DTR goes Teutoburgerwoud

Idd, wat @kuncing zegt.. Bergstraße (Bad Essen - Melle) al diverse zeer grote controles meegemaakt dit jaar (op zondag, geluid, snelheid e.d.). Stuk waar je inmiddels 70 mag, maar die snelheid wil de gemiddelde motorrijder daar nog wel eens "pro rad" rekenen..

@MP_NL ; duidelijk. Ik had al zo'n vermoeden (en wellicht al eerder ergens anders gelezen), maar ik wordt ook ouder (41, ahum..).
Houd de corona maatregelen ook even in de gaten, NL is (voorlopig) volgens de Duitsers weer risicogebied. In het kader van 'grensverkeer' is voorlopig nog 24u verblijf toegestaan zonder aanmelding, al kijken ze hier met argusogen naar de ontwikkelingen in NL...
 
Idd, wat @kuncing zegt.. Bergstraße (Bad Essen - Melle) al diverse zeer grote controles meegemaakt dit jaar (op zondag, geluid, snelheid e.d.). Stuk waar je inmiddels 70 mag, maar die snelheid wil de gemiddelde motorrijder daar nog wel eens "pro rad" rekenen..

@MP_NL ; duidelijk. Ik had al zo'n vermoeden (en wellicht al eerder ergens anders gelezen), maar ik wordt ook ouder (41, ahum..).
Houd de corona maatregelen ook even in de gaten, NL is (voorlopig) volgens de Duitsers weer risicogebied. In het kader van 'grensverkeer' is voorlopig nog 24u verblijf toegestaan zonder aanmelding, al kijken ze hier met argusogen naar de ontwikkelingen in NL...
Ze stonden er afgelopen zondag ook in dat rechte stuk weg "70" wat tussen de 2 "50" stukken in zat. Wij reden normaal en mochten zonder te stoppen door. Alleen de extremen worden er af gehaald volgens mij.

Dat corona stuk staat ook in mijn 2e post. Afwachten inderdaad.
 
Stuk van Melle naar Dissen is volgens mij inmiddels ook zo. En als je iets naar het noorden zou afdwalen, heb je hetzelfde en loop je het risico bij Borgloh in de voorbereidingen voor de Bergrennen (weekend erna) terecht te komen.
 
Stuk van Melle naar Dissen is volgens mij inmiddels ook zo. En als je iets naar het noorden zou afdwalen, heb je hetzelfde en loop je het risico bij Borgloh in de voorbereidingen voor de Bergrennen (weekend erna) terecht te komen.
Doet Rob mee?
 
en als ik definitief mee ga, dan zal ik op vrijdag al richting Hengelo komen. Anders wordt het zo’n 700 km voor mij op één dag.
 
BTW, als je volledig gevaccineerd bent mag je toch gewoon zonder beperkingen een weekend in Duitsland doorbrengen.
 
BTW, als je volledig gevaccineerd bent mag je toch gewoon zonder beperkingen een weekend in Duitsland doorbrengen.
Ja klopt, maar ik kan niet voor een groep bepalen of dat zo is.
Daarnaast kunnen de regels snel veranderen, en wil ik liever geen hotel boeking doen voor een groep als het nog zo onzeker is.
 
Nu nog wel. Maar de vraag is wat D gaat doen.

Ik hoorde dat NL op (donker) rood is gegaan voor Duitsland.
Kunnen we mss straks alleen nog rijden bij de buren na een test?
Afwachten wat de Duitse reactie gaat zijn................. :X

Heel fijn dat ze alle teugels hebben laten vieren ondanks een gebrekkige toegangs-controle en simpel te vervalsen QR-code.
In heel Europa worden we nu weggekeken. Aan minister de Jonge: 'En nog bedankt'!
 
Nu nog wel. Maar de vraag is wat D gaat doen.

Ik hoorde dat NL op (donker) rood is gegaan voor Duitsland.
Kunnen we mss straks alleen nog rijden bij de buren na een test?
Afwachten wat de Duitse reactie gaat zijn................. :X

Heel fijn dat ze alle teugels hebben laten vieren ondanks een gebrekkige toegangs-controle en simpel te vervalsen QR-code.
In heel Europa worden we nu weggekeken. Aan minister de Jonge: 'En nog bedankt'!
Ik ken je standpunt, en er zijn genoeg topics om dat te bespreken.

Zullen we doe discussie hier niet voeren?
We wachten af, en als het mag gaan we lekker rijden.
 
ben zeker ook geinteresseerd. en denk mijn maatje ook.
Zie wel dat het vanuit Capelle ca 180 km (goed 2 uur) naar begin punt is 8)7dus even kijken hoe we dat haalbaar maken .
Want bij elkaar zou het voor ons anders ook ca 700 km (ruim 8 uur rijden :] ) op 1 dag worden dat is denk ik net wat te gek. He moet natuurlijk wel verstandig haalbaar blijven;)
 
Laatst bewerkt:
Hangt er van af of D de deur nog meer gaat sluiten.
(en NEE, ik ga hier geen covid-discussie starten/ net als hiervoor ook niet bedoeld)
 
Voor zover ik begrijp kan je, mits een prik of neg. Test 24 uur Duitsland in en weer uit zonder consequenties. Er zullen ,isschien mensen niet mee kunnen maar anderen weer wel…
 
Hier rondrijden is inderdaad geen probleem. Je mag ook gewoon doorreizen. Hier op vakantie is een ander verhaal.
Het is mij niet duidelijk of je met een dagbezoekje bijv. ergens (op een terras) iets mag nuttigen. Tijdens de zwaardere lockdowns was een deel van de middenstand hier in de omgeving ook niet vreselijk strak met de regels; je moet toch je boterham verdienen. Zou dus kunnen meevallen.
 
Duitsland heeft de regels aangescherpt. Maar nog steeds geld dat als je kunt aantonen dat je volledig gevaccineerd bent dat er niets aan de hand is.


Op vakantie naar Duitsland? Met deze maatregelen krijg je te maken

we hebben nog 2 weken dus ik wil nog niet op de zaken vooruit lopen. Echter zoals de regels nu zijn is het inderdaad zo dat je volledig gevaccineerd + 2 weken wachttijd moet hebben. Anders moet je testen.

Ik vermoed dat van de deelnemers nog niet iedereen volledig gevaccineerd is (of kan zijn).... anders hebben we sowieso geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Duitsland heeft de regels aangescherpt. Maar nog steeds geld dat als je kunt aantonen dat je volledig gevaccineerd bent dat er niets aan de hand is.


Op vakantie naar Duitsland? Met deze maatregelen krijg je te maken
Dan gaat het hem voor mij niet worden. Heb Covid gehad en aantoonbaar antistoffen maar krijg geen bewijsje dat ik geen levensgevaarlijke zieke ben.Dat krijg je alleen op een onbetrouwbare PCR test en die heb ik niet hoeven doen omdat we toch al in Quarantaine waren omdat mijn vriendig al diagnose covid had
 
Terug
Bovenaan Onderaan