Dub, dub, twijfel, en dan....de beslissing

Leipi

Die hard MF'er
22 jul 2003
294
0
Noord-Brabant
In 1999 kwam een nieuw model CBR 600F uit. Meteen verliefd, schitterende motor. Helaas ver boven budget B| . In 2001 was de mogelijkheid er dan toch en eindelijk stond de droommotor van dat moment in de schuur :) . Een '99er CBR 600 F zwart/grijs. Mijn vriendin ook eentje maar dan rood/blauw *D . Super. Jaren gaan voorbij, mooie kilometers gemaakt. Nieuwe modellen komen en vaak wordt er verlekkerd gekeken naar de nieuwe machines in de etalage van willekeurig welke motorzaak, wetend dat een andere er voorlopig niet inzit. Maar kijken blijft leuk en ach, heel erg ie het ook niet. Ik heb mijn droommotor toch?

En dan opeens zie je een eenkondiging van de nieuwe GSX R600. En dan is er de vonk. Het lijkt wel of je er overal mee geconfronteerd wordt. En onbewust weet je het al: Dit moet hem worden...ooit. En dan vallen de stukjes in elkaar. Je brengt de motor van je zus weg voor de verkoop. Ziet enkele leuke aanbiedingen en vraagt terloops aan een verkoper wat een '99er CBR opbrengt. Hij rekent even, typt iets in en schuift nonchalant de rekenmachine naar je toe. Ongeloof overheerst even en dan met een ingehouden enthousiasme zeg je tegen de wederhelft dat dit een "once in a lifetime"kans is, hopend dat zij deelt in je euforie-stemming. Gespeelt achteloos geef je bij de verkoper aan dat het "wel aardig" is en dat je nog wel ziet wat je ermee doet. De hele verdere week echter spookt het en reken je je suf of het echt wel kan. Verzekeringen bellen voor offertes en overleg bij het thuisfront.

En dan, eindelijk, gistermiddag om 12:30 uur heb ik mijn handtekening gezet onder de opdracht voor de levering van een splinternieuwe GSX R600 :} :}

De kleur is nog onzeker: Ik wil eigenlijk een gele maar ik heb gehoord dat die niet/moeilijk leverbaar zijn. Anders wordt het een zwarte! Whatever, over ongeveer twee weken heb ik een nieuwe droommotor.

Oh ja, mocht ik nog heimwee krijgen naar mijn vorige droommotor: Die wordt doorgeschoven naar mijn vriendin. Die van haar hebben we ingeruild ;)
 
gefeli...

lekker he zo een semi inpulsaankoop vaan een aantal centen zegmaar..

ik heb dat ook gehad en daarom ga ik ook niet zo vaak motoren kijken in de shops...

ik ben ook te impulsief of als het financieel niet haalbaar is ga ik mij weer in bochten wringen om de financieen rond te krijgen..
 
gefeli...

lekker he zo een semi inpulsaankoop vaan een aantal centen zegmaar..

ik heb dat ook gehad en daarom ga ik ook niet zo vaak motoren kijken in de shops...

ik ben ook te impulsief of als het financieel niet haalbaar is ga ik mij weer in bochten wringen om de financieen rond te krijgen..

Sounds familiar. Toch had ik wel een duidelijke grens gesteld. Ik wilde per se niet meer dan 4500,- bijleggen. Gelukkig blijf ik er ruim onder. En ach dan is een GSX niet duur toch???

[me]Leipi probeert zijn aankoopgedrag goed te praten... :X [/me]
 
Update: Net gebeld door de dealer: Kleur wordt op zeker geel. Hij staat nu in Rotterdam. +/- 2 weken nog....
 
Bah wat een lelijke motor, rijden zal wel helemaal waardeloos zijn! En dan die kleur! Gatver.. Als je maar niet denkt dat ik nog ooit met je ga rijden!














;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan