druppel lader??

romano01

MF'er
30 apr 2012
117
0
beste mensen

Ik heb pas een motor gekocht een kawa z750R 2012model. Omdat ik hem net gekocht heb en helaas genoeg nu het weer niet echt lekker is om te gaan rijden moet hij helaas genoeg nu al de garage in. Rond maart hoop ik dat het weer lekker is om te gaan rijden en daarom hier mijn vraag. Omdat de motor al die tijd stil staat wil ik eigelijk aan jullie vragen hoe jullie dat doen. Zetten jullie hem al die tijd op een lader of doen jullie hem op de lader net even voor dat julie weer gaan rijden. Wat is het besten???

En zoja welke lader adviseren jullie

Verder nog tips voor mij die jullie doen als jullie je motor in de winter stalling of garage zetten??
 
Druppelladen is voor het behoud van je accu,dus nooit leeg laten lopen en voor het seizoen weer "opwekken"
Verder gewoon lekker schoon maken,droog wegzetten(evt.onder stofhoes) en niets meer aan doen.
 
Vandaag het kerkhof ook maar weer een keer opgeladen.
Heb drie verschillende laders. :+

DSC_0933.jpg


Conrad, Optimate, Motobatt..

DSC_0935.jpg


Een goedkope Conrad, die laadt denk ik tot zo'n 90% bij.
Het voordeel is dat oudere accu's niet constant doorgeladen worden.
De overal geprezen Optimate wil nog wel eens niet afslaan als de accu slechter wordt.
Al een paar keer een sterk borrelende accu gehad terwijl het laadproces al 24 uur bezig was.

En heb een aparte lader voor de racer, lithium ion accu's vereisen een ander laadproces.

Ctek zou ik wellicht als volgende lader kiezen voor lood/gelaccu's.

Maar een willekeurig goedkope lader zal het werk ook gewoon doen.
Gewoon bij stilstand een vaste datum in de maand even opladen. :)
 
Laatst bewerkt:
Liefst beide kanten opbokken, anders bij 1 of 2 wielen af en toe verzetten.. anders krijg je 'platte' stukken in de band,, denk aan ballon die je op tafel drukt..

Tank vullen, waar benzine zit komt geen roest.

Busje benzine 'bewaarder', benzine is duur goedje, maar smerig..

Stofhoes erover en wachten...


(je kan ook gewoon door rijden,,,, doe ik ook....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan