DTC (@Diaantjes Toerrit Club) voorheen DTR (@Diaantjes Toerclub Rit)

Ik kwam er eergisteren achter dat ik zelfs een E4 keur op mijn ongemodificeerde uitlaat heb dus de grens over hoef ik ook niet meer terughoudend voor te zijn (behoudens de Covid perikelen natuurlijk). Niet dat de pijp volgens mijn eigen ruwe hobbybob meting onder de toegestane 93 dB (stationair) blijft en er 2 dB overheen gaat maar dat mag de pret niet drukken.
 
Mijn beide motoren hebben een 'net' uitlaat-geluid.
In de veel km's buitenland die ik inmiddels onder de wielen heb, nog nooit een polizia, gendarme, Polizei of wat dan ook gezien.

Je HOEFT helemaal niet bang te zien in het buitenland.
Als je er geen blèr-pijp onder hebt, heeft de agent helemaal geen reden om de E4-keur te gaan zoeken.
 
Mwoa, zo'n Sportster is niet een toonbeeld van een stille motor, ze worden in 2021 niet eens meer verkocht in EU vanwege milieu eisen. Blèr-pijp zeker niet, maar een chagerijnige Bromsnor denkt daar misschien anders over.
 
Mijn beide motoren hebben een 'net' uitlaat-geluid.
In de veel km's buitenland die ik inmiddels onder de wielen heb, nog nooit een polizia, gendarme, Polizei of wat dan ook gezien.

Je HOEFT helemaal niet bang te zien in het buitenland.
Als je er geen blèr-pijp onder hebt, heeft de agent helemaal geen reden om de E4-keur te gaan zoeken.
Nee, Mean-Machine! Zodra je je dB-killer eruit hebt gehaald (en thuis hebt liggen) en je krijgt een controle. Dan krijg je een boete (hoef je niet bang voor te zijn). Zodra je je dB-killer erin kunt doen kun je mazzel hebben en wellicht verder rijden. Maar anders krijg je onverbiddelijk een souvenir.
 
Eigenlijk verdien je gewoon een prent, altijd als je de dB-killer eruit hebt.
Al helemaal als je dan bij controle meldt, dat je 'm wel bij je hebt.
Dat betekent dat je best wel weet dat 't niet mag, maar toch graag onnodige herrie maakt.

Maar al te vaak komen herrieschoppers 'er mee weg'.
Mensen in de buurt en bewoners langs de dijk hebben er steeds meer last van.
Goed handhaven dat wil niet lukken, waardoor er steeds meer (leuke) wegen worden afgesloten voor de motor.
Dan maakt 't niet uit of jouw motor wel stil is, zelfs rijdend op een electro-bike ben je dan niet meer welkom! :X

Ja, mijn Blackbird heeft uitneembare dB-killers.
Uitneembaar is voor mijn niet van toepassing, want ze zitten er gewoon altijd in.
 
Hoi allemaal!
Ik heb een tijdje geleden al gemeld dat ik graag eens mee zou willen, ik moest alleen eerst 'even' een rijbewijs + motor halen.

Nu is dit gelukkig beide afgelopen week gelukt, en hebben jullie niet op mij gewacht met de DTR Limburg (Er werd in maart of april geloof ik al gezegd dat men wel wilde wachten tot ik mee kon doen:')) Maar nu ben ik er wel helemaal klaar voor, en het lijkt me leuk met andere ex-lessers te rijden!
 
Hoi allemaal!
Ik heb een tijdje geleden al gemeld dat ik graag eens mee zou willen, ik moest alleen eerst 'even' een rijbewijs + motor halen.

Nu is dit gelukkig beide afgelopen week gelukt, en hebben jullie niet op mij gewacht met de DTR Limburg (Er werd in maart of april geloof ik al gezegd dat men wel wilde wachten tot ik mee kon doen:')) Maar nu ben ik er wel helemaal klaar voor, en het lijkt me leuk met andere ex-lessers te rijden!
*O* :t
 
Hoi allemaal!
Ik heb een tijdje geleden al gemeld dat ik graag eens mee zou willen, ik moest alleen eerst 'even' een rijbewijs + motor halen.

Nu is dit gelukkig beide afgelopen week gelukt, en hebben jullie niet op mij gewacht met de DTR Limburg (Er werd in maart of april geloof ik al gezegd dat men wel wilde wachten tot ik mee kon doen:')) Maar nu ben ik er wel helemaal klaar voor, en het lijkt me leuk met andere ex-lessers te rijden!
Gefeliciteeeeeeerd !!!!
Ik ben persoonlijk altijd wel in voor ritjes alleen ik laat de routes altijd aan andere over 😇
Je kan natuurlijk ook zelf een topic openen en iets organiseren! Geheid dat je wel een clubje mensen bij elkaar krijgt, zo is dit ook begonnen 😁
 
Gefeliciteeeeeeerd !!!!
Ik ben persoonlijk altijd wel in voor ritjes alleen ik laat de routes altijd aan andere over 😇
Je kan natuurlijk ook zelf een topic openen en iets organiseren! Geheid dat je wel een clubje mensen bij elkaar krijgt, zo is dit ook begonnen 😁
Heb jij nog niet weer iets op het programma staan?
 
Heb jij nog niet weer iets op het programma staan?
Nee eigenlijk niet haha.. maaaarrrrr ik heb nu wel een lader voor mn telefoon, moet nog op de motor gemaakt worden maar dan kan ik mijn telefoon opladen tijdens het rijden en wel optimaal gebruik maken van de routeapp op mijn telefoon...
Gister met papa en bonusmama wezen rijden en na ongeveer 3/4 uur was mn telefoon gewoon leeg door de route app.... dat probleem is dus bijna voorbij 😊😊
 
Hoi allemaal!
Ik heb een tijdje geleden al gemeld dat ik graag eens mee zou willen, ik moest alleen eerst 'even' een rijbewijs + motor halen.

Nu is dit gelukkig beide afgelopen week gelukt, en hebben jullie niet op mij gewacht met de DTR Limburg (Er werd in maart of april geloof ik al gezegd dat men wel wilde wachten tot ik mee kon doen:')) Maar nu ben ik er wel helemaal klaar voor, en het lijkt me leuk met andere ex-lessers te rijden!
Gefeliciteerd
Ik zal eens kijken of ik in de vakantie nog eens een ritje organiseer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan