DTR goes Limburg

Zijn allemaal dorpjes daar in de omgeving. Dit is een marktplein, met schaduw. En ik heb grote koffers. Dus ik zal water en koffie meenemen *D
Weet niet hoe de route exact loopt... maar.... even kijkend naar de doorgaande weg door Obbicht....

Ten noorden:
Cafe met open terras (volgens facebook): Raadhuisstraat 10, 6127 BL Grevenbicht
Parkeren is misschien wat uitdagend.

Ten zuiden:
Cafe met open terras, Bergerstraat 51, 6129 LE Urmond

-Edit:
ik ga eens naar het voorlopige GPXje kijken
Noord ligt op route, zuid is een klein beetje "om"

Afhankelijk van tijdstip: zijstraat van de route:
Ijssalon te Bovenstraat 24, 6141 CD Limbricht

-Edit 2:
Opmerking TBHV de GPX.
Zo te zien heb je punten gezet/gesleept op tomtom mydrive?
Die importeren niet lekker in Garmin heb ik begrepen.... een ietwat universeler GPX is te maken door er tussenstops van te maken...
Maar op mydrive zit je dan wel gelimiteerd aan een stop of 26 (uit mijn hoofd....) en moet je meerdere delen maken....
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant: terrasje nodigt wel uit tot lang blijven hangen wat ik op dat tijdstip nog niet wil. Gewoon een stop om de benen te strekken en wat te drinken heeft mij voorkeur na ongeveer 50 km. 10 à 15 minuten van de motor af. En Obbicht is dan een mooi plekje. *D
 
Aan de andere kant: terrasje nodigt wel uit tot lang blijven hangen wat ik op dat tijdstip nog niet wil. Gewoon een stop om de benen te strekken en wat te drinken heeft mij voorkeur na ongeveer 50 km. 10 à 15 minuten van de motor af. En Obbicht is dan een mooi plekje. *D
En nog n peuk..
😇😉
 
Lijkt me leuk weer een tochtje te doen.
Ik heb in het verleden veel " obt's " gereden.
De 19e kan ik, de 26 helaas niet.
Ik zal kijken of mijn dochter ook op haar fiets stapt de 19e. :W :W :W
 
Dat gaat het voor mij dan niet worden, na de rit even op adem komen en over de rit kletsen in Roermond en dan naar huis richting het zuiden.....
Op adem komen, hoop dat je het cynisch bedoeld _O-
Of ben je al zo oud, dat die paar kilometertjes je de adem ontnemen...
 
Op adem komen, hoop dat je het cynisch bedoeld _O-
Of ben je al zo oud, dat die paar kilometertjes je de adem ontnemen...
_O- nee het was figuurlijk bedoeld :]
Het is maar wat je oud noemt, ik heb momenten dat ik mijzelf weer 18 voel, maar die momenten worden steeds schaarser en duren steeds korter...... :Y
 
Vanuit Nimwegen is dit ook goed aan te rijden. Lijkt me leuk om eens een tourtje door midden en zuid Limburg te maken.

Heb voor mijn werk een maand of 6 in Heerlen gewerkt. Als het dan druk was op de A73 en de A2 reed ik vanaf Roermond ook wel eens binnendoor. Ik moet zeggen dat het op het laatste stuk (dus Zuid-Limburg) niet echt leuk rijden was. Leek wel of de bebouwde kom in een stuk doorliep. Van rotonde naar rotonde en dan weer van verkeerslicht naar verkeerslicht.
 
De route is 170 km. Volgens TomTom doen we hier 3 uur en 46 minuten over. Ik ga de route nog eens narijden en kijken dat we na 50 à 60 km een stop hebben. En dan rond de middag ergens iets kunnen eten.
Terugkomst bij de KFC zal ergens rond 15:00 zijn.

@jbazelmans is de route met de klok mee of tegen de klok in?
Dan kan ik de GPX aanpassen voor mij met "harde waypoints" ipv soft-waypoints.

(soft-waypoints wil mijn TomTom nog wel eens "negeren" en dan is het van KFC naar KFC.... dus route compleet....)
 
Route is met de klok mee. Eerst naar het zuiden aan de oost-kant van de maas. Nieuwe stops: Eerste zal in Grevenbicht zijn op de markt (50 à 60 km). Er zijn daar verschillende eet- en drinkgelegenheden voor de liefhebbers. Ik heb alleen geen idee of ze dan geopend zijn. Kan het nu ook wel controleren, maar gezien de omstandigheden kan dat in juni zomaar anders zijn (positief of negatief)
Tweede stop probeer ik te regelen dat we bij Arno's Burgers in Baexem terecht kunnen. (Dit is op ongeveer 110 km in de route)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond nog "even" het laatste deel van de route gereden en een paar kleine aanpassingen gemaakt in de route. De voorlopige route staat in de begin post
 
Ik zit net even te kijken naar de route. In MyDrive wordt ie gewoon weergegeven zoals bedoeld, maar als ik de gpx importeer in MyRouteapp dan zie ik dat het af en toe wat fout gaat. Vooral in Maasbracht wordt er dan een rare kronkel toegevoegd.
Dus het kan zo maar zijn dat wanneer je andere navigatiesysteem hebt dan TomTom de route iets anders weergegeven wordt zoals bedoeld

Voorbeeld Maasbracht tomTom
1621357677762.png


MyRouteApp
1621357714420.png
 
Ik zit net even te kijken naar de route. In MyDrive wordt ie gewoon weergegeven zoals bedoeld, maar als ik de gpx importeer in MyRouteapp dan zie ik dat het af en toe wat fout gaat. Vooral in Maasbracht wordt er dan een rare kronkel toegevoegd.
Dus het kan zo maar zijn dat wanneer je andere navigatiesysteem hebt dan TomTom de route iets anders weergegeven wordt zoals bedoeld

Dat puntje net onder de snelweg verslepen naar de oprit, dat zal wellicht iets schelen....
De truc om GPX-jes te maken die door (bijna) ieder programma correct geopend word is:
1) "tussenstops" gebruiken ipv "soft-waypoints"... dus een tussenstop ipv de route "te verslepen"
2) de punten plaats je net na een (gemaakte) afslag
3) hou de instellingen op "snelste route"

Met die 3 punten krijg je de meest 'universele' GPX die door de meeste programma's hetzelfde ingeladen worden.
Bij "lange stukken" gebruik ik soms 4 of meer tussenstops... 1 net aan het begin van een sectie, 1 aan het einde (net na het nemen van een afslag)
en dan 2 verdeeld over 't stuk op de route daar waar ik denk dat algoritmes een andere route zouden kunnen prefereren.
 
Het vreemde is ook nog eens dat ik de route in MyRouteapp heb gemaakt, vervolgens geïmporteerd in TomTom, daar de wijzigingen die TomTom zelf maakte weer verbeterd heb en daarna weer geïmporteerd in MyRouteApp _O-

Misschien toch nog eens opnieuw maken in MyRouteApp
 
Het vreemde is ook nog eens dat ik de route in MyRouteapp heb gemaakt, vervolgens geïmporteerd in TomTom, daar de wijzigingen die TomTom zelf maakte weer verbeterd heb en daarna weer geïmporteerd in MyRouteApp _O-

Misschien toch nog eens opnieuw maken in MyRouteApp
@jbazelmans
Hier de route in 3 delen opgesneden....
O en "weer aan elkaar genaaid" (text-editor, GPX file openen, na de 1e deel, het eerste punt overslaan en rest overkopieren)

Wellicht als je mijn versie inlaad in MyRouteApp dat de route weer is zoals je voorzien had ;)

GPX viewer

GPX viewer

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • 00_DTR_Goes_Limburg_Part_1.gpx
    55,8 KB · Weergaven: 13
  • 00_DTR_Goes_Limburg_Part_2.gpx
    71,9 KB · Weergaven: 8
  • 00_DTR_Goes_Limburg_Part_3.gpx
    63,6 KB · Weergaven: 9
  • 00 DTR_goes_Limburg.gpx
    194,3 KB · Weergaven: 9
Die doet het zowel in Mydrive als in MyRouteapp goed.
Maar de route is voorlopig. Ik zag net ook nog een stukje wat ik gisteren gereden had dat ik moet wijzigen. Maar tegen de tijd dat het zover is zal ik de definitieve route plaatsen. De versie die nu in de openingspost staat daar is dat laatste stukje ook gewijzigd
 
Ik heb hetzelfde probleem!
Vorige week kon ik nog wel de route zien op de viewer. Nu ook ineens probleem net als bij @Kizmiaz

Eerst dacht ik dat 't mss probleem bij mij was. Maar ik krijg wel de 'gewone GPX' bij mij in Basecamp.
Dan is er een probleem op de site? Werk voor de moderator? Of er is iets fout gegaan bij @Okami_Xci ?
 
Ik heb hetzelfde probleem!
Vorige week kon ik nog wel de route zien op de viewer. Nu ook ineens probleem net als bij @Kizmiaz

Eerst dacht ik dat 't mss probleem bij mij was. Maar ik krijg wel de 'gewone GPX' bij mij in Basecamp.
Dan is er een probleem op de site? Werk voor de moderator? Of er is iets fout gegaan bij @Okami_Xci ?
Bij mij heeft het nog nooit gewerkt O-)

Maar de route in de openingsport is nieuw en daar is @Okami_Xci niet aan geweest. dus daar ligt het niet aan.

Ik heb er een melding van gemaakt in het topic waar deze functionaliteit is aangekondigd. Opmerkelijk genoeg heeft iemand daar een gpx-route geplaatst en daar werkt het bij mij wel. Dus misschien doe ik iets fout
 
Terug
Bovenaan Onderaan