Droog weer en toch limiet banden gevonden!! ????

desp0

MF veteraan
16 aug 2005
2.084
1
Deelgemeente Gavere
hoi,

ik rij dus met een rs250ke , en heb een setje mpp's zitten.
nu had ik deze vraag al eens eerder gesteld maar toen lag het toch meer aan mijn banden, namelijk dunlop 207RR's , nu met die michelin pilot powers had ik het nog nooit
eerder gehad maar ik begin nu ook te glijden met die banden. hoeft niet echt echt snel te gaan maar toch krijg ik het, nu is het mooi lenteweer en mooi droog dus
dit zou toch niet echt mogen kunnen ???

kben maar een leek ook, kan niet echt info gaan vragen aan een specialist in veringen of zo maar die vering van me staat relatief standaard en een rs250 is standaard afgesteld voor ongeveer 60 kg +- ... en dat ben ik dus !

heeft iemand idee aan wat het nog kan liggen ? (bandenspanning eergisteren gechecked)
is een MPP minder goed mss naar het einde toe ? (heb nog overal profiel hoor, maar na 3500km is hij zeker niet meer nieuw, en dan overdrijf ik neit, wellicht meer km's)
 
Welke bandenspanning rijdt je?
Rijdt je de banden wel goed warm, hou er rekening mee, dat de bodemtemperatuur nog te koud is, je band zal niet snel op temp komen, en die warmte ook snel weer verliezen.
Het is eigenlijk nog geen weer om hard te sturen......
 
Wanneer glij je? Iets meer info graag. :)

Zoiets?

ptest_sepangjanv_slide.jpg
 
Laatst bewerkt:
goh en dat met een 250...


ik heb pirsnelli supercorsa's en MPPs onder mn GIX gehad maar alleen glijerij als je echt gek gaat doen of dikke strepen trekken over t circuit. lijkt me stug dat jij dat red met die RS.

of: glijen over je voorwiel, door de vroeg insturen? of / en niet warmrijden in combi met verkeerde banden spanning?
 
hoi,

ik rij dus met een rs250ke , en heb een setje mpp's zitten.
nu had ik deze vraag al eens eerder gesteld maar toen lag het toch meer aan mijn banden, namelijk dunlop 207RR's , nu met die michelin pilot powers had ik het nog nooit
eerder gehad maar ik begin nu ook te glijden met die banden. hoeft niet echt echt snel te gaan maar toch krijg ik het, nu is het mooi lenteweer en mooi droog dus
dit zou toch niet echt mogen kunnen ???

kben maar een leek ook, kan niet echt info gaan vragen aan een specialist in veringen of zo maar die vering van me staat relatief standaard en een rs250 is standaard afgesteld voor ongeveer 60 kg +- ... en dat ben ik dus !

heeft iemand idee aan wat het nog kan liggen ? (bandenspanning eergisteren gechecked)
is een MPP minder goed mss naar het einde toe ? (heb nog overal profiel hoor, maar na 3500km is hij zeker niet meer nieuw, en dan overdrijf ik neit, wellicht meer km's)

Misschien komen jou banden niet goed op tempratuur.
En heb je daardoor minder grip als een zwaardere motor op dezelfde banden.
Ik hoor van meerdere kanten dat de BT090 van Bridgestone DE band is voor motoren tot 400cc, dus ik heb nu een setje in de schuur liggen, als dit setje versleten is dan ga ik de BT090 uitproberen.
 
voorwiel glijdt niet, echt wel achterwiel.
gek he, want in het begin met die banden had ik het niet, nu de laatste week ...
bovenste laag van de band weg en dan mindere kwaliteit van michelin ??

bandenspanning is zoals voorgeschreven 1.9 voor en 2.2 achter
maar de vorige keer dat ik dit postte met mijn dunlops zei er iemand dat ik mijn demping achteraan moest veranderen, om zo het glijen tegen te gaan.
maar ik weet niet meer erg wat dat was, ingaande demping, uitgaande... etc , deskundige hulp gevraagd :?
 
1.9/2.2 :o

nou kun je wel wat lucht uit je banden laten zodat ze sneller warm worden
maar zo zacht raak je je druk per cm2 kwijt en kun je eerder gaan glijden



PS:

je kan ook gewoon een olievlekje zijn tegengekomen
en dat het zonnetje schijnt houd nog niet in dat het wegdek warm word
 
1.9/2.2 :o

nou kun je wel wat lucht uit je banden laten zodat ze sneller warm worden
maar zo zacht raak je je druk per cm2 kwijt en kun je eerder gaan glijden



PS:

je kan ook gewoon een olievlekje zijn tegengekomen
en dat het zonnetje schijnt houd nog niet in dat het wegdek warm word
lagere bandenspanning heeft niet altijd tot gevolg dat ze sneller warm worden
O-)
 
Denk dat TS even naar een goeie verenboer moet gaan om de vering goed af te laten stellen.
 
maar die spanning staat helemaal niet te laag, das volgens voorschrift aprilia boekje ?? :?

ik moet idd iemand leren kennen die FLINK wat afweet over veringen, only solution i guess

bij mij is het beetje "harder - zachter" verhaal en daar stopt het , en dat met een fiets die instelbare ingaande als uitgaande demping etc heeft _O-
 
maar die spanning staat helemaal niet te laag, das volgens voorschrift aprilia boekje ?? :?

ik moet idd iemand leren kennen die FLINK wat afweet over veringen, only solution i guess

bij mij is het beetje "harder - zachter" verhaal en daar stopt het , en dat met een fiets die instelbare ingaande als uitgaande demping etc heeft _O-

gooi je bandenspanning om te proberen zowiezo is wat hoger met dit kouwe weer
:Y
 
Ik zou gewoon 0.2 bar er per band bij persen. De temp is nu relatief laag, wat betekent dat de lucht in je banden minder uitzet als bij hogere temperaturen. De opgegeven bandenspanning is een gemiddelde dus dat moet je niet te nauw nemen.
 
Opgegeven bandenspanning is voor de banden waarop de fiets uit de fabriek komt
volgens de motorfabrikant

...en als je dan naar de gegevens van de bandenfabrikant gaat kijken kloppen die getallen niet

als je dan ook nog een ander merk eronder ligt klopt het helemaal van geen kanten meer
 
@TS

Je bandenspanning is wel ERG laag :o
Wat Nightbat ook al zegt :Y

Voorbeeld :
Ik rij dus ook met MPP's *O* onder de GSX-R en die staan met circuitrijden op voor 2,1 en achter op 2,3

Jij hebt met gewoon rijden 1,9 voor en 2,4 achter :? |( , dat heb je misschien als ervaren circuitrijder nodig maar voor "gewoon" rijden :N

Probeer eens : 2,4 bar voor en 2,5/2,6 achter
Eigenlijk is dat een hele lage druk voor achter ,alleen bij het :] en ze zijn warm is het dus echt feest })
O-)

Is het voor achter nog te laag ga dan eens naar 2,8 bar :Y
 
Heey ik heb dus ook MPP's onder mijn 250 liggen en heb absoluut geen last van wegglibberen. vanmiddag nog aan beide kanten met de knie over het asfalt gegaan en niks gemerkt.
 
nou, ik had het deze middag dus weer !!! :( :( :(
fucking hell wat doe ik verkeerd

op zich voor de rest van het wseer geen last, knie'tjes konden gaan,maar doe ik nooit op openbare weg, doe zelfs geen sliders aan, als ik 2cm van de grond zit is het goed genoeg hoor ...
nu ik erover nadenk, mss is dat wel mijn fout ??? en moet ik mijn knie juist wel leggen zodat ik niet zou glijden.

kan iemand mij dat nut van die knie nog eens deftig uitleggen buiten het feit dat het "fun" is dat er spetters uit je knie komen. ik dacht eerst dat het voor naast de motor te hangen is zodanig dat je hellingshoek niet zo erg is, maar uiteindelijk als je er eens echt voor gaat dan zit je EN naast je motor EN in een grote hellingshoek, waarbij ik m'n knietje een centimetertje of twee erboven laat hangen (en dan krijg ik soms da slippen)
die knie is trouwens vrij stom want de keren dat je het dan doe zit ik ook gevaarlijk met die steppies tegen de grond te leuteren en das pas helemaal verschietachtig

bandenspanning morgen wat omhoog doen, 2,1 voor en 2,4 achter. kleine stapjes beginnen, kwas nu die 1,9 en 2,2 gewend eigenlijk. had geen flauw benul dat het zo laag was
 
nou, ik had het deze middag dus weer !!! :( :( :(
fucking hell wat doe ik verkeerd

op zich voor de rest van het wseer geen last, knie'tjes konden gaan,maar doe ik nooit op openbare weg, doe zelfs geen sliders aan, als ik 2cm van de grond zit is het goed genoeg hoor ...
nu ik erover nadenk, mss is dat wel mijn fout ??? en moet ik mijn knie juist wel leggen zodat ik niet zou glijden.

kan iemand mij dat nut van die knie nog eens deftig uitleggen buiten het feit dat het "fun" is dat er spetters uit je knie komen. ik dacht eerst dat het voor naast de motor te hangen is zodanig dat je hellingshoek niet zo erg is, maar uiteindelijk als je er eens echt voor gaat dan zit je EN naast je motor EN in een grote hellingshoek, waarbij ik m'n knietje een centimetertje of twee erboven laat hangen (en dan krijg ik soms da slippen)
die knie is trouwens vrij stom want de keren dat je het dan doe zit ik ook gevaarlijk met die steppies tegen de grond te leuteren en das pas helemaal verschietachtig

bandenspanning morgen wat omhoog doen, 2,1 voor en 2,4 achter. kleine stapjes beginnen, kwas nu die 1,9 en 2,2 gewend eigenlijk. had geen flauw benul dat het zo laag was
Zou die eerst eens naar normale waarden brengen, ga gerust op obw met 2,5/2,9 rijden. zal een stuk beter gaan lijkt me :Y Slijten ze nog een stuk minder snel ook nog.
 
Laatst bewerkt:
maar ga ik dan niet NOG sneller slippen ???
begrijp me niet verkeerd maar ik heb liever de situatie zoals ze nu is dan dat ik plots wegslip en NIETS meer kan herstellen (je weet wel, zo heel erg rap opzij schieten en knots met je hoofd op de grond, ouch ... kwil dat niet opnieuw)

ps : het IS een RS , dat is 160/60 en 120/60 , geen 70 of zo , wel maatje 17" ...
hou daar rekening mee he, ik weet niet of dat uitmaakt of niet voor verschil in spanning,
maar banden doen er niet toe, ik wil het uiterste , als mijn band dan 2000km rapper op is dan is dat maar zo
 
Laatst bewerkt:
maar ga ik dan niet NOG sneller slippen ???
begrijp me niet verkeerd maar ik heb liever de situatie zoals ze nu is dan dat ik plots wegslip en NIETS meer kan herstellen (je weet wel, zo heel erg rap opzij schieten en knots met je hoofd op de grond, ouch ... kwil dat niet opnieuw)
Zelf rijd ik zeker al een jaartje op 10 altijd met 2,5/2,9. Heb nog maar 2 keer een slippertje meegemaakt, en dat was met slipperelli's (die er bij aflevering opzaten :X ). Echt nog nooit met MPP's, laat alleen de spanning zakken op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan