DRINGEND. FF wat advies nodig!

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Oke, mijn broertje heeft diesel in zijn GSXR 750 uit '98 gegooit. De Injectie fiets dus. Ik weet hoe de tank schoon gemaakt moet worden. Maar hoe maak ik die injectie schoon? Moet ik dingen door blazen e.d.? Of kan ik gewoon na de tank schoon gemaakt te hebben door starten?

HELP dus.....

@##@!$% voutje bedankt.. even grote broer bellen.
 
Oke, mijn broertje heeft diesel in zijn GSXR 750 uit '98 gegooit. De Injectie fiets dus. Ik weet hoe de tank schoon gemaakt moet worden. Maar hoe maak ik die injectie schoon? Moet ik dingen door blazen e.d.? Of kan ik gewoon na de tank schoon gemaakt te hebben door starten?

HELP dus.....

@##@!$% voutje bedankt.. even grote broer bellen.
Hij heeft zeker een auto van de zaak en heeft lekker automatisch er diesel in gepleurd :? |(

Ik zou niet weten hoe je die injectie schoon moet maken.
Heb je daar geen speciaal spul voor :?

Succes met het schoonmaken.
 
Oke, mijn broertje heeft diesel in zijn GSXR 750 uit '98 gegooit. De Injectie fiets dus. Ik weet hoe de tank schoon gemaakt moet worden. Maar hoe maak ik die injectie schoon? Moet ik dingen door blazen e.d.? Of kan ik gewoon na de tank schoon gemaakt te hebben door starten?

HELP dus.....

@##@!$% voutje bedankt.. even grote broer bellen.

Nadat de tank afgetapt is en gevuld met benzine zou ik hem gewoon starten. Hij zal best effe lekker walmen maar volgens mij kan 't verder geen kwaad.
 
Tank leeg + benzine erin, bougies FF schoonmaken is geen verkeerd idee, en dan flink doorgassen.
Andersom is erger.

En die opmerking van die diesel leasert: scherp gezien, is mij ook bijna overkomen.......... :z :z :z

cu,
John
 
ooit vakantiejob gedaan bij tankstation als pompbediende, had daar hetzelfde gedaan |( diesel in benzinewagen gekapt
-> boeltje leeggezogen met pompje, eigenaar een paar biertjes gegeven tijdens't pompen, gevuld met het juiste spul en idd es paar keer goed gas geven...
[edit]
heeft ie er trouwens mee gereden???
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
ooit vakantiejob gedaan bij tankstation als pompbediende, had daar hetzelfde gedaan |( diesel in benzinewagen gekapt
-> boeltje leeggezogen met pompje, eigenaar een paar biertjes gegeven tijdens't pompen, gevuld met het juiste spul en idd es paar keer goed gas geven...

Soms loopt zoiets goed af en soms ook niet, dan moet het volledige brandstofsysteem gekuist worden.
 
Oke, we zijn nu een paar uur verder en de motor loopt weer als een zonneke.

We hebben de tank leeg laten lopen, daarna gespoeld met nieuwe benzine. Deze er ook weer uit gegooit.

De vonkenspuwers er uit, even een paar keer droog rond laten gaan.

De bougies hebben we vervangen door nieuwe exemplaren die ik van mijn RF over had gehouden. Waren precies de zelfde. *D

Opbouwen, en contact aan. Dan gaat den benzine pomp lopen. Dat doet ze dus maar even. Dan maar contact: aan / uit / aan / uit. enz enz. dan pompt ze de benzine zelf al door.

Dan starten, grote blauwe rookwolken uit de pijp en langzaam kwam ze tot leven :} :}

Wat was mijn broertje blij! *D

Even een stukje gereden nog, warm laten worden en dan even door trekken naar de 180 in z'n 3. Geen klappie verkeerd, dus officieel gemaakt verklaard. :) :)
 
En natuuuurlijk maak ik foto's })

full
 
't Is diesel, krijg je zomaar niet eens in de fik he :)

Btw, saint, kan je AUB volgende keer wel een titel kiezen die iets opver het topic zegt? Handig om te selecteren wat men wil of niet wil lezen!

Ik had dringend advies nodig dus de titel klopt. Maar ik kan er bij zetten, diesel in motortank.

Dus krijg je maar voor 50% gelijk ;)
 
Daar zat hij zeker boven. Die vent van de pomp vertelde volgens mij dat max. 1 op 4 wel kon. Ken he thele verhaal ook niet meer, maar autootje deed het nog wel daarna. Collega trouwens ook. :)
oh ja, het "kan" ook wel, maar je wil het liever niet.
maar die 1/20 is de veilige marge om "vlokken" bij vorst te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan