• Beste Bezoeker,

    MF heeft een update gehad. Kijk hier voor meer informatie.

Drysdale 1000cc V8...

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
0
www.kika.nl


Is dit wat :? of is dit wat :?

But the 1000cc V8 is more than just a bored and stroked version of the 750cc bike. It has loads of updated performance increasing parts.

Instead of the Yamaha FZR400 cylinder heads that Drysdale used on the 750cc bike, YZF600 heads sit on the specially-made cylinders. The bore has been increased from 56 to 62mm and the stroke upped 2.3mm to 41.3mm.

The carbs have been dumped and replaced with a MoTec programmable fuel injection system, helping raise the power to 140bhp at the rear wheel with the engine happy to rev to an impressive 19,000rpm.

The gearbox is from an R6 with an uprated clutch containing parts from an FZR1000. The clutch plates are standard R6.
 

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
0
45
Assen
Vind het niks. Ziet er niet echt bijzonder uit. Specs ff doorgelezen, maar kon wel chinees zijn. Snap er de ballen van. Toch maar ff een \"Motortechniek voor Dummies\" halen van de week ;)
 

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
3.993
6
43
Lunteren
Drysdale is ook bezig met een v8 blok voor de nieuwe 4takt regels in de gp\'s dat ding is wel lekkker :9~ Als ze daar nu eens een straat-versie van bouwden.

Bijlage: drysdalev8.jpg
 
Laatst bewerkt:

JT

MF'er
14 jun 2001
45
0
Tering....v8 :9~ Er is ook een motor met een v12, lang geleden ergens gelezen, meen in de Panorama, belgische fabrikant meen ik.