Druppel lader

Poek

MF'er
27 feb 2005
58
0
Nunspeet
Ik ben woensdag mijn nieuwe en eerste motor opgehaald. Ik heb ook een optimate druppellader erbij gekocht. Maar wanneer gebruik je een druppellader nou precies?

In de winter weet ik, maar zoals nu je rijdt 2 dagen in de week en per dag 100 km. Is het dan ook nodig om hem aan de lader te zetten?

Ik ben hier erg benieuwd naar. Ik heb geen andere topics kunnen vinden over dit onderwerp, behalve 1 uit 2002, maar die geeft hier geen antwoord op!

Alvast bedankt!!
 
Mijn motor staat alleen aan de druppellader als ik er echt langere tijd niet op rijd (zoals nu het geval was met die kl*te sneeuw). Ik heb 2 maanden niet gereden, maar morgen gaat het gebeuren.
Motor is nog vrij nieuw (2002). Misschien moet je bij oudere motoren je motor eerder aan 'het infuus' zetten.


CAT
 
Die Optimate heb je voorlopig niet nodig. Alleen als er wat aan de hand is waardoor je enige weken niet kan rijden.
Een week of 3 á 4 kan je hem gewoon zonder lader laten staan.
Maar zo'n ding is altijd handig om te hebben.
 
Heb je een alarm op je nieuwe motor zitten?
Zo ja, wees er dan bewust van dat vrijwel elk alarm altijd stroom opneemt (ook als het uit staat. Weinig, maat toch... en 24u per dag).
Zo nee, dan hoef je je niet druk te maken als de motor eens 'n paar weken stil staat.

De Opti is een lader die je ongestraft elk moment kunt aansluiten en ook ongestraft aangesloten kunt laten zitten. Voor overladen van de accu met een Opti hoef je niet bang te zijn. Mijn accu (nu 10 jaar) hangt er continu sinds oktober vorig jaar aan.

Hou gewoon één ding in gedachten: een accu sloop je voornamelijk door 'm te laten (zelf)ontladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan