veteraan
17 dec 2006
4.713
15
Volendam
Beste MF'ers :)
2 jaar terug heb ik een Soesje gekocht, en heb me toen voorgenomen om elk jaar een grote beurt te schenken aan de Dr.
Nu ga ik echter dit jaar een beetje twijfelen, de laatste beurt was € 470,00 en was incl het monteren van een nieuw start relais.
De kilometerstand was op dat moment 27.816 km.
Aangezien er van rijden het afgelopen jaar weinig is gekomen is de kilometerstand nu 30.002 km.
Nu de hamvraag, is het lonend om nu al weer een grote beurt te geven aan het beestje ?
Of is het gewoon niet de moeite ?
Of is de 30,000 km beurt iets speciaals bij een Dr ? :?
 
is echt afhankelijk van wat er de laatste keer gebeurt is,en of je zelf ergens je twijfels bij hebt,30.000 is geen pre voor een beurt volgens mij.
 
is echt afhankelijk van wat er de laatste keer gebeurt is,en of je zelf ergens je twijfels bij hebt,30.000 is geen pre voor een beurt volgens mij.

De laatste beurt was een grote en er was een probleem met het start relais dus dat is vervangen, verder het "gewone" werk zoals de vloeistoffen, kleppen stellen bougies vervangen oliefilter dat soort geneuzel.
Mij gaat het eerder om het feit dat er sindsdien maar 2186 km mee is gereden.
Is dat niet een lichtelijke "overkill" :?
 
Heeft dat ding ook kettingaangedreven balansassen?
Ja?
Ff spannen.

Evt de nokkenaskettingspanner ff er uit halen en controleren hoeveel slag ie nog heeft.
Kleppies

olie (gebruik goeie! olie)
Verder niks spannends IMHO.
 
Beste MF'ers :)
2 jaar terug heb ik een Soesje gekocht, en heb me toen voorgenomen om elk jaar een grote beurt te schenken aan de Dr.
Nu ga ik echter dit jaar een beetje twijfelen, de laatste beurt was € 470,00 en was incl het monteren van een nieuw start relais.
De kilometerstand was op dat moment 27.816 km.
Aangezien er van rijden het afgelopen jaar weinig is gekomen is de kilometerstand nu 30.002 km.
Nu de hamvraag, is het lonend om nu al weer een grote beurt te geven aan het beestje ?
Of is het gewoon niet de moeite ?
Of is de 30,000 km beurt iets speciaals bij een Dr ? :?

grote beurt zou |( zijn.


Olie wisselen zou voor mij het maximale zijn.
Gewoon lekker rijden :Y
 
Een soort van kleine beurt dus :)
Nou dan gaan we de gebruiksaanwijzing maar eens lezen :P
Bedankt voor de tips mannen :) :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan