Druk in koppeling

Leon_G

Die hard MF'er
29 mei 2006
301
0
Badhoevedorp
Hoi,

Tijdens een ritje afgelopen week merkte ik dat er steeds minder druk in me koppelingshendel zat, tot er op gegeven moment geen druk meer was en ik niet meer kon schakelen.

Is dit gewoon een kwestie van koppelingsolie bijvullen of is er meer aan de hand omdat het niet normaal is dat er binnen een uur alle druk weg is? Is er ergens een lekje ofzo? Buitenaf is geen olie te zien in ieder geval.

Alvast bedankt voor de hulp
 
als je geen lekkage aan de buitenkant ziet, kan het ook inwendige lekkage in de hoofdremcilinder zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja is hydrolisch idd, betreft een ktm 520 exc

Ik las op KTM talk dat het waarschijnlijk een rubbertje is ergens onderin bij de koppeling die lekt.
 
Heb ik ooit ook gehad met koppeling van ktm 125, was destijds een rubbering o ringetje kapot op het pompje wat op het blok zit (olie liep zo het blok in dus weg druk). Maar weet niet of dat bij een 520 hetzelfde is?
 
Heb ik ooit ook gehad met koppeling van ktm 125, was destijds een rubbering o ringetje kapot op het pompje wat op het blok zit (olie liep zo het blok in dus weg druk). Maar weet niet of dat bij een 520 hetzelfde is?

Ja precies dat bedoelde ik dus, ga die ff vervangen iig en dan ff olie bijvullen en kijken of ie weer werkt.

Bedankt voor de hulp
 
Dan krijg je dus ook remvloeistof in je blok?
 
Remvloeistof in je blok? Dat lijkt me een heerlijk idee! NOT!

Let op he, dat spul is geen olie. Het is speciale vloeistof. Als het een Magura ding is dan moet er zeker weer speciale minerale vloeistof in.

Check het maar eens goed. Misschien zit er gewoon lucht in, maar dat komt ook ergens vandaan.
 
Remvloeistof in je blok? Dat lijkt me een heerlijk idee! NOT!

Let op he, dat spul is geen olie. Het is speciale vloeistof. Als het een Magura ding is dan moet er zeker weer speciale minerale vloeistof in.

Check het maar eens goed. Misschien zit er gewoon lucht in, maar dat komt ook ergens vandaan.

Ja zit idd magura, mineral olie in. Weet ook niet hoe ze bij remvloeistof komen. Ik vervang dat rubbertje sowieso ff, is het geld niet, vul ik hem bij en dan kijk ik ff of ie op druk komt en blijft, anders ga ik ff opzoek naar een mogelijk lek in de slang o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan