Drie motoren gestolen uit schuur in Hoogkarspel.

nog een paar erbij
Waar heb je die wijsheid vandaan??? die nou es niet zo scheitachterlijk man, omdat ik wel een leven heb en jij niet? Het blijft je steken he, dat het bij mij wel kan en bij jou niet...
 
Waar heb je die wijsheid vandaan??? die nou es niet zo scheitachterlijk man, omdat ik wel een leven heb en jij niet? Het blijft je steken he, dat het bij mij wel kan en bij jou niet...
🤣 In mijn huis past heel jouw huis incl motoren,en dan heb ik nog ruimte over. :P
 
@Rob RD
Dus als ik bij jou de bende op wil halen, moet ik een jammer, een spade en een koevoet meenemen?
Bij wijze van spreken dan, dat zuurstok ding is wel leuk, maar ben tevreden met m’n eigen apparaat 😉
Wat ik wil zeggen is dat het met al die beveiliging nog steeds simpel lijkt.
 
@Rob RD
Dus als ik bij jou de bende op wil halen, moet ik een jammer, een spade en een koevoet meenemen?
Bij wijze van spreken dan, dat zuurstok ding is wel leuk, maar ben tevreden met m’n eigen apparaat 😉
Wat ik wil zeggen is dat het met al die beveiliging nog steeds simpel lijkt.
Mijn buurman had zo,n beetje alle beveiliging die je kan verzinnen incl alarmcentrale en nog werd er ingebroken en waren de vogels al gevlogen voordat er iemand kwam kijken,zo,n systeempje als van Rob heb je weinig aan als je zelf toevallig niet thuis ben en niet snel ter plekke kan zijn,
de politie bellen heeft ook geen nut eer die wakker geschrokken zijn hebben ze heel je huis al leeg gehaald.
 
Het blijkt duidelijk dat je heel opportunistisch alleen maar naar je eigen ideeen luistert, je hebt níks gelezen...Ook niet over die whatsappgroep, waar al meerdere keren zeer snel en adequaat reacties uit voort zijn gekomen, ook niet over de manier van optreden hier in de wijk, ook niet hoe mijn systeem inelkaar zit...

@Rob RD
Dus als ik bij jou de bende op wil halen, moet ik een jammer, een spade en een koevoet meenemen?
Bij wijze van spreken dan, dat zuurstok ding is wel leuk, maar ben tevreden met m’n eigen apparaat 😉
Wat ik wil zeggen is dat het met al die beveiliging nog steeds simpel lijkt.
Ook jij leest niet, want voor dat je met je spa en koevoet binnen bent heb ik al een melding van spanningsuitval, dat doet mijn UPS namelijk. En het is ook niet "al die beveiliging", het is gewoon een hobbieding en hoe we het afhandelen hier???



Maar het maakt me geen tering uit hoe jullie er over denken... Ik heb voor een paar tientjes een wat mij betreft afdoende systeem waar voordat er wat gestolen wordt er al eentje bloedend op het tuinpaadje ligt...
En die verhalen van grote systemen, alles weg voordat ken ik wel joh... Je kan ook op vakantie gaan, de deur openlaten met een briefje erop dat je een week wegbent, als je het toch makkelijk wilt maken
En al worden ze gestolen... ik kom niet verbaasd thuis met de gedachte jeeee, wat is hier gebeurd..

Dat wil ik van jullie wel es zien
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn vorige veel te grote huis had ik een loods van 240 m² met drie alarmsystemen en dat is toch verdomd handig. Dat hebben we verkocht omdat het veel te duur werd en nu heb ik een garage en een berging, gewoon zoals de meeste garages bij tussenwoningen, een kleine 20 m², maar ik mis die enorme ruimte wel hoor.

Ga binnenkort een stuk erbij maken voor de motoren. De Norton staat in de winter in de woonkamer, maar ik wil in de zomer zonder al dat gemanouvreer een stukkie kunnen gaan rijden en ik heb er drie, dus ik beslis ter plekke welke het dan wordt.

En dat stelen van motoren blijft wel een probleem, maar als ik thuis ben sla ik zijn kop er af met een antieke strijdbijl of ik rijg er een zwaard doorheen, old school defence, dus jullie zijn gewaarschuwd. 8)7
 

Bijlagen

  • SDC11447.JPG
    SDC11447.JPG
    195,4 KB · Weergaven: 7
Ik vraag me steeds af of een wat IT-geleerde dief aan de hand van de foto's die ik op dergelijke fora plaats, kan achterhalen waar ze zijn genomen... ikzelf kan aan al dat chinees, als je op de foto klikt, niet uit, maar een computer-savvy dief misschien wel ???
 
Meeste foto's staan als een kopie op internet, net als bij whatsapp is dan alle metadata verwijderd.
 
Ik doe er even heel kort aan toevoegen, en niks is minder waar: je bent héél dom aan het denken dat beveiliging totaal geen nut heeft.
 
Eens, als er iets van beveiliging zichtbaar is dan is het al minder aantrekkelijk. Gaat erom dat je het zo moeilijk mogelijk maakt. Dat cameraatje ga ik ook aanschaffen, icm de whatsappgroep in de straat is het gewoon een goed idee!
 
Doe mij maar zo'n actief alarm, geen garantie dat er niks gebeurd maar dat heb je nooit.
Hier tot nu toe 1x inbrekers gehad, althans er stond er eentje in de tuin en 1 nog op straat. Die tyfuslijer was net op tijd weer aan de goede kant van het hek, puppie breekt botten.


1575910551620.png
 
Mijn buurman had zo,n beetje alle beveiliging die je kan verzinnen incl alarmcentrale en nog werd er ingebroken en waren de vogels al gevlogen voordat er iemand kwam kijken
In deze moet ik je wel nageven dat een meldkamer niet werkt... Daar gaat veel te lang overheen. Je hebt maar seconden om te reageren. Meldkamer belt je eerst op, nadat ze het boek met contactpersonen hebben gevonden. draaien eerst een verkeerd nummer en komen bij de contactpersoon aan al-tie zijn brood staat te smeren en het NFI al drie uur weg is
 
Doe mij maar zo'n actief alarm, geen garantie dat er niks gebeurd maar dat heb je nooit.


Bekijk bijlage 1448760
Niet lullig bedoeld, maar zo'n hond zou mij niet tegenhouden. Ik heb mijn hele leven al honden en weet hoe het werkt. Een hond kan wel goed werken, maar dan moet hij zorgvuldig getraind zijn voor die taak. Een gewone huishond is al heel gelukkig met een stuk worst.
 
Doe mij maar zo'n actief alarm, geen garantie dat er niks gebeurd maar dat heb je nooit.
Hier tot nu toe 1x inbrekers gehad, althans er stond er eentje in de tuin en 1 nog op straat. Die tyfuslijer was net op tijd weer aan de goede kant van het hek, puppie breekt botten.


Bekijk bijlage 1448760
ja of Ganzen. Slaan ook aan bij iedere beweging. Dolgraag zou ik er een Doberman bij hebben, past niet in mijn levensstijl. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de hond :N
 
Niet lullig bedoeld, maar zo'n hond zou mij niet tegenhouden. Ik heb mijn hele leven al honden en weet hoe het werkt. Een hond kan wel goed werken, maar dan moet hij zorgvuldig getraind zijn voor die taak. Een gewone huishond is al heel gelukkig met een stuk worst.
Een groot deel van het gilde heeft een oorsprong waar ze he-le-maal niets moeten weten van honden
 
Niet lullig bedoeld, maar zo'n hond zou mij niet tegenhouden. Ik heb mijn hele leven al honden en weet hoe het werkt. Een hond kan wel goed werken, maar dan moet hij zorgvuldig getraind zijn voor die taak. Een gewone huishond is al heel gelukkig met een stuk worst.
Vergeef me de uitdrukking han, maar "daar heb je er weer zoeen". Als je weet hoe preventief een hond werkt....
 
Niet lullig bedoeld, maar zo'n hond zou mij niet tegenhouden. Ik heb mijn hele leven al honden en weet hoe het werkt. Een hond kan wel goed werken, maar dan moet hij zorgvuldig getraind zijn voor die taak. Een gewone huishond is al heel gelukkig met een stuk worst.
Ik zeg toch ook geen garantie, maar dan moet je wel voorbereid zijn, 99% haakt af en stapt bij de buren naar binnen.
Overigens loopt hier geen Dobermann en gezien zijn inzet denk ik niet dat een plakkie worst had gewerkt.
 
Niet lullig bedoeld, maar zo'n hond zou mij niet tegenhouden. Ik heb mijn hele leven al honden en weet hoe het werkt. Een hond kan wel goed werken, maar dan moet hij zorgvuldig getraind zijn voor die taak. Een gewone huishond is al heel gelukkig met een stuk worst.



Bij mijn Dobermann kwam je echt niet binnen ,van vreemden pakte hij niets aan, hij pakte ze wel !
 
Ik weet het, maar dan heb je wel een hond die goed is afgericht en weet dat hij een vreemde moet weren. Mijn hond vindt iedereen lief en gezellig en komt een knuffel bij je halen.
 
Ik weet het, maar dan heb je wel een hond die goed is afgericht en weet dat hij een vreemde moet weren. Mijn hond vindt iedereen lief en gezellig en komt een knuffel bij je halen.
Ja maar dat weet een inbreker niet,voor het zelfde geld heb je een woest alles verscheurend mormel in huis😨})
Een maat van mij heeft een reusachtige herder ,als je die ziet ga je liever een straatje om,maar het beest is poeslief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan