DRZ400SM VS KTM 500/525/530

met de drz400 houd je iig een boel ( voor een student ) geld in de zak dat je anders aan onderhoud kwijt bent voor de ktm's die je op noemt. alleen de ktm's hebben veel meer power. maar als je een brommer gewent bent dan is de drz400 mooi om mee te beginnen.

voor de rest zijn de motoren die je op noemt allemaal goed.
 
Ja de drz400 trok me inderdaad aan door het weinige onderhoud wat er aan moet gebeuren.
Wat moet er bij zo'n ktm allemaal gebeuren?
 
Zelfde als bij de Suzuki, alleen "wat" vaker. Bv oliewissel om de 10-15 uur/, oliefilter om de 20 -30 uur. 10uur betekend ongeveer 500km.

Als student zou ik het ook bij de DRZ laten of je moet een goede bijbaan/"sponsor" hebben
 
Bedankt voor jullie reacties. Het wordt dus een drz400 😀

Goede keuze!
Ik rij nu zelf ook (weer) een drz van 2009, na dat ik wad overgestapt naar een gas gas 450 van 2006.
Had daar veel problemen mee en miste de vertrouwde drz.
Heb drie weken geleden op het circuit gereden in Lelystad en met de drz doe je ( als je een beetje kan rijden) niet onder voor de zwaardere mannen....... :] :P
Doe het onderhoud ook altijd zelf en is super simpel ( staat ook genoeg op YouTube)
 
@gassen nee maar wil graag van te voren weten wat ik wil.

@gixxerchris ja onderhoud moet me zelf wel lukken inderdaad.
 
Kan je met een drz wel gewoon stukken op de snel weg? Rond de 30 km ongeveer?
 
vind die niet fijn denk ik, als je 100/110 rijd misschien. maar ik heb zelf geen drz gehad dus.

dan kun je beter een ktm 625 / 640 / 660 lc4 halen. zijn ook onderhoudsarm.
 
Kan je met een drz wel gewoon stukken op de snel weg? Rond de 30 km ongeveer?
Ligt eraan hoe hard je wil rijden en hoe je tanwielverhoudingen zijn. Ik zit met de KLX250 ook vaak zat op de snelweg tempo 90-100 is prima te doen. DRZ kan dit nog vele malen makkelijker.
Met de KLX250; boven de 120km/u (gas volledig open) betekend rode uitlaatbocht. Mooi bij nachtelijke ritten. :+
Zal de DRZ minder snel hebben.
 
Ik ben zelf ook student en rijdt een KTM 525 sm, prima te doen. Vooral als je niet ieder weekend je stufi er doorheen jaagt in het cafe :D


Met een DRZ kun je de zwaardere makkelijk bijhouden hoor. Goede banden + remmen is het belangrijks op een SM. Als ik hard rechtdoor wil gaan kocht ik wel een andere motor :D


Kijk ook altijd naar wat je lekker vindt rijden. Ik had hiervoor een CRF450 en dat vond ik echt een klote ding vergeleken met de 525. (terwijl een vriend van me die CRF450 weer velen malen fijner vindt rijden dan mijn 525).
 
Kan je met een drz wel gewoon stukken op de snel weg? Rond de 30 km ongeveer?

Das makkelijk te doen met een drz. Mijn eerste drz gekocht in Venlo en daarmee over de snelweg170 km mee terug gereden. Deze die ik nu heb heb ik in Amsterdam gekocht......50 k. Hier vandaan, en geen centje pijn bij een snelheid van 120/140km/u
 
Ik heb jaren gereden op een SRAD 750 injectie. Dat ding ging heel hard. Vorige eigenaar had 1 en ander aangepast dat die nog meer PK had ofzo. Enfin ik heb deze dus verkocht ivm koophuis, opknappen, geen tijd meer (misschien ken je het wel). vorig jaar weer budget voor een mooie motor en ook zoeken, het moest een supermoto worden. Uiteindelijk toch ook voor een drz400sm gegaan (ik heb gewoon A rijbewijs waarmee ik alles mag rijden). Dat ding is oersterk, verschrikkelijk wendbaar. Rij er nu een dik jaar mee, en tot vandaag echt geen spijt. Snelweg is best te doen, maar ik rij niet harder dan 120/125 soms een uitschieter naar 150 maar dat rijdt niet meer leuk. Dijkjes en binnendoor is fantastisch en gaat niet vervelen. Tip: wel even een andere uitlaat erop, geeft meer fun ;)
 
Bedankt voor je reactie, andere uitlaat komt er wel onder. Vind de originele nogal lomp. Over de snelweg is sowieso niet met regelmaat, maar het zal vast wel eens voorkomen.
 
Ben je niet veel kwijt aan onderhoud etc? Vooral zuigers Enzo?

De grootste kosten zijn olie verversen en af en toe schade. Laatst m'n ketting stuk gereden, weer 100 euro armer..
En de banden gaan ook niet heel lang mee... :D


Verder geen moment spijt van de motor, de kosten zijn het dubbel en dwars waard!! :D


Hoeveel km denk je ongeveer per jaar te maken met de motor? Dan kun je zelf een inschatting maken van de kosten die je ongeveer kwijt bent.
 
Eigenlijk alleen in het weekend stukken rijden voor de fun, en in de vakantie met mooi weer natuurlijk of als ik vroeg klaar ben met school/werk erna even een stukje sturen.

Niet gek veel dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan