Dubbel achterlicht ook als knipperlicht??

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Allooo motard rijders :]

Ik ben opzoek naar een unitje die van mijn dubbele rem/achterlicht ook een knipperlicht maakt.

Net zoals de Amerikaanse auto's zeg maar. Nou ben ik deze universele units wel eens op een site tegen gekomen alleen waar.... :?
 
Die heeft er wel erg veel energie in gestoken....... ik soldeer ook wel eens af en toe, maar als ik dit zie (petje af hoor), dan zou ik toch kiezen voor kopen.....
 
Gaaf :}

Maar dat is dus niet wat ik zoek. Ik wil de huidige achterlicht unit behouden. Ik wil er ook niks aan aanpassen.

Het is de bedoeling dat er een kastje op me achterlicht wat aangesloten waar me (rem)licht en knipperlicht signalen op binnen komen. Dit kastje zorgt ervoor dat me linker achterlicht gaat knipperen als ik naar links wel :P


Whitelights zijn helaas niet te krijgen voor mijn oude schoonheid.
 
full

bovenste lampjes zjin standaad
onderste zijn aansluitwijze, linker lampje knippert als het linkerknipperlicht wordt geactiveerd, bijde lampjes branden als als je remt
 
(Afbeelding)
bovenste lampjes zjin standaad
onderste zijn aansluitwijze, linker lampje knippert als het linkerknipperlicht wordt geactiveerd, bijde lampjes branden als als je remt


Maar als je nu remt heb je geen knipperlicht meer :z . En omdat je meestal remt voor een bocht is dat wel handig. Volgens mij is het handiger om iets met 3 Relais te maken wat je tussen de lampjes inzet en laat bediennen door het knipperlicht.
 
ben heel benieuwd naar dat schemaatje


1PICT0001.jpg


Ben geen goede schema tekenaar en vooral geen elektronicus maar ik denk wel dat het goed zal werken. Bijmekaar moet het niet meer dan 10 euro aan onderdelen kosten.

Het knipperrelais stuurt de twee relais aan die weer de lampjes aansturen. Als het remlicht uit is schakelt het relais het lampje aan. Als het remlicht aan is schakelt het relais het lampje uit.

Edit: je moet wel of een belasting onafhanklijk knipperrelais hebben of een extraweerstand of lampje ertussen zetten. Dit omdat de relais maar 0.5 W opnemen. Zelf heb ik bij mijn ledknippers een extra lampje parrallel gezet, werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Als je al aant remmen bent en je zet je knipper aan ga je je onderste relais knipperend bedienen tussen plus en plus (van het remmen). Dat gaat dus niet, maar je bent warm. Een collega van me heeft het ook gedaan maar die krijg ik niet te pakken.
ff posten en dan ga ik nog wat brainstormen..
 
Als je al aant remmen bent en je zet je knipper aan ga je je onderste relais knipperend bedienen tussen plus en plus (van het remmen). Dat gaat dus niet, maar je bent warm. Een collega van me heeft het ook gedaan maar die krijg ik niet te pakken.
ff posten en dan ga ik nog wat brainstormen..
Edit: Er zit idd ergens een fout in.

Edit 2 volgens mij klopt het toch. Als je het relais van het remlicht bedient krijgt het andere contact de plus en komt er dus maar op 1 contact plus te staan
 
Laatst bewerkt:
Die van mototronix werkt erg goed.
is mijn ontwerp,bedenksel hij heeft het voor mij uitgewerkt en ik heb de allereerste vorige week samen met mijn rf verkocht. Nu produceert hij er nog meer voor anderen.
 
Net voor je gaat slapen krijg je vaak heldere momenten..
Je moet nog een weerstand op je plus draad steken (die van naast je rem plus)
anders gaan je knippers te snel. De weerstand van dat relais is immers veel lager dan het relais..

Haha, me the master _O-
 
Net voor je gaat slapen krijg je vaak heldere momenten..
Je moet nog een weerstand op je plus draad steken (die van naast je rem plus)
anders gaan je knippers te snel. De weerstand van dat relais is immers veel lager dan het relais..

Haha, me the master _O-


(Afbeelding)

Ben geen goede schema tekenaar en vooral geen elektronicus maar ik denk wel dat het goed zal werken. Bijmekaar moet het niet meer dan 10 euro aan onderdelen kosten.

Het knipperrelais stuurt de twee relais aan die weer de lampjes aansturen. Als het remlicht uit is schakelt het relais het lampje aan. Als het remlicht aan is schakelt het relais het lampje uit.

Edit: je moet wel of een belasting onafhanklijk knipperrelais hebben of een extraweerstand of lampje ertussen zetten. Dit omdat de relais maar 0.5 W opnemen. Zelf heb ik bij mijn ledknippers een extra lampje parrallel gezet, werkt perfect.


O-) :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan