druk voorvork

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.831
594
weet iemand hoeveel druk er ongerveer qua lucht in de voorvork moet ???
 
heb jij soms luchtveering????
normaal zit er toch olie in????

Tuurlijk zit er normaal olie in je voorvork, alleen heb je ook nog luchtdruk in je voorvork zitten,... trouwens net bij de garage geweest, voorvork moet ongeveer 0,7 bar luchtdruk in....

Ps, ik zag dat je monteur was van beroep, is dat motor monteur ??? dan zou je het toch moeten weten ???
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk zit er normaal olie in je voorvork, alleen heb je ook nog luchtdruk in je voorvork zitten,... trouwens net bij de garage geweest, voorvork moet ongeveer 0,7 bar luchtdruk in....

Ps, ik zag dat je monteur was van beroep, is dat motor monteur ??? dan zou je het toch moeten weten ???

(inmiddels 'was')elektrische rolstoelen monteur
 
Op zaterdag 18 mei 2002 17:31 schreef Boefje het volgende:Tuurlijk zit er normaal olie in je voorvork, alleen heb je ook nog luchtdruk in je voorvork zitten,... trouwens net bij de garage geweest, voorvork moet ongeveer 0,7 bar luchtdruk in....

Ps, ik zag dat je monteur was van beroep, is dat motor monteur ??? dan zou je het toch moeten weten ???

Niet altijd...
Waar jij het over hebt heet; luchtondersteunde vork.
 
Idd hebben lang niet alle voorvorken extra lucht(druk) nodig, sterker nog, de meesten niet.

Me vriendin heeft een CBR400RR gehad, en die had die mogelijk ook, had ook een ventieltje bovenop de voorvork.

Nou werd mij vertelt, dat die druk absoluut laag gehouden moest worden, meende zelf minder dan 0,5 bar, maar durf dat niet meer te beloven.

Echter werd mij ook aangeraden maar helemaal geen druk in de voorvork te doen, dit ivm snelle lekkage van de voorvorkkeerringen. En dat die luchtdruk zeer weinig invloed heeft, en me vriendin heeft dus altijd zonder die luchtdruk heeft gereden zonder problemen.
 
als je iets wilt weten over voorvorken. lees dan is MOTO73 25apr-8mei 2002 blz31.
staat iets over lucht vermeld.

Hmm, zou ik best willen lezen, heb alleen geen moto73, is het mogelijk dat je een scan op het forum zet ???? Ben nu nl. wel nieuwsgierig of het nodig is of niet, en wat het nut er precies van is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan