Dubbele reparatie lekke voorvork

Status
Niet open voor verdere reacties.

bicycle

Rookie
14 jul 2016
27
0
Hoi,

Ik had m'n Suzuki laten repareren omdat de voorvork lekte. Toen voor 230 euro had mijn garage er nieuwe keerringen in laten zetten. Alles werkte goed en reed naar huis en stalde hem in de garage. Toen na 2-3 maanden ik hem weer van stal haalde remde hij nauwelijks aan de voorkant en maakte de voorvering een beetje kreunend geluid (alsof hij droog stond). Weer terug naar de garage en zei dat de binnenwerk voorpoten lek waren omdat ik had doorgereden met te weinig olie.
- Voorfork reparatie set inwendig
- voorfork olie 2 x 500 cc
- Div Arbeid

Ik begrijp het niet, na de vorige reparatie werkte hij in begin instantie goed en daarna 2-3 maanden niet gebruikt. Nu weer 200 euro. Klopt dit verhaal allemaal wel? Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wel wijsmaken
 
Laatst bewerkt:
Als het exact zo gegaan is, is het een raar verhaal en moet je jezelf ook afvragen of het geen knoeiers zijn bij deze garage.

Als je voorvering uit elkaar moet en er is meer mis dan alleen de keringen, dan verwacht je dat ze dat direct zouden melden. Het nauwelijks remmen kan bijv. komen doordat er voorvork olie tussen je remmen is gekomen. Is iets wat ze standaard in mijn optiek zouden moeten controleren als er een kering kapot is gegaan.

Laatst had ik een kering kapot aan één poot. Deze is uit elkaar gegaan schoongemaakt en voorzien van nieuwe keringen en nieuwe olie.

Verder heeft deze garage even de remklauwen losgemaakt en de blokken gecontroleerd op olie en deze preventief schoongemaakt. Vooral ook afgesproken dat de blokken bij twijfel vervangen mochten worden. Vervangen was volgens de garage niet nodig.

Voor dit geintje was ik € 85 kwijt. Twee poten en misschien een iets duurdere onderdelen zouden één keer de € 230 nog kunnen rechtvaardigen maar dat je nu weer aan de beurt bent vind ik een raar verhaal.
 
Is de chat conversatie:

43SLxFd.png
 
Laatst bewerkt: