drie eikels

De Highlander

MF veteraan
5 sep 2001
2.460
1
Utrecht
Ik ben normaal niet het type wat loopt te zeuren over wat men voor gekkigheid doet of wat met aan heeft op de motor. Ieder zijn eigen doen en laten en de consequenties die daarbij horen.

Maar gisteren kwam ik terug van het strand met de auto. Rij ik bij Utrecht de snelweg af. Netjes op de rechterbaan, met zo'n 120km/uur. Komt er een motor (volgens mij een honda CBR) snel voorbij op de vluchtstrook. Dit terwijl de baan links van mij gewoon vrij was. Achterop een klein persoon (jongen van een jaar of 12??) met korte broek.
Toen had ik zoiets van: Nouja, wat een eikel. Zo rij je niet met een kind achterop. Bij het volgende stoplicht sta ik weer schuin achter ze. Blijkt dat ze er met zijn drieen op zitten.

Sorry hoor. Ik doe ook stomme dingen, dat weet ik. Maar dit sloeg in mijn ogen alles.
 
Dat je zelf zonder motorkleding rijdt moet jezelf weten. Maar om iemand anders (of meerdere ;) ) mee te nemen is helemaal gek. Zonder kleding en dan zo "rijden" :( ... laat ik het maar houden op: geen commentaar

Ik heb ze in thailand zien rijden pa, ma, buurjongen van 12 en baby van 3 maanden 100 over de snelweg rijden (zonder enige vorm van veiligheidkleding / helm). Als je dat soort dingen ziet knijp je hem echt. te zot voor woorden
 
Drie Eikels, ik dacht "Hè, dat gaat over Appie Smoke, Ondergetekende en nog iemand". Ik was benieuwd naar de derde... Gorillaz, misschien
 
Op maandag 04 augustus 2003 09:03 schreef De Highlander het volgende:
moraal...

Ik zou me er niet te veel van aantrekken, kan je je zeker in deze tijden 24 uur per dag aan alles ergeren.
 
Ik zou me er niet te veel van aantrekken, kan je je zeker in deze tijden 24 uur per dag aan alles ergeren.

Ik erger me echt niet zo snel hoor. Wat ik al eerder schreef; als iemand in zijn korte broek met slippers op de motor stapt maakt het mij echt niet uit. Maar ik vond dit wel wat extremer.
 
Met z'n drieen........................op een CBR,
heb je wel eens geprobeert alleen op een CBR te gaan zitten.

Je moet met stoere verhalen ,net optijd weten te stoppen.. ;)
 
Dat je zelf zonder motorkleding rijdt moet jezelf weten. Maar om iemand anders (of meerdere ;) ) mee te nemen is helemaal gek. Zonder kleding en dan zo "rijden" :( ... laat ik het maar houden op: geen commentaar

Ik heb ze in thailand zien rijden pa, ma, buurjongen van 12 en baby van 3 maanden 100 over de snelweg rijden (zonder enige vorm van veiligheidkleding / helm). Als je dat soort dingen ziet knijp je hem echt. te zot voor woorden
Niet echt economisch, had nog een kooi kippen plus twee biggen bijgekund.
Op maandag 04 augustus 2003 12:43 schreef kronkel het volgende:
Met z'n drieen........................op een CBR,
heb je wel eens geprobeert alleen op een CBR te gaan zitten.

Je moet met stoere verhalen ,net optijd weten te stoppen.. ;)
:}
 
Nou volgens mij schijnt het helemaal in te zijn om zonder redelijke motorkleding op de snelweg te tuffen. Vanmorgen, uurtje of 7 op de A2 Utrecht - Amsterdam nog een 2-tal op de 1 motor zonder handschoenen, maar wel in zomer kleertjes. Die gast die had me volgens mij een stel kouwe klauwen, gezien het feit dat ie even met z'n linkerhand van het stuur ging om weer wat gevoel in jatten te krijgen. En echt lekker warm was het niet :)
Maar goed, ik hoop dat ik het nooit hoef te zien dat mensen met ondeugdelijke kleding op hun platte bek gaan. Ik vind het alleen sneu voor het ambulancepersoneel dat ze die troep moeten opruimen.. Hier een stukje hand, daar een halve knieschijf etc...
 
Op dinsdag 05 augustus 2003 12:50 schreef Bert.....of Henk het volgende:Niet echt economisch, had nog een kooi kippen plus twee biggen bijgekund.:}
Zoiets dus...
full
 
Ik hoop dus dat iedereen die zo gekleed gaat een korte cursus volgt:
1) video's en foto's van ongelukken waarbij beschermende kleding wel en niet aanwezig was (wie kan bijdragen?).
2) kansrekenen voor beginners: ongelukken per leeftijd, motortype en regio.

Ik geloof niet dat deze bikini bikers twijfelen aan het nut van beschermende kleding; ze geloven gewoon niet dat HUN iets kan/zal overkomen.

Is het al zo dat de verzekering niet uitkeert bij niet dragen van beschermende kleding? Zou een mooie regel zijn!

O-)

The Duke, no puke.
 
Ja zoiets, maar als ze goed verstijfd zijn, kan er nog wel een schoolklasje bovenop. :+
Deze waren nog levend, soort zitverwarming dus eigenlijk....jammer dat ik geen foto heb van die met een paar trossen levende kippen ,ook wel geinig (om te zien, niet voor die kippen natuurlijk).
En voor de moraalridders,wij stapten in Cambodja ook regelmatig met z'n tweëen achterop zo'n apparaat, voordeel is dat je daar toen toch geen asfalt had,lig je niet zo snel open als je valt.
Pas trouwens nog een stukje gelezen in MOTOR over motorrijden in Cambodja, toen bkwamen er weer herinneringen boven.... 8-)
 
Ik weet hier nog niks zinnigs op te zeggen, maar gisteren heerlijk met de familie rondgereden. Bij Utrecht kwam ik weer in mijn normale ritme. Het is anders rijden hoor, zo met zijn 4'en


en wisten jullie dat dit mag, volgens de wet. Je mag alleen niemand voor je hebben O-) . en rechts inhalen zijn de meningen over verdeeld :?

:+
 
Ik hoop dus dat iedereen die zo gekleed gaat een korte cursus volgt:
1) video's en foto's van ongelukken waarbij beschermende kleding wel en niet aanwezig was (wie kan bijdragen?).
2) kansrekenen voor beginners: ongelukken per leeftijd, motortype en regio.

Ik geloof niet dat deze bikini bikers twijfelen aan het nut van beschermende kleding; ze geloven gewoon niet dat HUN iets kan/zal overkomen.

Is het al zo dat de verzekering niet uitkeert bij niet dragen van beschermende kleding? Zou een mooie regel zijn!

O-)

The Duke, no puke.
Zo irritant! Help je met een paar man dit topic vakkundig om zeep off-topic, moet er weer iemand zo nodig serieus antwoorden. '(

:+
 
Ik vind het alleen sneu voor het ambulancepersoneel dat ze die troep moeten opruimen.. Hier een stukje hand, daar een halve knieschijf etc...

Op mijn beurt vervang ik liever een totaal uitgebrande regelkast dan een lampje in de keuken.



Even niet verkeerd begrijpen, hey...
 
Gisteren ook voor het eerst iets dergelijks gezien. Een opgepoetste chopper met een lekker ding achterop en een macho aan het stuur. Opeens krijg ik in de gaten dat er een derde helm is. Op een rotonde krijg ik dan het volledige beeld. Er zit gewoon een jongen van een jaar of 6 voor op de tank met de handen aan het stuur. Buiten de helm geen beschermende kledij alledrie. Gestoorde klojo’s !!! |(
 
Lekker ruig doen voor de mensen............ 8-) ....
Totdat er eentje valt, en..........
 
Terug
Bovenaan Onderaan