Druppellader

Motardine

Rookie
30 dec 2021
19
35
Hoihoi,

Hebben jullie tips voor een goeie druppellader?
Ik vindt het zelf lastig om de juiste te kiezen. Heb al wel rond gezocht op het forum maar kom er niet helemaal uit vandaar dat ik een nieuw onderwerp start.
Ik heb nu een Honda CBF600SA :)
 
Paar weken geleden deze gekocht voor 22€ bij Amazon. Maar kost nu door inflatie? 55€ 8)7
mischien ergens anders voor goedkoper te krijgen?


(Korte termijn review)
werkt super, klein en handig direct op de stopcontact aan te sluiten met 3m snoer geschikt voor verschillende soorten 6v & 12v accus (gel/lood/li-ion etc). En aan de hand van het led lampje met verschillende pulsen en kleuren is dan te herkennen wat ie precies aan het doen is. Staat nu 24/7 sinds Augustus de accu van mn Street Triple te monitoren. Heb een keer of 2 de accu leeg gestart (schakelaar brandstof pomp vergeten aan te sluiten) 8)7
druppellader heeft deze toen in enkele uurtjes weer volledig hersteld (2x dus)
PS niet geschikt voor zeer grote 12v accus (want is maar 1A lader) tenzij je een paar dagen geduld hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoihoi,

Hebben jullie tips voor een goeie druppellader?
Ik vindt het zelf lastig om de juiste te kiezen. Heb al wel rond gezocht op het forum maar kom er niet helemaal uit vandaar dat ik een nieuw onderwerp start.
Ik heb nu een Honda CBF600SA :)
Vraag er effe een in het weggeef topic

Ik weet trouwens niet of er motortypespecifieke laders zijn, het is wel fantastisch dat je het er op eigen initiatief bij vermeld.




EDIT: Oh kut, je kan nog niet in Off Topic.
 
Heb ook goede ervaringen met de garantie van Ctek, dus ik zou daar persoonlijk zo weer een lader van kopen.

Ook na jaren gebruikt te hebben ging het programma keuze knopje defect en kreeg ik een nieuwe toegestuurd.

Koop dan niet perse de 0.8 maar eerder de 5.0, daar kan je net even meer mee. Ook auto's en zogenaamde "recondition" tegen sulfaatopbouw.
 
Laatst bewerkt:
ctek 0.8 nu im angebot bij Louis 39,99
5.0 kan meer ja, maar heb je het nodig? ik niet in de 15 jaar. + het feit dat er een knopje opzit. Dit drukknopje ging bij de goeiekope dunlop/lidl lader kapot, maar misschien start de 5.0 wel op in de juiste laadmodus en hoef je het knopje niet of nauwelijks te gebruiken....
 
De 5.0 start inderdaad op in de vorige gebruikte stand.

Het prijsverschil was destijds niet heel groot en recondition gebruik ik best vaak maar dat zal doorgaans wel wat minder zijn (1x per jaar).

Het voordeel is dat je er ook grotere accu's mee kan laden en dan ben je met 1x aanschaffen klaar. De auto hangt er ook regelmatig aan
 
Ik ook, maar als er 1 ergens stuk gaat zijn het waardeloze dingen
Als ik er 2 gehad heb die beide kapot zijn gegaan binnen een paar jaar en van de c-tek geen één trek ik wel mijn conclusie ja.... waardeloos. Maar anderen zullen er wellicht dolgelukkig mee zijn of zich zelfs afvragen waarom je zo'n ding nodig hebt...
 
Goede keuze waar negen spijt van zult hebben…

32768B50-463E-46AF-88DD-216219C06A9C.jpeg
 
Misschien niet echt in de lijn van de topic-titel, maar toch; ik heb een Aprilia Shiver 750 waar ik een druppellader aan wil hangen, maar ik krijg het zadel er niet af, dwz; de sleutel niet gedraaid. Voorheen was dat geen enkel probleem. Met wonder en geweld durf ik er niet op, ook lijkt me dat niet de oplossing. Heeft iemand goed advies?
 
Misschien niet echt in de lijn van de topic-titel, maar toch; ik heb een Aprilia Shiver 750 waar ik een druppellader aan wil hangen, maar ik krijg het zadel er niet af, dwz; de sleutel niet gedraaid. Voorheen was dat geen enkel probleem. Met wonder en geweld durf ik er niet op, ook lijkt me dat niet de oplossing. Heeft iemand goed advies?
Wat op het zadel drukken of naar voren/achter drukken terwijl je de sleutel probeert te draaien wil soms helpen…
 
Terug
Bovenaan Onderaan