Dual CBS op BB

Kaine

MF'er
9 jun 2002
41
0
Tilburg
Ik heb bij mijn blackbird gemerkt dat als ik het achterwiel ronddraai dat deze niet remt zodra ik de voorrem inknijp.
De motor is uitgerust met een dual CBS systeem, wat inhoud dat je op beide wielen remt zodra je je voor of achterrem gebruikt.
Is dit normaal, werkt dit bijvoorbeeld alleen als je rijdt, dus afhankelijk van snelheid, of moet dit gewoon altijd werken?
Ik heb het ook met draaiende motor getest en de eerste versnelling ingeschakeld. Ook dan werkt het niet.

Wie o wie heeft hier ervaring mee?
 
2e hands fiets??

Misschien heeft de vorige eigenaar wel veel op het circuit gereden en het 'dual' er af gehaald. Wel meer over gelezen....

Ik zal het ook eens proberen morgen, fff op de middenbok, draaien en voorrem gebruiken.
 
Ik zal het ook eens proberen morgen, fff op de middenbok, draaien en voorrem gebruiken.

Misschien erg stomme opmerking, maar laat de motor niet onbelast lopen he!!!!.

Oftewel: zet de motor niet in de versnelling en dan het gas even open draaien terwijl hij op de bok staat. Da's nl de beste manier om je blok in de soep te helpen!!!!!

Laat dan iemand anders even aan je achterwiel draaien of de rem inknijpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij mijn blackbird gemerkt dat als ik het achterwiel ronddraai dat deze niet remt zodra ik de voorrem inknijp.
De motor is uitgerust met een dual CBS systeem, wat inhoud dat je op beide wielen remt zodra je je voor of achterrem gebruikt.
Is dit normaal, werkt dit bijvoorbeeld alleen als je rijdt, dus afhankelijk van snelheid, of moet dit gewoon altijd werken?
Ik heb het ook met draaiende motor getest en de eerste versnelling ingeschakeld. Ook dan werkt het niet.

Wie o wie heeft hier ervaring mee?

De hevel aan de linkerrem die bedient de achterrem.
Door middel van een klep wordt de remdruk verdeeld.
Dus testen is de linkerrem naar voren drukken en achter voelen of die remt.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/4539/68fccd69a18d6f2ad253c25dbc96f075 (dcbs01b.jpg)​
 
Misschien erg stomme opmerking, maar laat de motor niet onbelast lopen he!!!!.

Oftewel: zet de motor niet in de versnelling en dan het gas even open draaien terwijl hij op de bok staat. Da's nl de beste manier om je blok in de soep te helpen!!!!!

Laat dan iemand anders even aan je achterwiel draaien of de rem inknijpen.
w'rom niet??, ik zie er geen schade in, behalve als die van de middenbok afschiet :+
 
@ Marc, bedankt voor de uitleg, er zit idd een zuiger/cilinder die omhoog geduwt word zodra je je voorrem inknijpt. Als ik deze met de hand indruk gaat het achterwiel ook remmen.
Je moet dus rijden met je motor wil dit werken en niet vanuit stilstand. thanx :}

Tja wat het onbelast draaien betreft.. ik heb er geen idee van, ik heb hem wel getest door hem te laten lopen in de eerste versnelling, maar dat was alleen stationair.
Gelukkig is hij niet van de bok afgeschoten })
Maar of het kwaad kan weet ik dus niet :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan