Droge voeten gevraagd

Frenkie

Die hard MF'er
20 okt 2004
399
23
Brunssum
Facebook
Mijn laarzen laten water door.... :( Zonder veel geld uit te geven, heeft iemand nog praktische tips ?
 
boterhamzakjes om je sokken heen binden

maar eerlijk gezegd: als je geld hebt voor een 1000cc V-stromm heb je ook geld voor een setje fatsoenlijke laarzen :Y
 
Laatst bewerkt:
is dit een " nog net op tijd vrijdag topic" ?

:W

:+

anyway...tips......laarzen dichtkitten?
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd met leren donkerbruine werklaarzen , verstevigd, stalen neus, stalen zool. De hele winter doorgereden, geen probleem. 59 euri. Wat wil je nog meer. Goed ingevet, en karren maar. Ze zitten nu vol met pekel, maar nog steeds waterdicht.

schoenen_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt ook van die overlaarsjes, veredelde boterhamzakjes voor om de buitenkant van je laars zeg ma :+
 
Voor onder de €100,- heb je al waterdichte laarzen hoor :Y
Zullen niet de pasvorm en kwaliteit van Daytona's hebben, maar een paar uur in de regen ist kein probleem
 
Overlaarzen kopen. Zijn aanzienlijk goedkoper dan nieuwe laarzen, en toch waterdicht.

Zoiets als dit: http://www.maxmotorsportcollection.com/regen-overlaars-p-347.html
 
boterhamzakjes om je sokken heen binden

maar eerlijk gezegd: als je geld hebt voor een 1000cc V-stromm heb je ook geld voor een setje fatsoenlijke laarzen :Y

tja, ware het niet dat ik pas werkeloos geworden ben... maar goed. Overlaarzen lijkt me goed te doen. Iets wat me sowieso bezig hield On=Topic; Mijn leren broek valt door de strakke pasvorm bij de enkels altijd IN de laars.... dus elk buitje of plas laat water in de laars lopen. Terwijl mijn regenbroek zo ruim is dat hij makkelijk OVER de laars valt. Als ik nu die "overlaarzen" zou gaan gebruiken, dan moet ik die dus ONDER mijn regenbroek aantrekken. Om gek van te worden ! ;)
 
tja, ware het niet dat ik pas werkeloos geworden ben... maar goed. Overlaarzen lijkt me goed te doen. Iets wat me sowieso bezig hield On=Topic; Mijn leren broek valt door de strakke pasvorm bij de enkels altijd IN de laars.... dus elk buitje of plas laat water in de laars lopen. Terwijl mijn regenbroek zo ruim is dat hij makkelijk OVER de laars valt. Als ik nu die "overlaarzen" zou gaan gebruiken, dan moet ik die dus ONDER mijn regenbroek aantrekken. Om gek van te worden ! ;)

ik ga nu even eerlijk zeggen wat ik van zo'n reactie vind en het spijt me bij voorbaat als dat verkeerd over komt:

als je werkeloos geworden bent (wat heel kut is) en je moet daardoor op de centjes letten, dan zou ik zelf de 1000cc verkopen en inruilen op een 650, en van het geld wat je overhoudt/terugkrijgt (overwaarde + verzekering/wegenbelasting) zou ik een setje laarzen kopen, en de rest wegzetten.
 
Hoi,

volgens mij zijn je laarzen niet het probleem en ik zou zeker niet beginnen met die laarzen te vervangen. Mijn goeikopie motozoom laarzen (50 euri) aanbiedings HG-laarzen (80 euri) zijn allebei prima waterdicht, ondanks dat er geen goretex, maar 1 of ander schraal nepmembraam in zit. Zelfs m'n oude legerkisten doet het vrij prima en die zijn nou niet echt waterdicht te noemen.
Ik denk dat het echte probleem is dat je je broek in je laarzen doet en niet er overheen, elke woon-werker kan je dat vertellen, dat werkt gewoon niet met een behoorlijke bui.

Goedkope oplossingen:
- leren broek laten "openmaken" en laten vergroten aan de onderkant zodat ie wel over je laarzen kan. (+/- 50 euri??)
- goedkope regenoverall bij de aldi kopen (25 euri)
- nieuw textiel motorpak kopen. (Goedkopie van de motozoom, rij ik al 1,5 jaar droog mee rond = 250 euri)
- laarzen vast-ducttapen aan je leren pak (0,50 euro)

Ik denk dat overlaarzen het probleem misschien verminderen maar niet oplossen, je hebt dan 2 lagen waar het water doorheen moet, maar het gaat er nogsteeds doorheen.

p.s. Ben je er toch van overtuigd dat je laarzen het probleem zijn, zet ze dan eens in een afwasteil met water en kijk of ze nat worden van binnen.

p.s. 2: water NIET over de rand naar binnen laten stromen. Ja ik heb wel eens een klant gehad (in buitensportzaak) die kwam klagen dat ze nat werden nadat ze ze in een emmer met water had gezet en het gewoon over de rand naar binnen stroomde. Ze dacht dat goretex dat ook wel oploste!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan