burnoutboy
MF'er
- 24 apr 2009
- 30
- 0
hallo beste mensen van het MF
op het moment beun ik lekkr rond op een mt5 met 70 cc malossi
maar nou heb ik laatst dus stiekum op de xt 600 van mn vader gereden
en toen snapte ik eindelijk waarom mijn vader na het rijden altijd even rustig moet gaan zitten en een bakje koffie nemen
maar, nu ben ik dus helemaal gek geworden op enduro/cross/offroad motoren
en alvast een beetje na gaan denken over mn fiets als ik 18 wordt
nou, op BF (brommert-forum) werd mij verteld dat ik hier mijn heil maar moest vinden, aangezien ik officieel helemaal geen brommer meer rijd.
toen heb ik de search-funtie eerst maar gebruikt
en kwam ik dit mooie schematje tegen
1) CR/RM/KX/YZ/SX = cross = 2T geen kenteken
2) CRF-X/EXC/ = competitie-enduro = veel power, veel onderhoud, nog nét een kenteken
3) XR/DRZ/KLX/WR/MXC = enduro = power met kenteken, "weinig" onderhoud (vergeleken met bovenstaande)
4) XL/DR/KLR/XT/ = "off-road" = straatversie van enduro (meer comfort, meer kg, minder pk/Nm)
5) XLV/XRV/KLE/adventure/GS = all road = voornamelijk wegfiets, leuk op een zandpad tenzij in de handen van een prof
handig dit soort mensen die je wat kunnen vertellen over crossmotors
maar nu mij vraag
ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen categorie 3 en 4, mijn idee was om gwoon een stetje straatbanden (inclusief velgen) dr bij te hebben voor door de week, en de noppenset in het weekend te gebruiken.
nu wil ik natuurlijk niet te veel vermogen inleveren tegen comfort, ik rij nu mt5 en dat is nou ook weer niet de comfortabelste brommert die dr is.
Hoe veel onderhoud heeft zo'n motor uit catagorie 3 precies nodig?
ik heb namelijk geen zin om de hele tijd zuigers en die zooi te vervangen.
M'n vader z'n heeft dat zowieso niet nodig, en dat is wel heul makkelijk
alvast bedankt,
voordat ik het vergeet:
dit motorforum is egt .. GROOT , vergeleken met ons brommerforumpje dan hea
op het moment beun ik lekkr rond op een mt5 met 70 cc malossi
maar nou heb ik laatst dus stiekum op de xt 600 van mn vader gereden
en toen snapte ik eindelijk waarom mijn vader na het rijden altijd even rustig moet gaan zitten en een bakje koffie nemen
maar, nu ben ik dus helemaal gek geworden op enduro/cross/offroad motoren
en alvast een beetje na gaan denken over mn fiets als ik 18 wordt
nou, op BF (brommert-forum) werd mij verteld dat ik hier mijn heil maar moest vinden, aangezien ik officieel helemaal geen brommer meer rijd.
toen heb ik de search-funtie eerst maar gebruikt
en kwam ik dit mooie schematje tegen
1) CR/RM/KX/YZ/SX = cross = 2T geen kenteken
2) CRF-X/EXC/ = competitie-enduro = veel power, veel onderhoud, nog nét een kenteken
3) XR/DRZ/KLX/WR/MXC = enduro = power met kenteken, "weinig" onderhoud (vergeleken met bovenstaande)
4) XL/DR/KLR/XT/ = "off-road" = straatversie van enduro (meer comfort, meer kg, minder pk/Nm)
5) XLV/XRV/KLE/adventure/GS = all road = voornamelijk wegfiets, leuk op een zandpad tenzij in de handen van een prof
handig dit soort mensen die je wat kunnen vertellen over crossmotors
maar nu mij vraag
ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen categorie 3 en 4, mijn idee was om gwoon een stetje straatbanden (inclusief velgen) dr bij te hebben voor door de week, en de noppenset in het weekend te gebruiken.
nu wil ik natuurlijk niet te veel vermogen inleveren tegen comfort, ik rij nu mt5 en dat is nou ook weer niet de comfortabelste brommert die dr is.
Hoe veel onderhoud heeft zo'n motor uit catagorie 3 precies nodig?
ik heb namelijk geen zin om de hele tijd zuigers en die zooi te vervangen.
M'n vader z'n heeft dat zowieso niet nodig, en dat is wel heul makkelijk
alvast bedankt,
voordat ik het vergeet:
dit motorforum is egt .. GROOT , vergeleken met ons brommerforumpje dan hea