Dubbele ontsteking

Uralrijder !!!

Die hard MF'er
6 nov 2002
542
0
Dieren
Deed het Vroegah prima op mijn Shovelblok; Twee Bougies Per Cilinder. Ga ik deze winter ook op de Ural laten doen. Heb al proefgereden op een verbouwd exemplaar. Die gatenmakerij schijnt heel niet zo'n probleem te zijn. Bij mijn Harley kostte het 10 jaar geleden in Utreg maar f 75, per kop. Okay, dan wel geen vier kleppen per cilinder, maar wel twee bougies.Zal in Wervershoof inmiddels zeker geen € 75geworden zijn. Hoop ik.
 
en de precieze reden dat je dit nu ook op je ural wilt laten doen ? Want ik snapem maar half
 
Deed het Vroegah prima op mijn Shovelblok; Twee Bougies Per Cilinder. Ga ik deze winter ook op de Ural laten doen. Heb al proefgereden op een verbouwd exemplaar. Die gatenmakerij schijnt heel niet zo'n probleem te zijn. Bij mijn Harley kostte het 10 jaar geleden in Utreg maar f 75, per kop. Okay, dan wel geen vier kleppen per cilinder, maar wel twee bougies.Zal in Wervershoof inmiddels zeker geen € 75geworden zijn. Hoop ik.

Op de BMW zit ook dubbele ontsteking gaten boren en draad tappen kostte 5 jaar terug iets van 170 gulden de 2. Vraag aan de expert wat aan te raden is 12 of 14 mm bougie en korte of lange draad. Benzineverbruik ging 10 % omlaag en veel makkelijker starten zomers ook zonder choke ;)
Blijft het ontstekingssysteem hetzelfde ?
 
heb je dan ook niet weer meer bobine's nodig of splits je die gewoon ? Anders loopt dat natuurlijk niet meer synchroon. Of zwam ik nu een heel eind uit de verte ?
 
Zal wel iets worden van splitsen achter kontaktpunten en bobijntje bijplaatsen !.
Wellicht ook condenser aanpassen (weet ik niet zo zeker) . Voordeel: Je kan al eens een kapotte bobijn hebben, rijden doet ie nog.
full
 
heb je dan ook niet weer meer bobine's nodig of splits je die gewoon ? Anders loopt dat natuurlijk niet meer synchroon. Of zwam ik nu een heel eind uit de verte ?

Volgens mij komt er een tweede set bobines bij. Ik dacht dat Mustang Sally van hier het ook op zijn Guzzi heeft, even op zijn homepage spieken! :)

Edit: van de site (http://www.reutel.nl/mustang):
"Twin-Spark ( 2 bougie's per cilinder) ( door TLM )
4 Silent Hectik bobines"

Ja dus :)
 
Jawel, deadlines en kilometers vreten tijd. Natuurlijk wil ik het spul er op omdat het heftig oogt. Daarbij krijg je door het dubbele vlamfront ook een veel mooierder lopend blok. Op mijn Shovel zaten er voor de ingreep enorme koolbergen op de zuiger. Na de ingreep bleef de zuiger mooi licht zwart,mattig egaal schoon. Met maar een zweempje roet. Er komt vervolgens een Boyer onsteking op, dubbele bobines en ik twijfel nog over de kleur bougiekappen. Amal karpjes, 2 mm van de cilinder voeten af. Kijken of een lange vierde versnelling in mijn bak past en een solooverbrenging in het achterwiel. 36 pk aan het achterwiel. Dat is het doel waarnaar we streven
 
Jawel, deadlines en kilometers vreten tijd. Natuurlijk wil ik het spul er op omdat het heftig oogt. Daarbij krijg je door het dubbele vlamfront ook een veel mooierder lopend blok. Op mijn Shovel zaten er voor de ingreep enorme koolbergen op de zuiger. Na de ingreep bleef de zuiger mooi licht zwart,mattig egaal schoon. Met maar een zweempje roet. Er komt vervolgens een Boyer onsteking op, dubbele bobines en ik twijfel nog over de kleur bougiekappen. Amal karpjes, 2 mm van de cilinder voeten af. Kijken of een lange vierde versnelling in mijn bak past en een solooverbrenging in het achterwiel. 36 pk aan het achterwiel. Dat is het doel waarnaar we streven

Ik zeg: gele kabels met rooie kappen erop! Dus op naar Gerrit binnenkort! 8-)
 
Denk je er trouwens wel even aan je remmerij ook meteen weer werkend te maken :X :X
 
Pfahh, straks ben ik zo snel dat ik overal al voorbij ben voordat er wat kan gebeuren. Dat is Preventieve Veiligheid! En Antizieperend Rijden! Gerrits gele kabels zijun me te flets. Maar zijn rooie bougiedoppen zijn Top!
 
Volgens mij komt er een tweede set bobines bij. Ik dacht dat Mustang Sally van hier het ook op zijn Guzzi heeft, even op zijn homepage spieken! :)

Edit: van de site (http://www.reutel.nl/mustang):
"Twin-Spark ( 2 bougie's per cilinder) ( door TLM )
4 Silent Hectik bobines"

Ja dus :)

Hoeft niet want op een Shadow zitten ook 2 bougies per cilinder en maar 2 bobimes.
 
Ural met dubbele ontsteking?
ga maar kijken bij S. van Bergen classics uit Wevershoof (N.holland)
die is al een tijdje bezig met het up-graden van de Ural.
ik heb zelf een (bijna) nieuwe Ural gear-up zijspancombie,
en een solo nep r65.
maar het spul liep steeds stuk! (met dank aan de importeur :(
waarvan ik de naam niet mag noemen)
dus als iemand nog Ural onderdelen nodig heeft..........
ik heb zat. :]
 
Ural met dubbele ontsteking?
ga maar kijken bij S. van Bergen classics uit Wevershoof (N.holland)
die is al een tijdje bezig met het up-graden van de Ural.
ik heb zelf een (bijna) nieuwe Ural gear-up zijspancombie,
en een solo nep r65.
maar het spul liep steeds stuk! (met dank aan de importeur :(
waarvan ik de naam niet mag noemen)
dus als iemand nog Ural onderdelen nodig heeft..........
ik heb zat. :]

Ik heb het idee dattie dat al van plan was:

Zal in Wervershoof inmiddels zeker geen ? 75geworden zijn. Hoop ik.

:z :z

en die importeur mag je best noemen hoor. Gossie heten ze, zijn hier al wel bekend. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan