Dringend accu probleem

17 jun 2005
88
0
Amsterdam
Hallo,

Ik heb mporgen rijexamen en nu wou ik graag op mijn motor rijden het is een cbr600f uit 1992.Ik dacht vandaag kom ik start hem even (lang stilgestaan) om te kijken of ie het doet voor als ik slaag ik zag meteen dat de accu leeg was waarschijnlijk door goedkoop prut alarm die ik rechstreeks op de accu heb aangesloten.Geen probleem dacht ik dus ff aanduwen en dan moet het klaar zijn nou aangeduwd en me pa ff een eind laten rijden 50km ongeveer.Dan moet de accu wel weer vol zijn dacht ik.
Maar als ik hem start doet hij niks zelfs de startmotor draait niet lichten branden zeer zwak hij is dus niet bijgeladen maar zou nu de accu kapot zijn of de dynamo want het lijkt me raar als de dynamo kapot gaat als er niet op gereden heb. Please snel antwoord kan ik het morgen oplossen en anders rij ik langs de dealer
heb zekeringen gecontroleerd naast stuur zijn allemaal noeg goed

alvast bedankt
'( '( '( ;(
 
Als de accu niet bijlaadt, dan lijkt het me een dynamo probleem, of je accu is echt aan zijn einde. '( :X :X
Ik zou langs de dealer gaan morgenochtend meteen als de zaak open gaat, dan kun je misschien op je eigen fiets rijden.






In elk geval suc6 morgen
 
Die "lichten aan" nemen bij te lege accu je laatste startkans weg.

EERST checken: is het een klassieke accu met dopjes, dan VLOEISTOFNIVEAU bekijken en evt met GUMMIHANDSCHOENEN aan (wegens bijtend zuur tot bovenop de accu) per elk van de 6 cellen GEDISTILLEERD/GEDEMINERALISEERD water bijdruppelen tot het niveau van alle cellen weer tussen de 2 merkstrepen zit.

Indien geen merkstrepen (meer): tot een centimetertje boven de plaatkoppen bijvullen.

GEEN kraanwater!!

In noodgeval is VERSE smelt van SCHONE sneeuw uit de diepvrieskast veilig (maar meer werk dan een fles gebruiken uit de doemarkt).

Niet zelden start de kar dan al meteen, maar "martelen" zoals je deed KAN reeds schade hebben bewerkt.

Lukt dit niet METEEN of is het een "compacte" of gel-accu, dan al het voorgaande overslaan en een accu-lader ca. 3 uren er op zetten, voorzichtig 1x en NIET LANG proberen te starten; indien nog onvoldoende kracht, acculader nog een uur of 6 - 8 er op laten alvorens weer te proberen.
 
Ja ik hoef er geen examen op te doen dat scheeld haha
maarja als ik slaag wil ik daarna wel rijden natuurlijk
ik ga nu ff kijken wat voor accu het is
nieuwe accu kopen vind ik niet zo erg maar hoop dat de dynamo niet dood is B|
 
Meet de klemspanning van de accu met draaiende motor, deze moet ruim boven de 13 volt zijn bij volle accu. Of bij lege accu (zoals in jouw geval) oplopen richting die waarde. Accu's kunnen absoluut niet tegen diep ontladen. Heb je wel > 13 V op je accu dan is je sp.regelaar en dynamo goed en je accu dood.

Succes!
 
Dank je!

Ik heb de accu bekeken onderhoudsvrij.
Ik heb de accu los gemeten 6,.. V
daarna motor aangelopen en weer gemeten eerst 11 V en toen liep ie op naar 12,8 V ofzo mssn liep ie nog wel verder op maar motor sloeg af.omdat ik fel licht aanzette
gewoon licht deed het overigens gewoon op normale sterkte bij draaiende motor dus ik denk dat de accu kapot is
wat denken jullie?

bedankt voor de hulp trouwens :}
 
Dank je!

Ik heb de accu bekeken onderhoudsvrij.
Ik heb de accu los gemeten 6,.. V
daarna motor aangelopen en weer gemeten eerst 11 V en toen liep ie op naar 12,8 V ofzo mssn liep ie nog wel verder op maar motor sloeg af.omdat ik fel licht aanzette
gewoon licht deed het overigens gewoon op normale sterkte bij draaiende motor dus ik denk dat de accu kapot is
wat denken jullie?

bedankt voor de hulp trouwens :}

BTW, als je er een nieuwe, vers opgeladen accu in hebt zitten, meet dan nog eens op de plus en min polen en draai het gas open tot +/- halverwege je toeren bereik of 5000 toeren ofzo, de spanning moet nu oplopen tot 14.3 volt ongeveer, als dat niet gebeurt is ook iets met je dynamo/spanningsregelaar niet goed en heeft dat er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat de accu in de eerste plaats kapot is gegaan
 
Yeeeeeeeeeeeeeeessssssss!!!GESLAAGD :} :] :}
wat is motorrijden zonder instructeur achter je super gaaf zeg
heeeeerlijk!!

En wat het probleem betreft het was idd de accu die dood was na er een nieuwe in gezet te hebben deed hij het en hij laad gewon bij dus"

medemotorrijders *D bedankt voor jullie hulp
 
Terug
Bovenaan Onderaan