DRINGEND: zichtbaarheid GPS V

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Ik zou vanavond mss een GPS V kopen, maar ik hoor verhalen dat de zichtbaarheid van het display te wensen overlaat bij zonlicht in vergelijking met bvb. de e-map. Hoe zit dat?
 
Prima zichtbaar en afleesbaar, ook in het donker. Hij bevalt mij prima op de VFR(http://gallery.crashdot.com/gps).
 
Ik heb ook een GPS V, bevalt me erg goed. Enige minpuntje misschien is dat ie een piep geeft als je een koerswijziging krijgt. Goed hoorbaar in de auto, maar geheel niet te horen op de motor. Vind het zelf geen probleem, je kunt 'm nl. ook zo instellen dat er een pop-up scherm verschijnt bij een koers verandering, maar je moet jezelf dus wel aanwennen om bij nadering van een kruising of splitsing even naar het schermpje te kijken. Scherm is trouwens heel goed afleesbaar.
 
Ik zelf heb de Emap.

Het display is overal goed te zien, geen enkel probleem.
2 vrienden van me hebben een GPS V, en ik heb ze niet horen klagen over het display.

Wel over geheugen, waypoints etc. Maar het display shijnt goed te zijn.

Wel heb ik, zoals ik ook al ergens anders schreef, veel goede verhalen gehoord over de Map176 (monochroom). Vanwege z'n grote display, maar die heeft weer geen autorouting.
 
Hier ook geen probleem met de leesbaarheid van de GPS V.
Niet met invallend zonlicht (contrast is bij te stellen), en in het donker is het verlichte display ook goed af te lezen.
 
Thx voor de info, ik heb hem dan ook gekocht. (ik vermoed dat het verhaal dat ik gehoord heb over de eerste versies van de GPS III gingen, maar die problemen zijn nu verholpen door de speciale coating).

En Yzf1kr, dat geheugen vind ik ook het grootste nadeel van de V tov de e-map, daartegenover staat dan zijn betere waterbestendigheid en stevigheid (alhoewel er geen enkel geval bekend is van een e-map die de geest gegeven heeft in stevig regenweer) en zijn auto-route mogelijkheden.
 
ehh ziet er leuk uit zoon GPS device maar wat kun je er allemaal mee
kun je ook gewoon routes plannen van A naar B via C ?
moet je er ook software inzetten voor eventueel wegenkaarten etc.
 
ehh ziet er leuk uit zoon GPS device maar wat kun je er allemaal mee
kun je ook gewoon routes plannen van A naar B via C ?
moet je er ook software inzetten voor eventueel wegenkaarten etc.
-routeplanning: enkel bij de duurdere toestellen (autorouting, dus hij herberekent zelfs je route als je een bepaalde weg niet wil nemen), de goedkopere geven een lijn in vogelvlucht en houden dus geen rekening met hoe de straten lopen, hierbij moet je dus meer zelf interpreteren tijdens het rijden.
-software heb je inderdaad nodig (maar wordt bijgeleverd en laad je over via je pc-seriele poort (kabel zit er ook bij). Er zit steeds een basismap in met de grote wegen van Europa, voor meer gedetailleerde info moet je wegenkaarten inladen.
 
Ik zit zelf heel sterk na te denken over de aanschaf van een Garmin GPS V. Eigenlijk wil ik een PDA+GPS oplossing maar daar heb je op de motor niks aan... 1 regenbui en daaaaaaag PDA.

Heeft er iemand nog een tip kwa winkel waar je het beste terecht kan?
 

TNX, heb jij zelf ervaringen met hun? Ik zie dat ze ook ram-mounts hebben, dat is ook wel handig voor op de motor!

Op zaterdag 05 april 2003 22:04 schreef Wimmels het volgende:
Hoeveel moet zo een systeem je ongveer kosten?

Reken op zo'n €800 voor een GPS V. Best wel aan de prijs dus.... Maar ze zijn er al voor een paar €'s minder...
 
Op zaterdag 05 april 2003 22:27 schreef Ciro het volgende:TNX, heb jij zelf ervaringen met hun? Ik zie dat ze ook ram-mounts hebben, dat is ook wel handig voor op de motor!

Kheb daar ook mijn GPS V gehaald. Ze zijn goed. Weten veel en hebben een goede service. Een aanrader dus.
 
@Rachez
Okay, ik denk dat ik komende zaterdag maar even langs ga daar. Ik zal van de week wel even bellen of ze nog een GPS V hebben liggen voor me. *D

@afterburn
Mooie foto-pagina heb je! Waar heb je de bevestiging om de GPS V vast te maken aangeschafd? Was het makkelijk zelf te doen?
 
Die komt van www.gps-garmin.nl vandaan. Is een RAM mount die dmv een expansie plug in de pen van het balhoofd vast zit. Werkt als een trein, goed zicht op zowel de tellers als de gps. En het hele zaakje is in 10 seconden te verwijderen, makkelijk als je op stap bent en ergens stopt.
 
Die komt van www.gps-garmin.nl vandaan. Is een RAM mount die dmv een expansie plug in de pen van het balhoofd vast zit. Werkt als een trein, goed zicht op zowel de tellers als de gps. En het hele zaakje is in 10 seconden te verwijderen, makkelijk als je op stap bent en ergens stopt.

Okay... Dus die moet ik er ook bij kopen... Hebben ze die "expansie plug" ook in die zaak?

Dus aanschaffen:
GPS V, RAM mount en een "expansieplug" (Hoe ziet zo'n ding eruit??) en ik ben er dan?

EDIT: Dit is 'em volgens mij:
gcep13_gcep19.jpg
 
Laatst bewerkt:
Okay... Dus die moet ik er ook bij kopen... Hebben ze die "expansie plug" ook in die zaak?

Dus aanschaffen:
GPS V, RAM mount en een "expansieplug" (Hoe ziet zo'n ding eruit??) en ik ben er dan?
Dat hebben ze vast wel. Het is een hele leuke zaak met mensen die weten waar ze het over hebben en ze hebben ook een flinke sortering. Ik heb ook al mijn GPS spullen daar gekocht :}
De RamMount is inderdaad fantastisch!
 
Da's inderdaad zo'n plug, en die hebben ze bij gps-garmin ook. Ze zijn er in 2 maten, dus wel even opletten welke je besteld. Even meten dus wat het gat is in je balhoofd.

Wat ook een mogelijkheid is, tenminste als je tank vooraan met boutjes vast zit, is om daar met een plaatje in en de 2 bouten van je tank de onderste bevestiging te maken. Bij mij kan dat niet, maar bv bij de VFR800 wel. En toevalligerwijs is een van de bevestigingen van RAM mount zo dat de 2 gaten in het plaatje overeenkomen met de plaats van de bouten waar de tank mee vast zit.
 
Nou ik heb een 750 (RC36) net als jou :) . Ik heb net al op wat touratech/RAM mount pagina's gekeken. Ik begrijp hieruit dat ik ook nog zo'n touratech houder moet kopen. En dan ben ik er echt lijkt me!

Er staat onder andere bij de plug:
The "gcep13" adapts the "grab11" to Honda CBR929RR, Yamaha R1, ZX9R and any others with 13mm spindle hole. Item "gcep19" fits Honda VFR and others with 20mm steering spindle.
Die moet ik hebben lijkt me... Is het dan alleen een kwestie van die zwarte dop eraf slopen die er nu op zit en die plug erin duwen?

Questions, Questions....... TNX guys.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan