MX-RobertV
MF veteraan
- 25 apr 2011
- 1.242
- 71
Ik zie geen CRF250? Volgens mij was het een CRF450RX en CRF450R. Op de R zit af fabriek ook nog geen kenteken dus dat komt er ook nog bij. Die Solva vering is ook nog rustig 5000 euro. HGS uitlaat is zo 1000 euro voor zo'n Honda.Wat een raar verhaal weer. De schade bedraagt minstens 40.000,- ???
Trialmotor is slecht te zien, maar ga uit van een Montesa 4RT 300RR: nieuwwaarde circa €6500,-
De Honda CRF250 doet nieuw circa €8000,-
De Honda CRF 450 RX nieuw €10.500,-
Eén van de motoren was nieuw. Maar de totale nieuwwaarde bedraagt €25.000,-.
Accessoires zoals uitlaten zijn waardeloos bij schade. Het werkelijke schadebedrag ligt waarschijnlijk nog onder de 20k.
Dat maakt het feit niet minder erg, maar wees dan in ieder geval reëel in je verhaal, zeker als het wereldje klein is.
Ongekentekende sportmotoren, aanhangers, caravans, zijn standaard UITGESLOTEN van de inboedelverzekering.
Alleen ASR heeft een regeltje in zijn voorwaarden staan, dat crossmotoren wel onder de dekking vallen.
Sommigen hebben een aanvulling op hun standaard polis bij Univé weten te organiseren, maar niet iedereen lukt dat.
Anderen hebben dat bij bijvoorbeeld interpolis voor elkaar gekregen, maar tegen een fors, niet reëel tarief.
Er bestaat ook een specifieke motorsport verzekering. van Eyk-Hypotheken | » Motor Zeker Pakket
Natuurlijk de dagwaarde van dat alles is geen 40K maar de nieuwwaarde van de motoren+aanpassingen zal toch wel 35K zijn. zuur geld dacht ik.
Overigens heeft de KNMV een speciale verzekering voor motoren zonder kenteken tegenwoordig:
KNMV MX-polis - KNMV
Een crossmotor is een kostbaar bezit. Als motoreigenaar hoop je niet dat op een dag je motor gestolen wordt, dit kan namelijk het einde van een geweldige hobby betekenen. Om ervoor te zorgen dat jij of je kind, na diefstal, kan blijven genieten van het motocrossen heeft de KNMV een verzekering...
knmv.nl