druppelaar @ Honda Rebel 450cc

Mojo Jojo

Rookie
8 jul 2002
4
0
MASTERDAM
Goeie dag :P ,
wij hebben hier een Honda Rebel 450 in de schuur staan, hij blijft er een tijdje in staan, om de hoeveel dagen moet ik de motor even opstarten?
En we hebben ook nog zo een druppelaar, ik stopte de druppelaar er vanmorgen in en ik zag dat hij onder de limit stond, dus ff erin gedaan, smiddags keek ik weer en hij stond op groen :) dus ik start de motor. De motor ging aan maar zwakjes, ik liet em 30 sec aanstaan en ik doe ff een beetje gas erbij en toen sloeg de motor af........ waaraan ligt dit? te lang uitgestaan? kad em 4 dagen geleden nog opgestart.... . Ik doe de druppelaar er weer in en ik zag dat de meter onder de limiet (alweer stond). Ik laat de druppelaar er nu vannacht in zitten en srart de motor morgen ochtend weer op. Owja de knopjes laten dit zien> groen (neutraal) en rood (oil), als ik nix doe en sleutel in contact branden de groene en rode lampje, als ik de motor probeer op te starten dan gaat het rode (van oil) weg.

Mijn vraagjes, om de hoeveel dagen de motor opstarten? De druppelaar er altijd in laten zitten?
 
lang stil gestaan dus je carburateurs zitten vol met bezinksel

je lader er altijd aan houden

en volgende keer zgn winterklaar maken en als je wilt gaan rijden rijklaar maken

en tussentijds starten is nergens voor nodig, zelfs slecht
je smering komt niet goed op gang dus op een gegeven moment loopt alles droog bovenin je kop en heb je veel schade
 
dan is de kans stukken groter
zwakke accu zal starten echt niet bevorderen
en die druppellader er altijd aan laten hangen als je langere tijd niet rijd
 
geen gas geven tijdens starten, anders wil ie gewoon niet
choke er iets op en van het gas afblijven


en als je em verzuipt
gas helemaal open en dan starten, en dan langzaam het gas dicht draaien tijdens het starten
als ie aan slaat ff aan gaan houden en niet al te hoog in toeren, gas los dan valt ie weer uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan