Dubbel D sluiting -> snelsluiting omzetten?

E-riko

Die hard MF'er
21 jun 2013
402
0
Gent, België
Hoi,

is het eigenlijk mogelijk om over te schakelen van een Dubbel D sluiting naar een snelsluiting?

Ik heb een Shoei helm, GT-Air.


bedankt alvast.
 
De Shoei GT Air heeft toch al een snelsluiting?

Vind ik persoonlijk inferieur aan dubbel d, daarom ook niet gekocht en gebleven bij mijn vertrouwde XR 1000.
 
In het begin dacht ik ook dat het kut zou zijn. Nu wil ik niets meer anders. Je kan zo met 1 hand je riem vastmaken in de gewenste stand
 
:^
Snelsluitingen zuigen. Slijten, vervuilen, gaan losser zitten, etc.
Lekker bij je dubbel D blijven :Y
 
Helemaal niks mis met dubbel D :P
_O- 100% eens

Mijn eerste helm had snelsluiting. Werkte prima. Toen ging ik op zoek naar nieuwe helmen en in die categorie was geen snelsluiting meer te vinden. Toen werd ik dus opgezadeld met een DD sluiting en ik vond het echt megakut. Gekut met dat stomme riempje terwijl ik eerst gewoon een gesp had die je in de klem ramt en dat is het. Voelde echt als teruggaan naar 56k internet terwijl je eerst gewoon ADSL2 had.
Ja maar het is veiliger
Waar dan? Wanneer? Ik heb nog nooit iets gehoord of gelezen over letsel door falende snelsluiting. Ik zie ook niet in hoe de snelsluiting die ik toen had spontaan open zou moeten gaan.
Maar goed de keus was beperkt en toen had ik een DD sluiting. Uiteindelijk heeft iedereen gelijk gekregen want het went. Ik krijg hem nu snel open en dicht zonder problemen.

Maar zoals Theo Maassen zegt, als je elke dag iets in je anus stopt dan went dat ook vanzelf maar dat is nog geen reden om het te doen.
 
_O- 100% eens

Mijn eerste helm had snelsluiting. Werkte prima. Toen ging ik op zoek naar nieuwe helmen en in die categorie was geen snelsluiting meer te vinden. Toen werd ik dus opgezadeld met een DD sluiting en ik vond het echt megakut. Gekut met dat stomme riempje terwijl ik eerst gewoon een gesp had die je in de klem ramt en dat is het. Voelde echt als teruggaan naar 56k internet terwijl je eerst gewoon ADSL2 had.
Ja maar het is veiliger
Waar dan? Wanneer? Ik heb nog nooit iets gehoord of gelezen over letsel door falende snelsluiting. Ik zie ook niet in hoe de snelsluiting die ik toen had spontaan open zou moeten gaan.
Maar goed de keus was beperkt en toen had ik een DD sluiting. Uiteindelijk heeft iedereen gelijk gekregen want het went. Ik krijg hem nu snel open en dicht zonder problemen.

Maar zoals Theo Maassen zegt, als je elke dag iets in je anus stopt dan went dat ook vanzelf maar dat is nog geen reden om het te doen.

Het grootste voordeel van een dubbel D-ring als helm sluiting is dat hij normaal gesproken altijd goed vast zit en hij ook prima los te maken is als er spanning op de kinband staat. Dat lukt met een snelsluiting over het algemeen niet.
 
Maar als je er een snelsluiting op zet zul je ook in je band moeten knippen/naaien? Ik kan me niet voorstellen dat dat bevorderlijk is voor de veiligheid...
 
Maar als je er een snelsluiting op zet zul je ook in je band moeten knippen/naaien? Ik kan me niet voorstellen dat dat bevorderlijk is voor de veiligheid...

daarom stel ik de vraag of het mogelijk is...dat is mijn enige vraag, is het mogelijk?

niet is het veilig, veiliger, beter, sneller, bla bla bla.

Maar is het mogelijk?
 
Stuur even een mailtje naar SHOEI ( of ga langs een shoei dealer), ik weet dat ze het in sommige gevallen van snel naar dubbel D wel doen ( of gedaan hebben).
 
je helm is niet goed gekeurd dan meer, als je t niks vind waarom koop je dan die helm :?.
rij al 5 jaar met dubbel d idiaal en je mag er mee het circuit op ook en zonder niet !
 
Laatst bewerkt:
daarom stel ik de vraag of het mogelijk is...dat is mijn enige vraag, is het mogelijk?

niet is het veilig, veiliger, beter, sneller, bla bla bla.

Maar is het mogelijk?

Als je het zo zwart-wit stelt; natuurlijk is het mogelijk.

Gewoon even naar de naaiturk op de hoek en die weet er vast wel wat van te maken.
 
je helm is niet goed gekeurd dan meer, als je t niks vind waarom koop je dan die helm :?.
rij al 5 jaar met dubbel d idiaal en je mag er mee het circuit op ook en zonder niet !
Ik zeg toch niet dat ik het niets vind?

Ik rijd ook geen circuit, dus dat interesseert mij geen reet hoe goed of slecht die Double D is en wat er mag of niet op circuit.

Ik wou enkel weten of die omzetting gaat, das alles.
Als ik mij hier dan toch moet verantwoorden: ik was altijd al een snelsluiting gewoon, dit is mijn allereerste dubbel D sluiting.
Dus wou ik de mogelijkheid nagaan of een omzetting gaat, kwestie van mijn gewoontes niet te moeten aanpassen.

Als het niet gaat, dan gaat het niet, simpel, dan pas ik mij wel aan.


Nog een reden waarom ik die helm koos, is de kleursamenstelling, die vindt je niet in mijn maat in Europa, buiten die ene website aan die prijs.

Zal misschien nog dieper in detail treden, het is een GT-Air, TC-1 Wanderer maat Medium.
Vind je wereldwijd niet veel, maar er zijn er, in Japan, de VS en enkelen in Europa.
Hoe dan ook zijn de prijzen hoog.

Heb deze kunnen vinden op Helmetcity in de UK aan 439 euro, gratis verzending...het is een helm die doorgaans rond de 500 euro schommelt, zeker die kleursamenstelling.

Ik heb de helm die ik wil in de kleur die ik wil, enkel die Dubbel D ben ik niet gewoon, vandaar mijn informatieve vraag.
Kan dat niet veranderd worden, so be it, ik pas me wel aan, zoals andere hier al gedaan hebben.
Maar ik zal er de helm nie voor laten alvast!

Beantwoordt dat je vraag.

Als je het zo zwart-wit stelt; natuurlijk is het mogelijk.

Gewoon even naar de naaiturk op de hoek en die weet er vast wel wat van te maken.
naaien is dan ook wel heel simplistisch

ja, ik hoor het al, zal naar een shoei en/of helmverkoper moeten om een serieus antwoord te krijgen om te zien of de 2 systemen verwisselbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
De Shoei GT Air heeft toch al een snelsluiting?

.

Is dat zo? Ik dacht dat Shoei alleen maar dubbel-D sluitingen toe past op zijn helmen? Omdat dit de veiligste sluiting is.


In mijn ogen is de dubbel-D er af knippen en een snelkoppeling plaatsen, een stap de verkeerde kant op.
Maar het kan ook zo maar zijn dat TS door omstandigheden een dubbel-D lastig dicht/open krijgt oid. Ik denk wel dat als je vingers/handen niet helemaal goed functioneren een snelsluiting wel handiger is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de helm die ik wil in de kleur die ik wil, enkel die Dubbel D ben ik niet gewoon, vandaar mijn informatieve vraag.
Kan dat niet veranderd worden, so be it, ik pas me wel aan, zoals andere hier al gedaan hebben.
Maar ik zal er de helm nie voor laten alvast!

.

dan is het misschien heel flauw, maar dan zou ik de dubbel-d gewoon laten zitten.
Echt, als je er voor open staat wen je er echt heel snel aan.
En is dat niet het geval, dan kun je altijd nog op zoek naar andere mogelijkheden.
 
ik snap ieders enthousiasme wel , maar dat was de vraag toch niet ?
0bfc44ee49d2daa03d602c81b20e1ad4_hw600_width_5997769b.jpg
 
Is dat zo? Ik dacht dat Shoei alleen maar dubbel-D sluitingen toe past op zijn helmen? Omdat dit de veiligste sluiting is.


In mijn ogen is de dubbel-D er af knippen en een snelkoppeling plaatsen, een stap de verkeerde kant op.
Maar het kan ook zo maar zijn dat TS door omstandigheden een dubbel-D lastig dicht/open krijgt oid. Ik denk wel dat als je vingers/handen niet helemaal goed functioneren een snelsluiting wel handiger is.


Jep, ik was helemaal weg van een bepaald model GT-Air echter toen ik erachter kwam dat deze een snelsluiting heeft ging het feestje niet door. De NXR heeft wel D.

Maar blijkbaar stelt ts opbouwende kritiek niet op prijs. Zoek het dan lekker uit.
 
Met de helm die ik nu heb..een HJC die heeft een snelsluiting.
Maar hiervoor had ik Dubbel D en ik wil weer terug!!
precies andersom dus.
Het is dat die goedkoop was en ik een helm nodig had anders had ik hem terug gestuurd.
In de advertentie stond namelijk wel dat het een dubbel D sluiting was.

Toen ook gevraagd of de fabrikant dat kon omwisselen.
HJC doet het niet maar er zijn er wel een aantal die dat doen.
Weet alleen niet meer welke dat zijn....Althans zo vertelde de verkoper :P
Maar al zou Shoei het doen reken er dan maar op dat het dikke knaken gaat kosten })
 
gebeld naar RAD, zij doen conversie van ene systeem naar andere, tegen meerprijs van 100 euro en je bent je helm kwijt voor 3 wekend :)

conclusies: ja dat gaat en ik ga de dubbel D's een kans geven :)

Eerste indruk: fucking klote om het aan te doen, duurt te lang, went dit? ik hoop het
En voor af te zetten: idem.

We zullen zien.

Dan zal het wellicht wel om te bouwen zijn, misschien zelfs nog wel bij de fabrikant?
inderdaad, wordt dus naar Shoei zelf verstuurd, vandaar dat je hem weken kwijt bent je helm.



Maar blijkbaar stelt ts opbouwende kritiek niet op prijs. Zoek het dan lekker uit.
Lees boven, done that.

Kijk ik zal je zelfs ook opbouwende comments geven, vriendelijk toch van mij he?

Jep, ik was helemaal weg van een bepaald model GT-Air echter toen ik erachter kwam dat deze een snelsluiting heeft ging het feestje niet door. De NXR heeft wel D.
, je kan dus wel degelijk van het ene systeem naar het andere system switchen, tegen een meerprijs en je hebt je helm wel kwijt gedurende een bepaalde tijd.

Dit is althans een service aangeboden door RAD in België, misschien dat je ook zo'n service kent bij bepaalde winkels in je buurt.

Maar het is dus wel degelijk mogelijk en je hoeft dus geen helm uit te sluiten omwille van het sluitingsssyteem.

Graag gedaan!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan