drive en ride

Ik zie regelmatig op het forum mensen "drive" gebruiken waar ze "ride" bedoelen in signatures, usernames en ondertitels. Drive gebruik je namelijk alleen voor voertuigen waar je in zit. koekblikken dus. En ride gebruik je dus voor voertuigen waar je op rijd. moterfietjes dus.
Dus verander maar snel want het staat een beetje dom. :9
who gives a driving fuck :+
 
laten we gaan "horsedriven" :z
Paard + wagen dus? :+ "Horse-driven cart" vind ik ook altijd zo raar - alsof het paard de wagen rijdt...

Ik schrijf in het Engels - en beter dan in het Nederlands - maar als ik elke foute ondertitel moet gaan corrigeren hier dan heb ik daar een dagtaak aan. -O-

Gelukkig corrigeer ik alleen eigen werk... *O*
 
Paard + wagen dus? :+ "Horse-driven cart" vind ik ook altijd zo raar - alsof het paard de wagen rijdt...

Ik schrijf in het Engels - en beter dan in het Nederlands - maar als ik elke foute ondertitel moet gaan corrigeren hier dan heb ik daar een dagtaak aan. -O-

Gelukkig corrigeer ik alleen eigen werk... *O*

'Driven' komt hier van ' (aan)gedreven' ;)






HAP HAP HAP HAP :o
 
Ik zie regelmatig op het forum mensen "drive" gebruiken waar ze "ride" bedoelen in signatures, usernames en ondertitels. Drive gebruik je namelijk alleen voor voertuigen waar je in zit. koekblikken dus. En ride gebruik je dus voor voertuigen waar je op rijd. moterfietjes dus.
Dus verander maar snel want het staat een beetje dom. :9
Een mooie gedachte maar niet juist.

"Ride" gebruik je ook voor een auto, en "driving a bike" is ook niet onjuist.
Immers, "joy-riding" is niet alleen voorbehouden aan motoren ;)

"Ride" is algemeen voor "rijden", en bij "driving" ligt meer de nadruk op besturen. "Riding the bus" kan b.v. betekenen dat je de bus neemt als passagier, maar "driving the bus" is (hopelijk) voorbehouden aan de buschauffeur.


Wat wel dom staat is het mixen van Engelse woorden als "ride" en "drive" in Nederlandse teksten. Of "motor" spellen als "moter". Of een topic als dit openen en dan er dan nog naast zitten ook :P
Of nog dommer: 5 minuten besteden om te reageren op dit topic :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan