Driften

De meester van het sliden en driften meneer Valentino Rossi himself,
Blijf maar eens een tijdje op hem letten, hij geniet ervan !!


Moet je eens naar Faster the movie kijken, spreken we nog een keer


McCoy roels, Doohan komt in de buurt maar Rossi nog niet bijna

Alhoewel McCoy half en half toegeeft dat hij het voor de fun doet en zonder mischien wel sneller zou rijden :X


En ook minder op zijn bek zou gaan
 
Hout zei u?

asteblief!

En het glijdt super. Mijn volgende set worden weer van die houten dingen.

full
 
OMG tis ook nog echt hout :? :? , ik dacht dat het gewoon Leer was..

Verder kunnen ze vrijwel allemaal prima sliden en powersliden (driften)..
Rossi deed vorig jaar op de Honda een paar zeer mooie powerslides ..
Hayden slide't vrijwel altijd voor de bocht , was em op Brno fataal geworden (afgelopen race ook bijna trouwens)
Capirossi had er vorig jaar ook een handje van , net zoals Bayliss
Op Catalunya word in de 3e bocht ook veel ge-powerslide door bvb Gibernau .
Hopkins kan het ook goed en Barros zie je het ook nog wel eens doen.
 
maar dat lukt je alleen maar als je genoeg power hebt,
neem ik aan.

lijkt me niet niks

very nice

ook netjes voor je temp. van de band denk ik

Met straatbanden heb je niet zoveel grip, dus heb je ook minder vermogen nodig. Maar de drifts zullen wel korter worden dan van deze machines.

Volgens de film Faster, wordt door dit spinnen alleen de oppervlakte heet en blijft de rest van de band op een "normale" temperatuur, waardoor de banden minder zouden slijten.
 
Even terug naar het begin: Deze helden remmen vrijwel alles met de voorrem, toch? (Ik weet niet eens of ze de achterrem wel of niet gebruiken) Ik zie wel regelmatig het achterwiel van de grond komen dus op dat moment doet een achterrem niet meer mee. Hoe kun je de motor (dus het achterwiel) dwarszetten als er niet of nauwelijks mee geremd wordt? Het wiel blokkeert immers niet. Zolang het wiel rolt zal het rechtuit willen en niet ineens in een hoek op de rijrichting gaan staan? Ik nie begrijp nie :?
 
Gas loslaten, bochtinsturen en in 1x het gas erweer opzetten. dan ga je driften
heb je geen achterrem bij nodig

Of je gaat met een wheelie de bochtuit.
Als je niet plat genoeg gaat.
Ben me al is de pleuris geschrokken toen ik iets te veel gas gaf in de bocht.
Gelukkig had ik genoeg ruimte.
 
Nee lul niet.
Was niet een super wheelie maar schrok toch best.

Gaf vol gas, kan normaal best maar niet in een keer open. (was beetje pissed).
Misschien scheelt het dat ik met rennsports rijd en die goed op temp waren.
+ een twin tuurlijk })

Edit: Heb me gas terug gedraaid (denk ik :? ) en kon gelukkig na een forse slinger me weg vervolgen.
 
euh dames/heren als je het zelf gaat proberen: vergeet niet tegen te sturen...anders gaat het geheid fout. en idd FIETS BEHOORLIJK RECHTOP.

[me]dannon probeert het iig voorlopig niet want heeft wel de theorie gehad maar heeft voorlopig moeite zat om een beetje fatsoenlijke tijden te halen op de minder spectaculaire manier :+ [/me]
 
Even terug naar het begin: Deze helden remmen vrijwel alles met de voorrem, toch? (Ik weet niet eens of ze de achterrem wel of niet gebruiken) Ik zie wel regelmatig het achterwiel van de grond komen dus op dat moment doet een achterrem niet meer mee. Hoe kun je de motor (dus het achterwiel) dwarszetten als er niet of nauwelijks mee geremd wordt? Het wiel blokkeert immers niet. Zolang het wiel rolt zal het rechtuit willen en niet ineens in een hoek op de rijrichting gaan staan? Ik nie begrijp nie :?

Door terug te schakelen en de koppeling op te laten komen, wordt het achterwiel ook fors afgeremd.
Als het achterwiel met ongeveer 80% van de snelheid van het voorwiel draait, zal het achterwiel gaan glijden.
Kijk maar naar supermotardwedstrijden.
 
Ah :9 leuk topic om weer eens wat foto's in te droppen.

Eventueel full-size via mail te verkrijgen 8-)

en vergeef me als er een dubbele tussen zit :z

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan