druppellader trekt accu leeg

20 jan 2013
6
0
Van de week mijn R110R via de 12V-plug aan een Ring druppellader gehangen. De controlelampjes gaven aan dat de accu vol was. Heb hem op 4 Amp gezet. Aan het einde van de dag was de accu leeg en dat is hij nu nog steeds. Dat zal toch niet de bedoeling zijn? Wat kan ik verkeerd hebben gedaan?
 
~[/quote]
Han-de-motorman schreef op 20 januari 2013 @ 13:37:
Van de week mijn R110R via de 12V-plug aan een Ring druppellader gehangen.

De controlelampjes gaven aan dat de accu vol was.


Heb hem op 4 Amp gezet.


.....





Waarom
~
Is dit wel eens een druppellader?

Ik heb nooit wat aan mijn druppelladers kunnen verstellen.
Mijn vader heeft wel een oude lader, daar kan dit wel.
 
Dank voor alle reacties. Mijn lader is een intelligente lader die eerst de accu snel volpompt en dan in de druppelstand schiet. De verwarring is ontstaan uit de ledlampjes die aan lijken te geven dat de accu vol of leeg is. Bij nadere bestudering van de zeer summiere handleiding blijkt dat het lege-accu-ledje duidt op dat de accu juist volledig is opgeladen (en de lader dus in druppelstand staat).
Dus de accu is ok, de + en - zijn correct aangesloten en de lader doet perfect zijn werk. Jammer dat het er allemaal zo onduidelijk uit ziet.
 
Dank voor alle reacties. Mijn lader is een intelligente lader die eerst de accu snel volpompt en dan in de druppelstand schiet. De verwarring is ontstaan uit de ledlampjes die aan lijken te geven dat de accu vol of leeg is. Bij nadere bestudering van de zeer summiere handleiding blijkt dat het lege-accu-ledje duidt op dat de accu juist volledig is opgeladen (en de lader dus in druppelstand staat).
Dus de accu is ok, de + en - zijn correct aangesloten en de lader doet perfect zijn werk. Jammer dat het er allemaal zo onduidelijk uit ziet.

Oh.

Nou, dan is er dus niks aan de hand, toch :?
 
nu we het toch over een oplader hebben druppelaar,voor het behoud van de accu werd mij vertelt motorzaak,dat het beter is 2 weken aan de lader 3 dagen er af...wie doet dit..

grt m

Een druppelaar is om er aan te laten hangen.

Die zorgt zelf voor laden en niet laden op de juiste momenten.

Het principe van een druppellader wordt niet overal gesnapt, zodat het wordt gebruikt als een 'ouderwetse' lader.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu we het toch over een oplader hebben druppelaar,voor het behoud van de accu werd mij vertelt motorzaak,dat het beter is 2 weken aan de lader 3 dagen er af...wie doet dit..

grt m

ik niet,deed ik vroeger ook niet en nooit problemen gehad.
tegenwoordig meet ik af en toe het voltage van de accu en als ie gezakt is nnaar zo'n 12,5 volt hang ik de druppellader er een paar dagen+nachten aan.
 
hoi heb vorig jaar de druppelaar er ook gewoon aan gehad tot het voorjaar,heb verder geen problemen gehad,alleen de eerste keer met starten kwam die er niet lekker door,effe gas vast gehouden tot de sjook er op kwam..

volgens de meeste gebruiksaanwijzingen moet dat ook zo,
die van mij begint pas weer met laden als de accuspanning onder de 12,35 volt komt.
ik vind zelf dat ik hem er dan net zo goed af kan halen.
het duurt waarschijnlijk 2/3 maanden voor een goede accu van 12.8 naar 12.3 volt zakt.
 
De Kawa GT550, mijn vorige motor, heeft een jaar lang buiten onder een zeil aan de Optima III gehangen. Wel regelmatig het accuzuurniveau gecontroleerd en bijgevuld. Dit omdat er het nodige verfwerk aan gebeuren moest voordat hij aan een collega verkocht zou worden. Hij heeft wel al die tijd met afgetapte vlotterkamers en een volle tank gestaan. Bij de proefrit was het starten en wegrijden en bij mijn weten heeft de accu het nog lang volgehouden.

Dus een accu continue aan de druppellader moet kunnen.
 
De Kawa GT550, mijn vorige motor, heeft een jaar lang buiten onder een zeil aan de Optima III gehangen. Wel regelmatig het accuzuurniveau gecontroleerd en bijgevuld. Dit omdat er het nodige verfwerk aan gebeuren moest voordat hij aan een collega verkocht zou worden. Hij heeft wel al die tijd met afgetapte vlotterkamers en een volle tank gestaan. Bij de proefrit was het starten en wegrijden en bij mijn weten heeft de accu het nog lang volgehouden.

Dus een accu continue aan de druppellader moet kunnen.

Heb je veel moeten bijvullen om die accu op peil te houden? Ik heb ook een optimate 3 maar die laat ik er niet meer aan hangen. Na een paar dagen kookt mijn accu. Is niet exemplarisch, al mijn accu's gaan koken aan de optimate 3.
Ik heb nog een paar van die lidl dingen van 7,95, die laat ik er wel dagen achtereen aan hangen. Daar gaan ze niet van koken.

Heb vorige week een paar van die optimate-achtige dingen van de lidl gekocht, nog niet uitgeprobeerd.
 
Heb je veel moeten bijvullen om die accu op peil te houden? Ik heb ook een optimate 3 maar die laat ik er niet meer aan hangen. Na een paar dagen kookt mijn accu. Is niet exemplarisch, al mijn accu's gaan koken aan de optimate 3.
Ik heb dat inderdaad ook gemerkt. Zou toch niet mogen..

Heb wel het idee dat andere laders niet op 100% komen.. (ik heb er vier :+ )
Maar als de accu het niet trekt dan duwt de Optimate ze over de rand lijkt het wel. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan