dubbel doorgestrokken streep bij wegmisbruikers

Conclusie, wil je als motorrijder overleven in het verkeer, dan heb je niets aan die regels.
Wat betekent dit verkeersbord?

full


- rode auto's mogen niet inhalen.

- alleen begrafenisauto's mogen worden ingehaald.

- verplicht met twee auto's naast elkaar rijden om file te verkorten.

- geen tussenruimte voor motorrijders.
 
Wat betekent dit verkeersbord?

(Afbeelding)

- rode auto's mogen niet inhalen.
- alleen begrafenisauto's mogen worden ingehaald.
- verplicht met twee auto's naast elkaar rijden om file te verkorten.
- geen tussenruimte voor motorrijders.
Helemaal fout!

- Verboden te parkeren met een voertuig die een kleur heeft die niet met de andere voertuigen overeenkomt.

Het bord voor de echte posers natuurlijk. :+
 
quote:

Het mag wel. Bij een (dubbele) doorgetrokken streep tussen rijstroken mag een bestuurder zich niet links van de streep bevinden (bij verschillende rijrichtingen) en deze ook niet overschrijden (art. 76 RVV 1990). Een (dubbele) doorgetrokken streep geldt de facto dus als inhaalverbod. Als motorrijder mag je wel altijd over dezelfde rijstrook inhalen (als die breed genoeg is).


Het is toch een spitsstrook voor motorrijders?

(of gebruikt smokie 'm steeds verkeerd?)
 
Wat betekent dit verkeersbord?

(Afbeelding)

- rode auto's mogen niet inhalen.

- alleen begrafenisauto's mogen worden ingehaald.

- verplicht met twee auto's naast elkaar rijden om file te verkorten.

- geen tussenruimte voor motorrijders.

Geen van de 4, het betekend verboden om discussies onderweg te voeren met een andere verkeersdeelnemer.
 
Enfin, ik ben in de verkeersquiz tot vraag 17 gekomen en toen was mijn geduld op.

In de praktijk: waarom heeft het zin om alles weer te leren? Er zijn zo allemachtig veel mensen die het niet willen leren, het nut daarvan niet inzien of het geen barst interesseert dan wel menen dat ze het wel weten dat er van die regels als motorrijder weinig terecht komt. Je moet altijd ver naar voren kijken en de situatie in de gaten houden. En vaak moet je als motorrijder handelingen doen die in strijd zijn met de verkeersregels als je niet vroegtijdig in je kist wil liggen. Waarom?, omdat de gemiddelde nederlander zich voor vrijwel niets interesseert en vind dat het recht van de sterkste geld op de weg. Vaak te zien aan grote jeeps met nog grotere banden en alweer grotere beugels die het verdommen even met 2 wielen door de berm te gaan (vreemd, tis toch een terreinwagen?) en vrachtwagenchauffeurs die van king of the road naar crime of the road zijn gegaan. Over GTI-tjes die het allemaal kersvers moeten weten maar te zwijgen...die zijn veel te druk met hun ikje bezig.

Conclusie, wil je als motorrijder overleven in het verkeer, dan heb je niets aan die regels.


Er schiet me iets te binnen, een mooi voorbeeld van de nederlander in het verkeer denk ik. Een jaar geleden zag ik beelden uit Bagdad, Irak, het leven kwam weer wat op gang en een jongentje van een jaar of 13, 14 stond bij gebrek aan politie het verkeer te regelen. Iedereen gehoorzaamde de aanwijzingen van de jongen en het verliep prima.

Als dat in ons land zou zijn gebeurd hadden ze zich allemaal op het kruispunt op een grote hoop gereden omdat ze druk bezig zouden zijn met de jongen duidelijk te maken wie hij zou denken dat hij was.
 
Jij bent toch een vent? Dan zeg je toch: ik kom ineens ergens op?

Er schiet me iets te binnen is een vrouwelijke uitdrukking.

voor homofielen: ik kom ineens ergens achter.


:+
Modjes, het topic kan alweer naar off-topic verhuisd worden hoor... :+
 
gisteren ook bij wegmisbruikers:

Ze gingen een motorrijder achterna die vervolgens op een dijk iets te hard reed en daardoor zijn rijbewijs kwijtraakte. Vraagt die gozer:
"Mag ik vragen waarom jullie mij achterna gingen? Ik reed volgens mij namelijk heel de tijd netjes."

Antw van die agent:
"Uhm, uhm, uhm, uhm, uhm, uhm, uhm, uhm, uhm, uhm, uhm waarom we je achterna gingen, uhm, uhm, uhm, uhm ja we gingen je achterna omdat je ons opviel :?


Ze gingen dus gewoon achter hem aan, omdat hij op een motor reed en volgens die lompe dwerg zijn alle motorrijders criminelen
emote-finger.png


Bijlage: emote-finger.png
 
Ja..was een ouwere gixxer....was wel zijn RBW kwijt.....

en er was geen kipte zien op die dijk.....

wat een losers....... :(
 
hij ging tegen hangen zeg maar. Zijn motor duwde hij plat en bleef zelf netjes rechtop zitten. Zag er echt niet uit
 
Maareeee... ff wat anders...hoe kan je nu links een bocht door gaan en rechts aan je fiets gaan hangen....... :?
Is op zich ook een stuurtechniek. Je fiets vanuit je heupen opzij duwen, kracht uitoefenen op één stepje en zelf recht(er)op blijven zitten en tegensturen. Daar kom je ook heel goed de bocht mee door.

Het zwaartepunt blijft op die manier wel beter in de buurt van je banden dan als je overdreven met de bocht mee gaat hangen.
 
Jij bent toch een vent? Dan zeg je toch: ik kom ineens ergens op?

Er schiet me iets te binnen is een vrouwelijke uitdrukking.

voor homofielen: ik kom ineens ergens achter.


:+


Mei ik jo wât freagje?


Doge jo wol?


Ik ljieuw dât ik sa wât myn njocht krei, as it sa moat. Ik moat mar ris wer opstappe tink ik. It dôt jhir neat yn soat fân tutten. Yt is de boer al likke folle, oft de ko skyt oft de bolle. Jimme kinne ek wol zonder my eamelje. Goeijûn.

[modbreak]
Grappig en irritant zit soms vrij dicht bij elkaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan