Drie motoren gestolen uit schuur in Hoogkarspel.

Wat een raar verhaal weer. De schade bedraagt minstens 40.000,- ???
Trialmotor is slecht te zien, maar ga uit van een Montesa 4RT 300RR: nieuwwaarde circa €6500,-
De Honda CRF250 doet nieuw circa €8000,-
De Honda CRF 450 RX nieuw €10.500,-

Eén van de motoren was nieuw. Maar de totale nieuwwaarde bedraagt €25.000,-.
Accessoires zoals uitlaten zijn waardeloos bij schade. Het werkelijke schadebedrag ligt waarschijnlijk nog onder de 20k.

Dat maakt het feit niet minder erg, maar wees dan in ieder geval reëel in je verhaal, zeker als het wereldje klein is.

Ongekentekende sportmotoren, aanhangers, caravans, zijn standaard UITGESLOTEN van de inboedelverzekering.
Alleen ASR heeft een regeltje in zijn voorwaarden staan, dat crossmotoren wel onder de dekking vallen.
Sommigen hebben een aanvulling op hun standaard polis bij Univé weten te organiseren, maar niet iedereen lukt dat.
Anderen hebben dat bij bijvoorbeeld interpolis voor elkaar gekregen, maar tegen een fors, niet reëel tarief.
Er bestaat ook een specifieke motorsport verzekering. van Eyk-Hypotheken | » Motor Zeker Pakket
Ik zie geen CRF250? Volgens mij was het een CRF450RX en CRF450R. Op de R zit af fabriek ook nog geen kenteken dus dat komt er ook nog bij. Die Solva vering is ook nog rustig 5000 euro. HGS uitlaat is zo 1000 euro voor zo'n Honda.
Natuurlijk de dagwaarde van dat alles is geen 40K maar de nieuwwaarde van de motoren+aanpassingen zal toch wel 35K zijn. zuur geld dacht ik.
Overigens heeft de KNMV een speciale verzekering voor motoren zonder kenteken tegenwoordig:
 
Ik weet het, maar dan heb je wel een hond die goed is afgericht en weet dat hij een vreemde moet weren. Mijn hond vindt iedereen lief en gezellig en komt een knuffel bij je halen.
Mijn Dober was niet profi afgericht ,t is bij dat ras een groot deel t karakter en daar zijn ze ook op gefokt ! prima fijn ras,ik heb nu een mini ,ook zo verrekte fanatiek
 
Hier ook een hondje; een mechelaar schat van een beest, maar als je over straat gaat loopt alles om😳 prima dat het dievengilde er niet van houdt, in de zomer loopt ze ook ‘snachts los in de tuin, werkt goed als alarmsysteem!
Maar het blijft klote dat er van dat volk rondloopt.
 
Wat is een Mini, @*Jan*
20191101_073436.jpg

Dit 13kg pure gekte 👍
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een raar verhaal weer. De schade bedraagt minstens 40.000,- ???
Trialmotor is slecht te zien, maar ga uit van een Montesa 4RT 300RR: nieuwwaarde circa €6500,-
De Honda CRF250 doet nieuw circa €8000,-
De Honda CRF 450 RX nieuw €10.500,-

en nog meer bladiebla
Als je dan toch de verzekering pootje gaat lichten had het beter geweest om na de inbraak even de oel te verzekeren en dan pas "ontdekken" dat er ingebroken is... weg zijn ze toch al... Het verhaal rammelt aan alle kanten.
 
Naast een hond is veruit de beste manier op zeer goede voet zijn met je buren.

Niet zo prettig als een paar mensen op een rij, met allemaal wisselende diensten , die elkaar op de hoogte houden
van lange afwezigheid.

Zijn ook allemaal redelijk kort van stof als het gaat om dieven.


We hebben hier wel geleerd elkaar op de hoogte te brengen van eventueel huis-oppas / dieren verzorgers ect ..
Dát ging dus al bijna een keer mis :) :)


Maarja.. wonen dan ook op een stuk dat een vreemde auto al opvalt.
Dat helpt natuurlijk wel.
 
Naast een hond is veruit de beste manier op zeer goede voet zijn met je buren.

Niet zo prettig als een paar mensen op een rij, met allemaal wisselende diensten , die elkaar op de hoogte houden
van lange afwezigheid.

Zijn ook allemaal redelijk kort van stof als het gaat om dieven.


We hebben hier wel geleerd elkaar op de hoogte te brengen van eventueel huis-oppas / dieren verzorgers ect ..
Dát ging dus al bijna een keer mis :) :)


Maarja.. wonen dan ook op een stuk dat een vreemde auto al opvalt.
Dat helpt natuurlijk wel.
Ja mijn buurman hoorde ook wat herrie toen ze aan het inbreken waren bij mij,hij lag al in bed en dacht dat zijn dochter die herrie maakte dus sliep rustig verder.:z
 
Ja mijn buurman hoorde ook wat herrie toen ze aan het inbreken waren bij mij,hij lag al in bed en dacht dat zijn dochter die herrie maakte dus sliep rustig verder.:z
Dat jij nog geen zelfmoord gepleegd heb man

boy-troll-small-ny-form-trolls.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan