droomfiets of toch maar niet.

pax

MF'er
16 mei 2006
188
0
Eindhoven
Geachte mede motor gekken,

wat hebben jullie vroeger gedaan toen jullie net je A-tje hadden gehaald?
Gelijk die droomfiets gekocht waar je al jaren verliefd op was of toch maar even een gekocht met wat krassen/ schuifschade met in je achterhoofd "ik kan nog niet zo best rijden het kan zomaar zijn dat ik een keer tegen de grond aan ga..."

Ik sta namelijk voor dit dilemma...
Ik wil super graag een 600/750 srad maar ik ben als de dood dat ie een keer omvalt met mij erop doordat ik nog niet een geoefend bestuurder ben...
kan ik dan niet beter een oude cbr oid kopen om daarop te leren rijden?

greetz PAX


:]
 
Aangezien er niet in je agenda staat wanneer je gaat vallen, zou ik zeggen, ga ervoor als je de mogelijkheid hebt om je droomfiets te kopen.

Voor 't zelfde geld koop je een oud brik, rijd 2 jaar schadevrij, dan denk je nu kan 't wel en ga je alsnog onderuit als je net je nieuwe hebt.

Dus doen :Y
 
Eerst even een jaartje of 2 dag in dag uit op een 400 (VF400F) gereden. Ook mee op vakantie in Oostenrijk mee geweest. Daarna met een paar stapjes het zwaardere werk (nu 1000RR).

Zo kon ik ervaring opdoen en no-claim opbouwen. Daarnaast had natuurlijk niet alleen met rijvaardigheid te maken maar had ook een financiële achtergrond. Al studerend is een 1000RR natuurlijk niet te betalen!

Kennis van mij heeft direct na examen een V-max gekocht. Leuk en lekker hard rechtuit maar bochtenwerk ;(
 
Ik wil super graag een 600/750 srad maar ik ben als de dood dat ie een keer omvalt met mij erop doordat ik nog niet een geoefend bestuurder ben...
kan ik dan niet beter een oude cbr oid kopen om daarop te leren rijden?

Als je zo denkt, zou ik zeker voor die oude CBR gaan.

Rijdt ook heel leuk en een stuk relaxter dan. :]
 
ja ik zou ook gewoon kopen en dan je kop er bij houden , heb er nog wel 1 te koop :Y
 
Als je zo denkt, zou ik zeker voor die oude CBR gaan.

Rijdt ook heel leuk en een stuk relaxter dan. :]


Ik bedoelde eigenlijk meer dat dan de centen op zijn om hem op te knappen.. ik ben zeker niet bang op de motor 8-) }) maar het idee dat als ik mijn srad-je heb en hem in puin rij omdat ik nog niet goed kan rijden... :X
 
Ik bedoelde eigenlijk meer dat dan de centen op zijn om hem op te knappen.. ik ben zeker niet bang op de motor 8-) }) maar het idee dat als ik mijn srad-je heb en hem in puin rij omdat ik nog niet goed kan rijden... :X

En dat idee heb je niet als je op de motor zit :?

Dat bedoel ik met relaxter rijden op de CBR.
 
Ik bedoelde eigenlijk meer dat dan de centen op zijn om hem op te knappen.. ik ben zeker niet bang op de motor 8-) }) maar het idee dat als ik mijn srad-je heb en hem in puin rij omdat ik nog niet goed kan rijden... :X
Je moet gewoon de motor rijden die je kan betalen. Ik kan me persoonlijk eigenlijk niet voorstellen dat je als 1e motor niet vrijwel iedere motor gewoon ontzettend cool vindt...
 
Je leeft maar één keer, dus ik zou gelijk kopen wat je hebben wilt. Wachten kan wel als je achter de geraniums zit. Bijkomend voordeel van bang zijn hem te laten kletteren is dat je wat rustiger rijdt. Scheelt boetes en botbreuken.

Succes met je keuze!
 
Allrisk verzekeren is niet te doen als jong broekie zonder noclaim. Zelfs voor een niet al te dure tweedehands motor zit je dan snel boven de 100 euro per maand. Maar dat wil niet zeggen dat je er van uit moet gaan dat je onderuit gaat. Wanneer je jezelf vertrouwt om niet overmoedig te worden in het verkeer kan er niet zo gek veel mis gaan. Dus defensief rijden, dat betekent eigenlijk dat je altijd bezig bent om te kijken of een verkeerssituatie (onoverzichtelijke bocht, blinde zijstraten) voor jou negatief kan uitpakken om daar dan ook naar te handelen.

Kortom, heb je er vertrouwen in dat je jezelf kan beheersen dan zou ik gewoon die SRAD kopen en WA+ verzekeren.
 
Als je de motor all-risk wilt verzekeren dan kun je de schade vrije jaren van je auto ook voor je motor gebruiken. Als bijvoorbeeld je partner meer schade vrije jaren heeft dan jij dan kun je vragen of deze ook voor je motor te gebruiken zijn.

Ikzelf heb meteen gekocht wat ik graag wilde hebben, geen nieuwe overigens (Honda VFR750F) Achteraf denk ik dat het verstandiger zou zijn geweest om eerst een goedkopere motor te kopen voor de eerste omvallers :( Ik zou dan wel voor een VFR hebben gekozen maar een ouder type, is dat geen optie voor je? Een voorloper nemen van je droommotor? Is goedkoper, je kan echt leren rijden zonder verkrampt te worden en je went wel aan de rij-eigenschappen van je droommotor :Y :
 
Supersports allrisk verzekeren is idd. een erg dure grap als je net je papiertje hebt. Sommige verzekeraars willen je zelfs niet eens als klant hebben. En een 2e handsje of nieuwe kopen maakt hierbij niet uit omdat de premie op de nieuwprijs gebaseert is.

Een ander punt: weet je wel zeker dat het de "droommotor"is? Als je een jaartje gereden hebt en wat verschillende motoren gereden hebt (huur, proefritje, vrienden) dan heb je mogelijk een veel beter idee wat jouw fiets is. Na een proefritje kan bv. blijken dat die droomfiets eigenlijk niet eens geschikt is om lang op te rijden en voor je vakantieplannen, ik noem maar iets.

Ik heb eerst wat gehuurd en mijn eerst gekochte motor was wel een nieuwe. Tja als je valt dan kost de reparatie van een nieuwe en oude toch hetzelfde en de premie ook. En ik vezeker liever een nieuwe dan een oude voor zo veel geld. Maar ervaring opdoen op een lichtere, goedkopere fiets is niet zo'n gek idee.
 
Ik had het na- /voordeel dat ik het geld niet had voor mijn droomfiets.
Ik maakte wel de fout om een wrak te kopen, dat is het andere uiterste.

Het valt me wel op dat die droommotor altijd een handstand-hightech-supersport van recent bouwjaar is.

Nooit een Norton Triton of Triumph T120... O-)
 
ik zit dus met hetzelfde dilemma.

Wil dolgraag een nieuwe r6 of gixer, premie is op te brengen (voor mij dan).
Maar als je valt doet het mentaal flink pijn, aan e andere kant is een r6 uit 1999 net zo duur in verzekering B|
 
Geachte mede motor gekken,

wat hebben jullie vroeger gedaan toen jullie net je A-tje hadden gehaald?
Gelijk die droomfiets gekocht waar je al jaren verliefd op was of toch maar even een gekocht met wat krassen/ schuifschade met in je achterhoofd "ik kan nog niet zo best rijden het kan zomaar zijn dat ik een keer tegen de grond aan ga..."

Ik sta namelijk voor dit dilemma...
Ik wil super graag een 600/750 srad maar ik ben als de dood dat ie een keer omvalt met mij erop doordat ik nog niet een geoefend bestuurder ben...
kan ik dan niet beter een oude cbr oid kopen om daarop te leren rijden?

greetz PAX


:]

Of je koopt er een waar al wat kleine schade opzit *D

Klik hier onder ;)

wat een lekkere spam weer
 
Ik zou ook voor een oudere CBR gaan. Heb zelf een F2. Eerst ff wat kilometers vreten en leren omgaan met het dubbele aantal pk's t.o.v. de lesmotor. Tegelijkertijd wat no-claim opbouwen en na een paar jaar voor die srad gaan.

Als je dan over een paar jaar genoeg bespaard hebt kan je b.t.w. nog een mooiere 'droomfiets' kopen.
 
Jaren lang vind ik ..uh.. jaren te lang.

Ik ben van plan om eerst een R6 uit 99 ofzoiets aan te schaffen, daar lekker op te rijden en dan half volgend seizoen over te stappen naar een nieuwe(re) motor. Maar ik ben (gelukkig) in een positie dat ik niet hoef te sparen (in dit geval)
 
had (heb nog steeds) het geld niet voor mijn droomfiets :+

dus dat dilemma heb ik nooit gehad.. zou ik ook nooit hebben..
als je iets wilt koop je het ! (mits het kan).. want je leeft
maar 1 keer.. :W

gewoon doen die fiets.. ga je veel plezier mee hebben.. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan