drukstift koppeling bmw r100

Amsterdam77

Rookie
13 okt 2011
2
0
Hoi allemaal,
Ik heb de naaldlager van de koppeling aan gort gereden. Dat geeft een vreselijk slecht geluid kan ik je zeggen! Die is nu vervangen na de boel goed te hebben gereinigd. Nu hoorde ik dat wanneer je de drukzuiger van de koppeling eruit hebt, en ook de naaldlager, dat je dan de drukstift eruit kan trekken. Bij mij lukte dat niet. Klopt dat?

Ik hoor namelijk soms nog steeds een geluidje wat ik niet lekker vind klinken. Een schaafgeluidje. Ben dus bang dat er iets met de drukstift is. Maar voordat het blok uit elkaar moet zou ik toch eerst jullie kennis willen benutten. overigens draait de drukstif tijdens het lopen van de motor. Heb ik gecheckt toen de boel open lag.

Groet
 
dan zit je drukstift waarschijnlijk vastgevreten in je diafragma of vliegwiel..........

Bekijk ook even goed het kamertje in je versnellingsbakdeksel waar het koppelingsdruklager in draait. Als het lager eruit gelopen is is het bakdeksel daar vaak ook helemaal weg gesleten, dan moet je ook je bakdeksel vervangen.
 
Dat zou niet zo fraai zijn. Stel dat het zo is, wat kan de reden daarvan zijn?

Het bakdesel is nog onbeschadigd tot aan de "keering"? Dus als de drukzuiger en lager eruit zijn kan ik langs de drukstif tegen deze kering drukken. Als ik daarop tik dan zit er ietsjes beweging in. Weet niet of die beweging van voor naar achter is of naar de zijkant toe. Of het bakdesel ter plaatse van de keering wel ingesleten zou zijn heb ik geen idee van.
 
als het gruis van het stukgelopen lager tussen de drukzuiger en het wandje van je versnellingsbakdeksel komt kan het aluminium van je deksel aardig weggevreten worden. hierdoor wordt het oppervlak ruw en het gat ruimer en kan de zuiger gaan klemmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan