Druk van remleiding weg

Bigglet

MF veteraan
28 feb 2009
1.255
14
Limburg
Zal maar meteen vermelden dat ik een leek ben op technisch gebied. However,

Ik ben een paar maanden geleden onderuit gegaan(schuiver) en sindsdien heeft mijn voorrem zich mank gedragen. Als ik de remhendel inknijp is de tegendruk op de hendel al miniscuul en kun je met je wijsvinger zonder enige moeite de hendel tot aan het stuur dichtknijpen. Dat was het probleem echter niet, de rem deed het vooralsnog gewoon goed.

Toch ben ik voor de motorvakantie maar even langs de garage gereden om dit te fixen, hier hebben ze hem ontlucht (dacht ik) en gechecked, alles bleek in orde toen ik hem terug kreeg, echter een weekje later was de rem alweer "slap" en nu een maand later is hij nog erger dan wat hij was. De remkracht is bijna compleet verdwenen en het is dus gevaarlijk om er mee te rijden. Ik vermoed dat er een lekje in de leiding ergens zit, alhoewel mijn remvloeistof niet verminderd is.

Wat is wijsheid? Ik gok op remleidingen compleet vervangen, en meteen stalen op laten zetten ipv rubberen. Kan het ook iets anders zijn?

Bvd,
Bigglet
 
Wijsheid, naar een goede dealer brengen vertellen wat het probleem is en hun alles laten controleren, met alleen remleidingen vervangen zal het probleem niet zijn opgelost denk ik
 
Wat Anon zegt, al vermoed ik wel dat het de leidingen zijn en het probleem daarmee opgelost zou moeten zijn. Dat er geen remvloeistof uit je res verdwijnt zegt niets, zelfs het meest miniscule lekje doet het hele remsysteem naar de klote terwijl je het met het oog nauwelijks zou waarnemen.
 
Kan me er niks bij voorstellen dat er iets mis is met de remschijven als na een week stilstaan de druk van de leidingen af is... Ook de remhendel komt goed en normaal terug.
 
Als je met 2-3x pompen wel druk op de leiding had gehad zou het kunnen dat de de schijf de blokken wat ver terug duwt. Als er naar meerdere keren pompen nog geen druk is dan ligt het waarschijnlijk aan de rempomp. Maar wat daar precies niet goed aan is lijkt me van achter de pc lastig te beoordelen.

Is na de schuiver de remhendel vervangen oid?
 
Terug
Bovenaan Onderaan