droomfiets of toch maar niet.

Gewoon gaan voor je droomfiets...

...die schuiver zal toch wel ooit komen...

Ik ben zelf na mijn rijbewijs gehaald te hebben begonnen met een GSX-R750 k6...
 
en al schade?
rij je nu extra voorzichtig met het idee dat het een nieuwe fiets is, of ga je toch elke keer weer een stapje verder?


Nee... "nog" geen schade :)

Natuurlijk ben je voorzichtig met een nieuwe bike... maar het is niet zo dat ik "te" voorzichtig rijd...
Ik probeer toch steeds wat verder te gaan met mooie bochten aan te snijden en sportiever te rijden...

Als ik voorzichtig zou willen rijden had ik wel een goldwing gekocht _O- _O- _O-
 
Gewoon kopen wat je mooi vind,en wat je portomonee bied natuurlijk,maar wel met je verstand.Toen ik vorig jaar mijn rijbewijs haalde kon ik als ik wou een nieuwe R6 ophalen,maar heb er 1 opgehaald van een paar jaartjes oud (4).Absoluut geen brommer waar je voor hoeft te schamen.Maar ga geen 12000 euries uitgeven voor een snelle brommer.Je mag niet meer terug rekenen,maar tis wel 26000 piekies -O- ,geld groeit me nou ook alweer zo erg op de rug,jeukt alleen wat...... :+

En ook op deze ben ik soms wat terug houdend,absoluut niet verkrampt.Beetje met verstand rijden dus,maar ja er kan altijd wat gebeuren ook als je Tamada heet

-O-
 
Geachte mede motor gekken,

wat hebben jullie vroeger gedaan toen jullie net je A-tje hadden gehaald?
Gelijk die droomfiets gekocht waar je al jaren verliefd op was of toch maar even een gekocht met wat krassen/ schuifschade met in je achterhoofd "ik kan nog niet zo best rijden het kan zomaar zijn dat ik een keer tegen de grond aan ga..."

Ik sta namelijk voor dit dilemma...
Ik wil super graag een 600/750 srad maar ik ben als de dood dat ie een keer omvalt met mij erop doordat ik nog niet een geoefend bestuurder ben...
kan ik dan niet beter een oude cbr oid kopen om daarop te leren rijden?

greetz PAX


:]
Gewoon kopen en gaan, niet al te wild doen in de eerste tijd.
En een SRAD hoeft ook niet zo belachelijk veel geld te kosten dat het een drama is als je hem laat vallen.
Laat ik er nu net een hebben staan. O-)
 
Nee... "nog" geen schade :)

Natuurlijk ben je voorzichtig met een nieuwe bike... maar het is niet zo dat ik "te" voorzichtig rijd...
Ik probeer toch steeds wat verder te gaan met mooie bochten aan te snijden en sportiever te rijden...

Als ik voorzichtig zou willen rijden had ik wel een goldwing gekocht _O- _O- _O-

je leest hier regelmatig de opmerking dat als je een nieuwe fiets koopt dat je heel terughoudend gaat rijden en dus niet "echt" leert rijden, wat in mijn ogen onzin is, maar de "geleerde" zullen het wel weten ;)
 
droommotor die je gewoon koopt is vervolgens geen droommotor meer...
:+ zit wel een kern van waarheid in :Y
Dus ga maar voor die CBR, of beter nog de mijne, CBR-600 voor beginnend circuit enthausiast of koop }) om wat ervaring op te doen.
Heb je gelijk alle delen erbij om hem na die (onvermijdelijke :? ) eerste schuiver weer in originele staat op te knappen om hem daarna met een gerust hart te kunnen verpatsen en alsnog die SRAD gaan halen, daarna val je heus nooit meer :9
 
Laatst bewerkt:
overmorgen is de dag des oordeels...

want dan ga ik namelijk kijken naar een 600 gixxer! :]
een mooie rood/zwarte

ik hou jullie op de hoogte!
 
Ik heb ook getwijfeld om eerst een oefen-motor te kopen. Na lang nadenken heb ik toch maar de motor gekocht die ik wilde hebben, een zx6r uit '99

Het maakt niet uit of je niet geoefend bent. Je bent toch erg voorzichtig en gaat beetje bij beetje je grenzen verleggen. Het nadeel van een oefen-motor is dat je toch met je gedachte op je SRAD zit en dat je cbr-tje je gaat vervelen, je doet doet hem vlug weer de deur uit en je hebt daarna dus 2 keer geld uitgegeven

mijn advies : meteen de motor kopen die je wilt
 
je leest hier regelmatig de opmerking dat als je een nieuwe fiets koopt dat je heel terughoudend gaat rijden en dus niet "echt" leert rijden, wat in mijn ogen onzin is, maar de "geleerde" zullen het wel weten ;)

Ouwe fiets. Beste leerschool. Izze Siempel :P

[me]Pommel is begonnen op een ouwe Honda, en heeft daar absoluut geen spijt van :) [/me]
 
Ik heb ook getwijfeld om eerst een oefen-motor te kopen. Na lang nadenken heb ik toch maar de motor gekocht die ik wilde hebben, een zx6r uit '99

Het maakt niet uit of je niet geoefend bent. Je bent toch erg voorzichtig en gaat beetje bij beetje je grenzen verleggen. Het nadeel van een oefen-motor is dat je toch met je gedachte op je SRAD zit en dat je cbr-tje je gaat vervelen, je doet doet hem vlug weer de deur uit en je hebt daarna dus 2 keer geld uitgegeven

mijn advies : meteen de motor kopen die je wilt

Je CBR-tje??

Man, begin jaren 90 was dat een wereldfiets! En zijn we met zijn allen nu ineens zoveel beter geworden dat het ineens een oefen-motor is geworden? :?

Edit: [me]Pommel heeft het idee dat veel beginners hetzij hun eigen capaciteiten behoorlijk overschatten, hetzij de capaciteiten van hun motorfiets zwaar onderschatten.[/me]
 
of beginnen met naked *O* kan je ongestoord een keer een glijertje maken ;) mijn schade was toen 25 euro O-)

of je hebt pech en vouwt je radiateur om of/en ramt je koppeling om je krukas heen


Ik zeg maar zo: je moet doodgaan met zo min mogelijk spijt

kopen dat kreng
 
Zat zelf vorig jaar te twijfelen, wilde graag een Thundercat.

Uiteindelijk een GSXF gekocht, en na een maand al spijt... wilde toch
altijd die Thundercat... nu heb ik die GSXF weer verkocht, straks toch
maar een Thundercat.


Dus, als je nu al weet wat je wilt, kopen!
 
Je CBR-tje??

Man, begin jaren 90 was dat een wereldfiets! En zijn we met zijn allen nu ineens zoveel beter geworden dat het ineens een oefen-motor is geworden? :?

Edit: [me]Pommel heeft het idee dat veel beginners hetzij hun eigen capaciteiten behoorlijk overschatten, hetzij de capaciteiten van hun motorfiets zwaar onderschatten.[/me]

het is niet om cbr uit te vlakken maar eerder een geld kwestie
;)


ennuh Nightbat...

of je hebt pech en vouwt je radiateur om of/en ramt je koppeling om je krukas heen


Ik zeg maar zo: je moet doodgaan met zo min mogelijk spijt

kopen dat kreng


ik was niet van plan om snel dood te gaan... B|
 
Je CBR-tje??

Man, begin jaren 90 was dat een wereldfiets! En zijn we met zijn allen nu ineens zoveel beter geworden dat het ineens een oefen-motor is geworden? :?

Edit: [me]Pommel heeft het idee dat veel beginners hetzij hun eigen capaciteiten behoorlijk overschatten, hetzij de capaciteiten van hun motorfiets zwaar onderschatten.[/me]

Ik kan mij nog een mooie dag in Juli(?) herinneren waarop een '95 CBR op zn eerste circuitdag continu de rest van de beginnersgroep aan gort reed op Croix.. misch af en toe wat weinig grondspeling maar voor de rest, in de juiste handen, een hele rappe motor.. :Y

ik heb overigens in elke prijs categorie een droommotor en binnen mn budget naar een droomfiets gezocht en die gekocht (en all-risk verzekerd) heb in de dik 2 jaar en 22.000 km nog geen schade gereden.. ken jezelf.. (zeg ik wel bij dat je altijd een keer weg kan proberen te lopen (in garage parkeren) met het stuurslot erop.. en dan moet je verdomd stevig staan wil je hem houden... ik had gelukkig mazzel.. :X

succes en veel plezier alvast.. :]
 
Een CBR of SRAD??? Daar gaat t dilemma om? Een SRAD is toch ook geen nieuw model, of heb ik dat nou verkeerd?

Als t een geldkwestie is, zou ik de wat oudere CBR kopen. Moet nog steeds een prima fiets zijn denk ik, begin jaren 90 toch ook DE supersportfiets. Sturen doen ze nog steeds prima denk ik, 2 jaartjes erop rijden, beetje sparen en DAN je droomfiets kopen :Y

Ik heb jaren rondgereden met een Kawa Tengai 650 uit 89 gekocht voor 2500 harde guldentjes, omdat ik geen geld had voor een duurdere. Maar ik ben NOOIT iets tekort gekomen met dat ding en heb heel veel lol gehad met dat apparaat en nam met weemoed afscheid van m toen ik eindelijk mijn droomfietsje kon kopen. Menige hadden nog moeite me bij te houden in de bergen, waarmee ik maar wil zeggen dat je met elke motor lol kan hebben als je er goed mee omgaat.

Succes en veel plezier met het motorrijden überhaupt! :]
 
begonnen op zzr250 en nu op cbr 600 f oa wegens 25kw regeling en geld tekort.
misschien een idee om eens kalm aan proef te gaan rijden en misschien vind je de ene fiets wel veel fijner dan de andere?
ik heb t idee dat je op een wat simpelere/goedkopere fiets wat onbezorgder rijdt en daardoor beter en soepeler leert rijden :)
aan de andere kant, als je t geld hebt en je kan je een beetje inhouden, koop die fiets die je wilt en zoals eerder gezegd verzeker m goed
 
Als je het geld hebt, dan zou ik direct gaan voor de droomfiets. Ik had destijds een beperkt budget en kocht voor 2.300 gulden ( goeie ouwe tijd ) een Yamaha XS 750. Jaren en jaren en jaren meegereden en vervolgens ingeruild. Toen kwam..... etc.etc.etc. teveel om op te noemen. Nu sinds februari 2006 een Honda ST 1100 Pan European. Voor mij als dagelijkse woon-werkrijder ( ruim 100 km per dag )toch wel redelijk een droomfiets. Heb ik dus lang over gedaan.
 
Gisteren wezen kijken naar een gixxer uit 97 zag er opzich wel goed uit!
alleen moet er nieuwe remblokken op een nieuwe achterband... hij had een 1,5 jaar stil gestaan zei ze... hij was wel een keer gevallen daarom zat er een deukje in de tank, mwa op zich niet zo storend... maar ik ben bang dat ie een keer echt goed tegen de grond is gegaan... hoe kom ik daar achter?

dit is wat ik heb gecheckt:

gekeken of ie recht was
balhoofd speling
slijtage ketting en tandwielen
olie uit de uitlaat
gelijke slijtage van de banden
uitlaat gas-dicht
remmen
koppeling soepel

en uiteraard algehele staat en natuurlijk heb ik ook een stuk gereden ,elke versnelling gecheckt met losse handen gereden, accelleratie uitproberen :+
op zich lijkt het me allemaal een goeie deal MAAR... 1 ding weet ik niet wat het is en vraag ik de hulp aan julie!
op de linker zijkant (als je erop zit) zit ter hoogte van je knie een soort laspunt? :? ik heb er een foto van gemaakt zal die zo ff posten.. wat o wat is dat en hoort dat zo?

oja ff wa anders als ik em koop (zo goed als dus *D :+ ) begint mijn kenteken met MF dat moet wel een teken zijn! :}
 
Als je het kan permitteren zou ik ook voor die droomfiets gaan..

Heb zelf ook als eerste motor een droomfiets gekocht, nl een '05 R6 (althans, wilde eerst een '03 R1 maar dat komt later wel)
En als je bang bent voor valschade, dan kunnen valdoppen heel handig zijn zo heb ik gemerkt.. O-)

Had em net 2 weken en wilde opstappen na het tanken. Glijdt zo mijn voet weg door benzine oid. Heb em gelukkig zachtjes kunnen neerleggen op de valdop, waardoor ik waarschijnlijk schade heb bespaard aan uitlaat, knippers, zijspiegel en wellicht stuurgewicht.
Enige schade waren wat kleine krasjes op de valdop en een enigzins gedeukte ego.. _O-
 
valdoppen zijn de way to go.. scheelt een boel schade.. heb ook meteen een nieuwe fiets gekocht na het behalen van mij A.. ondertussen 1 keer op me bek.. niet geheel mijn schuld (iemand parkeerde ineens zijn auto dwars op de weg vlak voor me) .. maar o o o .. wat was ik blij met die crashpads..
 
.
Ik had het na- /voordeel dat ik het geld niet had voor mijn droomfiets.
Ik maakte wel de fout om een wrak te kopen, dat is het andere uiterste.

_O- _O- _O-
Ik voel met je mee, denk dat ik dezelfde fout gemaakt heb '( .
Maar on-topic: een oude motor om mee te beginnen heeft wel z'n voordelen. Heb de mijne de eerste weken tweemaal laten vallen terwijl ik er mee 'wandelde' om me ergens uit te manoevreren. (Vrij lomp ding als je het nog niet gewend bent.) Moest dat m'n droommotor geweest zijn, hadden de kleine krasjes op de kuip me wss heel erg gestoord, nu maak ik daar totaal geen probleem van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan